Další detaily o BMW i4: Elektrické Gran Coupé nabídne 530 koní a dojezd až 600 km

BMW odhaluje další podrobnosti o nadcházejícím modelu i4, který bude jedním z klíčových vozů rozšiřujících rodinu elektromobilů značky.

O příchodu produkční verze čistě elektrického modelu na základě konceptu BMW iVision Dynamics víme už delší dobu. S označením BMW i4 půjde dle automobilky o vůbec první čistě elektrický model v prémiovém segmentu střední třídy. Novinka využije nejnovější pátou generaci pohonu BMW eDrive, přičemž o jeho schopnostech se nyní dozvídáme další informace.  

BMW i4 bude chtít zaujmout dnes populárním směrem karoserií „čtyřdveřových kupé“, ve slovníku automobilky tedy půjde o Gran Coupé. Výkon poté nebude elektrickému modelu chybět, neboť BMW mluví o srovnatelném výkonu jako u jeho spalovacích osmiválcových motorů. Máme tak čekat okolo 390 kW (530 koní).

BMW X3 dostává plug-in hybridní verzi. Má spotřebu 2,1 litru a na elektřinu ujede 55 km

BMW X3 dostává plug-in hybridní verzi. Má spotřebu 2,1 litru a na elektřinu ujede 55 km

Rovněž díky tomu bude i4 schopno zrychlit z nuly na 100 km/h za zhruba 4 vteřiny. Maximální rychlost je zatím udávaných 200 km/h a samozřejmě nechybí zmínky o skvělých jízdních vlastnostech s charakteristikou dnešních BMW, čemuž napomůže i nízké těžiště s nově vyvinutým bateriovým modulem v podlaze.

Baterie pro i4 se má vyznačovat extrémně plochým designem, tudíž si BMW slibuje i slušně prostorný interiér. Kapacita modulu mimochodem čítá asi 80 kWh a nabíjet bude možné výkonem až 150 kW. Slibovaný dojezd na jedno nabití je asi 600 kilometrů, přičemž dobití na 80 % kapacity má trvat v nejrychlejším případě cca 35 minut. Za přibližně 6 minut tak bude možné zvýšit dojezd vozu o 100 km.

Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

Další podrobnosti včetně sériového designu i4 si zatím BMW drží pro sebe a pokračuje s testováním maskovaných prototypů (v galerii). Uvedení i4 bude v roce 2021 doprovázet i premiéra elektrického SUV iNEXT. Oběma modelům bude nicméně předcházet se stejnou generací pohonu BMW iX3, tedy čistě elektrická varianta současného X3.

Galerie doplněna o koncept BMW iVision Dynamics a prototyp BMW iNEXT.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

včera | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 144 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků