Další „Airbag gate“? Vaky od kanadské firmy ARC mohou způsobit smrt

Další „Airbag gate“? Vaky od kanadské firmy ARC mohou způsobit smrt

Největším průšvihem v dějinách automobilismu je zřejmě aféra s airbagy Takata, kvůli kterým musí zpátky do servisů desítky milionů aut. A na svět se pomalu dostává další podobný problém. Americký úřad NHTSA nyní vyšetřuje kanadskou společnost ARC Automotive Inc., která také vyrábí airbagy.

Ty se mohou aktivovat s příliš velkou silou. Události spustila záhadná červencová smrt jednoho řidiče vozu Hyundai Elantra modelového roku 2009. Airbag podle všeho explodoval příliš velkou silou, podobně jako je tomu u zařízení od firmy Takata.

Pět řidičských chyb, které vás mohou stát život

Pět řidičských chyb, které vás mohou stát život

Vyšetřování se má týkat zhruba osmi milionů aut, která jsou v provozu na amerických silnicích. Prozatím se to dotýká především vozů všech značek koncernu General Motors, Hyundai, Kia a Chrysler. NHTSA zjišťuje, kde se ještě mohou airbagy od společnosti ARC Automotive nacházet.

O vadném airbagu, který podle všeho způsobil smrt řidiče, se ví zatím jen to, že byl vyroben v Číně. NHTSA nyní musí zjistit, co za příliš silnou explozí airbagu stálo. Určitě se brzy dozvíme víc a NHTSA vydá seznam aut, na která dopadnou potenciální svolávací akce.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

dnes | Miro Mihálik
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků