Další detaily o prvním SUV Ferrari. Inspiruje se v modelu Roma, čekejte plug-in hybrid

Vedení Ferrari se krátce rozpovídalo o svém prvním SUV. Známe designové směřování i možnou techniku pod kapotou.

Můžete se na Ferrari dívat jakýmkoliv pohledem, příchod prvního SUV italské značky to ale nezastaví. Nejnovější model s kódovým označením Purosangue (plnokrevník) je stále blíže k produkci. Britský AutoExpress tak na nedávné premiéře GT Roma zjišťoval o SUV další podrobnosti přímo od technického ředitele značky Michaela Lieterse.

Ačkoliv si tedy Ferrari drží design SUV pořádně v tajnosti, teď se dozvídáme, že velkou inspiraci si model vezme právě z Romy. Ostatně na její modulární platformě s motorem vpředu bude také Purosangue postaven. Nejspíše bychom se tedy mohli dočkat poměrně elegantního designu, na rozdíl od silně agresivního stylu konkurenčního Lamborghini Urus.

Ferrari přináší další podrobnosti o elegantním GT Roma. Zveřejňuje i nové fotografie

Ferrari přináší další podrobnosti o elegantním GT Roma. Zveřejňuje i nové fotografie

Jako nejpreferovanější pohonné ústrojí vidí Ferrari cestu plug-in hybridu, přičemž s pohonem všech kol je prý možné na této platformě využít jakkoliv velkého motoru od V6, V8 po V12. Dvanáctiválec pod kapotou Purosangue se však neočekává. Mnohem pravděpodobněji se jeví už dříve zmiňovaný vývoj nové hybridní šestiválcové motorizace nebo varianta elektrifikovaného V8 z modelu SF90 Stradale.

Oficiální premiéra SUV od Ferrari se plánuje na rok 2021. V rozhovoru s britskou publikací nicméně Lieterse prozradil i další zajímavou informaci: „Ano, již pracujeme na dalším hyperautě, které přijede po roce 2022.“

Ferrari SF90 oficiálně: Rychlejší silniční Ferrari neexistuje, ujede i LaFerrari

Ferrari SF90 oficiálně: Rychlejší silniční Ferrari neexistuje, ujede i LaFerrari

S neustálým pronásledováním vyšších výkonů ale nejspíš Ferrari vyrazí trochu jiným směrem. Novinka by totiž neměla silou překonat nedávno uvedené SF90 Stradale a jeho 735 kW (1000 koní). Místo toho se zaměří na lehčí konstrukci, ovladatelnost a účinnou aerodynamiku. Potěšením nakonec je, že Ferrari chce pokračovat ve vývoji svého 6,5litrového atmosférického V12, dokud to jen půjde. A s elektřinou ho kombinovat nechce pro zajištění ideální hmotnosti.

V galerii Ferrari Roma a SF90 Stradale.

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků