Další český jezdec usedne do kokpitu F1

Patrik Semlbauer bude koncem listopadu testovat za italskou stáj Minardi - Testovat by se mělo 24 dní. Tak zní verdikt z druhé porady týmů, které se opět nezúčastnilo Ferrari - Připravte si peníze, Ferrari bude dražit některé kousky ze svého vozového parku.
Další český jezdec usedne do kokpitu F1

Český závodník, Patrik Semlbauer, ve Formuli 1

Šestadvacetiletý jezdec evropského šampionátu závodů do vrchu, Patrik Semlbauer, naváže na úspěchy Jarka Janiše a Tomáše Engeho, když dostal od šéfa stáje Minardi, Paula Stoddarta, pozvánku na testování monopostů. Patrik usedne do kokpitu 26. listopadu v testovacím táboře italského týmu Minardi.

Sám to komentuje slovy: „Splní se mi můj životní sen. Doufám, že budu moci ukázat, co ve mně je. Důležité bude auto nerozbít a pak už jen šlapat na plyn.“ Dle předběžných informací bude moci český pilot odjezdit zhruba 300 km.

Testovat by se mělo 24 dní

Devět týmu Formule 1 si dalo dostaveníčko na londýnském letišti Heathrow, aby se projednaly určité body sezóny 2005. Výsledky jednání musí ještě potvrdit Ferrari, které se podobně jako na první setkání v Brazílii, nedostavilo.

Týmy se dohodly, že v kalendáři Velkých cen bude GP Francie a Velké Británie. Dále se projednávalo, kolik dní se bude testovat. Zamítnut byl desetidenní návrh z prvního setkání. Ve výsledném verdiktu zaznělo 24 testovacích dní pro sezónu 2005. S tímto návrhem, aby byl platný, ovšem musí souhlasit Ferrari.

Další krátké zprávy

O volném místě u týmu Williams jsme už informovali v minulém článku. K finálnímu rozhodnutí má přijít dnech 26-28. listopadu na testování v Barceloně, kdy se rozhodne mezi čtyřmi jezdci. Zájem má David Coulthard, Nick Heidfeld, Antonio Pizzonia a Anthony Davidson.

***

Pro sběratele a fanoušky „Rudé stáje z Maranella“ připravilo vedení Ferrari aukci, která se bude konat v polovině května 2005 v aukčním domě Sotheby. V dražbě budou velmi krásné a zajímavé kousky, jako je například monopost F2004, ve kterém Michael Schumacher vyhrál letošních prvních pět Grand Prix, dále Maserati MCC, Ferrari 412 S atd.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků