Úsek dlouhý 13,6 kilometru získal souhlasné stanovisko EIA, v provozu má být nejpozději v roce 2031.
Stavba s označením D0 520 Březiněves – Satalice umožní rychlejší průjezd severním okrajem hlavního města, v současné době musí řidiči využívat cestu zastavěnou částí Prahy v ulici Kbelská a na Vysočanské radiále.
Současná trasa nemá dostatečnou kapacitu a dochází na ní ke zpomalování dopravního toku. Stanovisko EIA (Environmental Impact Assessment) slouží k potvrzení, že projekt splňuje požadavky na ochranu životního prostředí a minimalizaci negativních dopadů ve svém okolí.
Úsek propojující dálnice D8 a D10 má svou trasu, zvažuje se ale zda využít zahloubenou nebo tunelovou alternativu. V závislosti na variantě je předpokládaná cena 17 nebo 38 miliard korun bez DPH. Po výběru nejvhodnějšího provedení bude Ředitelství silnic a dálnic vybírat zhotovitele, stavba by pak měla být zahájena do tří let.
Celková plánovaná délka Pražského okruhu je 83 kilometrů, v současné době je v provozu 40 kilometrů a dalších 12,6 kilometru je ve výstavbě mezi Běchovicemi a dálnicí D1. Tento úsek má být dokončen v roce 2027. Nejstaršími částmi okruhu jsou úseky Satalice – Počernice a Slivenec – Třebonice, otevřené v roce 1984.