Další do řady: Suzuki a Mitsubishi se v Evropě zříkají naftových motorů

Trend očividně pokračuje a také japonské automobilky Suzuki a Mitsubishi oznamují, že v Evropě nadobro ukončí nabídku dieselových motorizací.

Suzuki a Mitsubishi jsou dalšími automobilkami, které v Evropě přestávají nabízet dieselové motory ve svých vozech. Důvod je nadále stejný a potvrzuje trend zmíněný i luxusnějšími výrobci jako Porsche a Bentley, jež stejný krok oznámili vcelku nedávno. Vůči naftovým motorům pokračuje vlna nevole (také díky aféře Dieselgate), jejich obliba mezi zákazníky klesá a značky se musí u dieselových jednotek vypořádávat s přísnějšími emisními normami.

Dvojice japonských automobilek se tak rovněž přidává ke svým krajanům Toyotě a Nissanu, od nichž jsme o ukončení nabídky dieselů a rozvoji elektrifikovaných pohonů slyšeli již dříve. Jediným mainstreamovým výrobcem z Japonska tak nyní zůstane nejspíš Mazda, která v Evropě naftové motory stále nabízí.  

Modernizované Suzuki Vitara přijíždí na český trh. Vejde se pod 400 tisíc

Modernizované Suzuki Vitara přijíždí na český trh. Vejde se pod 400 tisíc

Suzuki již nabídku naftových motorů v Evropě přiškrtilo, nakonec se jich ovšem plánuje zbavit úplně. Minimální zájem o diesely dokazují i čísla prodejů, kdy loni z celkových 281.000 vozů prodaných v Evropě mělo jen 10 % naftový motor. Na rozdíl tomu v Indii je poptávka stále docela silná a zahrnuje 30 % všech prodaných vozů. Razantní krok Suzuki se tedy jedná výhradně Evropy.

Mitsubishi již mezitím stačilo ukončit nabídku dieselů ve Velké Británii a Německu, kde se pochopitelně na základě aféry Dieselgate rozjela vlna kritiky na stranu těchto motorů. Výjimkou ale bude pick-up L200, který si své výhradně naftové jednotky ponechá. Mitsubishi si pak v prodejích naftových modelů v Evropě vede o něco lépe než Suzuki – 30 % z celkového počtu loni prodaných vozů.

Nissan Qashqai už u nás koupíte s novými motory. Stejné má i Mercedes

Nissan Qashqai už u nás koupíte s novými motory. Stejné má i Mercedes

Server Motor1 uvádí, že dle průzkumů klesly například ve Velké Británii prodeje naftový aut za poslední rok o 30 %, v Německu poté o 31,1 %. Jsou však stále automobilky, které této technologii pořád důvěřují. Třeba od vedení BMW nedávno zaznělo, že výrobce s diesely nehodlá v nejbližší době končit a současně nabízí víceméně ty nejlepší naftové motory na trhu.

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 24 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků