Další do řady: Suzuki a Mitsubishi se v Evropě zříkají naftových motorů

Trend očividně pokračuje a také japonské automobilky Suzuki a Mitsubishi oznamují, že v Evropě nadobro ukončí nabídku dieselových motorizací.

Suzuki a Mitsubishi jsou dalšími automobilkami, které v Evropě přestávají nabízet dieselové motory ve svých vozech. Důvod je nadále stejný a potvrzuje trend zmíněný i luxusnějšími výrobci jako Porsche a Bentley, jež stejný krok oznámili vcelku nedávno. Vůči naftovým motorům pokračuje vlna nevole (také díky aféře Dieselgate), jejich obliba mezi zákazníky klesá a značky se musí u dieselových jednotek vypořádávat s přísnějšími emisními normami.

Dvojice japonských automobilek se tak rovněž přidává ke svým krajanům Toyotě a Nissanu, od nichž jsme o ukončení nabídky dieselů a rozvoji elektrifikovaných pohonů slyšeli již dříve. Jediným mainstreamovým výrobcem z Japonska tak nyní zůstane nejspíš Mazda, která v Evropě naftové motory stále nabízí.  

Modernizované Suzuki Vitara přijíždí na český trh. Vejde se pod 400 tisíc

Modernizované Suzuki Vitara přijíždí na český trh. Vejde se pod 400 tisíc

Suzuki již nabídku naftových motorů v Evropě přiškrtilo, nakonec se jich ovšem plánuje zbavit úplně. Minimální zájem o diesely dokazují i čísla prodejů, kdy loni z celkových 281.000 vozů prodaných v Evropě mělo jen 10 % naftový motor. Na rozdíl tomu v Indii je poptávka stále docela silná a zahrnuje 30 % všech prodaných vozů. Razantní krok Suzuki se tedy jedná výhradně Evropy.

Mitsubishi již mezitím stačilo ukončit nabídku dieselů ve Velké Británii a Německu, kde se pochopitelně na základě aféry Dieselgate rozjela vlna kritiky na stranu těchto motorů. Výjimkou ale bude pick-up L200, který si své výhradně naftové jednotky ponechá. Mitsubishi si pak v prodejích naftových modelů v Evropě vede o něco lépe než Suzuki – 30 % z celkového počtu loni prodaných vozů.

Nissan Qashqai už u nás koupíte s novými motory. Stejné má i Mercedes

Nissan Qashqai už u nás koupíte s novými motory. Stejné má i Mercedes

Server Motor1 uvádí, že dle průzkumů klesly například ve Velké Británii prodeje naftový aut za poslední rok o 30 %, v Německu poté o 31,1 %. Jsou však stále automobilky, které této technologii pořád důvěřují. Třeba od vedení BMW nedávno zaznělo, že výrobce s diesely nehodlá v nejbližší době končit a současně nabízí víceméně ty nejlepší naftové motory na trhu.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 70 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků