Dálničním stavbám hoří termíny, ve skluzu jsou R7 a D3

Měla to být jedna ze dvou letos otevřených dálničních staveb. Slavnostní střihání pásky bylo naplánováno na září. Silničáři a stavbaři budou mít přitom co dělat, aby rychlostní silnici R7 mezi Postoloprty a Chomutovem za zhruba pět miliard stačili řidičům otevřít ještě před koncem roku. Novým termínem je 16. prosinec.
Dálničním stavbám hoří termíny, ve skluzu jsou R7 a D3

„K odkladu vedly dva objektivní důvody. ČEZ nestihl udělat přeložku vedení velmi vysokého napětí, kvůli vypořádání pozemků se navíc pozdrželo vydání stavebního povolení,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.

Na vylepšené spojení do Německa ve směru na Saskou Kamenici, kde se lze napojit na německou dálniční síť, si tak řidiči počkají o několik měsíců déle.

Nových 16 kilometrů ulehčí i cestu lyžařům do Krušných hor; pokud se stihne alespoň prosincový termín, tak už v nadcházející lyžařské sezoně.

Problém i na jihu

Problémy s odklady má i největší dálniční stavba současnosti, 24 kilometrů dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí. V roce 2010 sliboval tehdejší ministr dopravy Vít Bárta (VV) jihočeským starostům její otevření do konce roku 2012. Současný ministr Zbyněk Stanjura (ODS) to chce stihnout alespoň před prázdninami. Nová dálnice má totiž výrazně ulehčit cestu na jih, neboť obkrouží táborskou aglomeraci. Ta na dnešní silnici číslo tři působí jako špunt.

Jenže i tady se může ukázat, že jde pouze o zbožné přání. A to přesto, že ministr na nedávné inspekci dal předprázdninovou otvíračku stavebním firmám téměř rozkazem. V minulých dnech ovšem práce zastavily vytrvalé deště.

„Nic ještě není ztraceno, pokud se podaří položit balenou směs do 20. června,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková. Právě pokládku asfaltu přívaly vody zastavily.

Ještě o poznání opatrnější je mluvčí stavební firmy Strabag Edita Novotná. Podle ní voda vedle zastavení prací způsobila i značné škody na hotových prvcích.

„Teď nejsme schopni určit, jak rychle se podaří odstranit škody, ani kdy nám počasí umožní dokončit pokládky asfaltových směsí,“ uvedla Novotná.

Zdroj: E15.cz

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků