Další „Airbag gate“? Vaky od kanadské firmy ARC mohou způsobit smrt

Další „Airbag gate“? Vaky od kanadské firmy ARC mohou způsobit smrt

Největším průšvihem v dějinách automobilismu je zřejmě aféra s airbagy Takata, kvůli kterým musí zpátky do servisů desítky milionů aut. A na svět se pomalu dostává další podobný problém. Americký úřad NHTSA nyní vyšetřuje kanadskou společnost ARC Automotive Inc., která také vyrábí airbagy.

Ty se mohou aktivovat s příliš velkou silou. Události spustila záhadná červencová smrt jednoho řidiče vozu Hyundai Elantra modelového roku 2009. Airbag podle všeho explodoval příliš velkou silou, podobně jako je tomu u zařízení od firmy Takata.

Pět řidičských chyb, které vás mohou stát život

Pět řidičských chyb, které vás mohou stát život

Vyšetřování se má týkat zhruba osmi milionů aut, která jsou v provozu na amerických silnicích. Prozatím se to dotýká především vozů všech značek koncernu General Motors, Hyundai, Kia a Chrysler. NHTSA zjišťuje, kde se ještě mohou airbagy od společnosti ARC Automotive nacházet.

O vadném airbagu, který podle všeho způsobil smrt řidiče, se ví zatím jen to, že byl vyroben v Číně. NHTSA nyní musí zjistit, co za příliš silnou explozí airbagu stálo. Určitě se brzy dozvíme víc a NHTSA vydá seznam aut, na která dopadnou potenciální svolávací akce.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 20 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků