Další detaily o prvním SUV Ferrari. Inspiruje se v modelu Roma, čekejte plug-in hybrid

Vedení Ferrari se krátce rozpovídalo o svém prvním SUV. Známe designové směřování i možnou techniku pod kapotou.

Můžete se na Ferrari dívat jakýmkoliv pohledem, příchod prvního SUV italské značky to ale nezastaví. Nejnovější model s kódovým označením Purosangue (plnokrevník) je stále blíže k produkci. Britský AutoExpress tak na nedávné premiéře GT Roma zjišťoval o SUV další podrobnosti přímo od technického ředitele značky Michaela Lieterse.

Ačkoliv si tedy Ferrari drží design SUV pořádně v tajnosti, teď se dozvídáme, že velkou inspiraci si model vezme právě z Romy. Ostatně na její modulární platformě s motorem vpředu bude také Purosangue postaven. Nejspíše bychom se tedy mohli dočkat poměrně elegantního designu, na rozdíl od silně agresivního stylu konkurenčního Lamborghini Urus.

Ferrari přináší další podrobnosti o elegantním GT Roma. Zveřejňuje i nové fotografie

Ferrari přináší další podrobnosti o elegantním GT Roma. Zveřejňuje i nové fotografie

Jako nejpreferovanější pohonné ústrojí vidí Ferrari cestu plug-in hybridu, přičemž s pohonem všech kol je prý možné na této platformě využít jakkoliv velkého motoru od V6, V8 po V12. Dvanáctiválec pod kapotou Purosangue se však neočekává. Mnohem pravděpodobněji se jeví už dříve zmiňovaný vývoj nové hybridní šestiválcové motorizace nebo varianta elektrifikovaného V8 z modelu SF90 Stradale.

Oficiální premiéra SUV od Ferrari se plánuje na rok 2021. V rozhovoru s britskou publikací nicméně Lieterse prozradil i další zajímavou informaci: „Ano, již pracujeme na dalším hyperautě, které přijede po roce 2022.“

Ferrari SF90 oficiálně: Rychlejší silniční Ferrari neexistuje, ujede i LaFerrari

Ferrari SF90 oficiálně: Rychlejší silniční Ferrari neexistuje, ujede i LaFerrari

S neustálým pronásledováním vyšších výkonů ale nejspíš Ferrari vyrazí trochu jiným směrem. Novinka by totiž neměla silou překonat nedávno uvedené SF90 Stradale a jeho 735 kW (1000 koní). Místo toho se zaměří na lehčí konstrukci, ovladatelnost a účinnou aerodynamiku. Potěšením nakonec je, že Ferrari chce pokračovat ve vývoji svého 6,5litrového atmosférického V12, dokud to jen půjde. A s elektřinou ho kombinovat nechce pro zajištění ideální hmotnosti.

V galerii Ferrari Roma a SF90 Stradale.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 21 příspěvků