Dálniční známky podraží, prodlouží se však platnost

Ceny dálničních známek se pro osobní vozy (do 3,5 t) v příštím roce de facto nezvýší; vyšší cenu krátkodobých známek vyváží prodloužení jejich platnosti. Zatímco letos máme známky desetidenní a měsíční, a to v cenách 150 a 250 Kč, příští rok to budou známky patnáctidenní a dvouměsíční za 200 a 300 Kč. Cena roční známky zůstává stejná, 900 Kč. Nové známky platí už od prosince 2004, platnost končí 31. ledna 2006.

Stejně tak se prodlouží platnost krátkodobých známek pro vozy v kategoriích nad 3,5 t a nad 12 t. Roční známky stojí stejně, 7 000 Kč a 14 000 Kč, dražší ale budou patnáctidenní a dvouměsíční. U první kategorie zaplatíte 650, resp. 1 750 Kč (dříve 450, resp. 1 200 Kč), u druhé pak 1 300 Kč, resp. 3 500 Kč (900 Kč, resp. 2 300 Kč). O jednodenním kuponu pro vozidla těžší jak 12 t se stále jedná, plánovaná změna na třídenní kupón totiž odporuje pravidlům EU; známka by měla stát 650 Kč.

Možná pro vás bude přehlednější uvedení údajů v tabulce:

Doba platnosti do 3,5 t od 3,5 t do 12 t nad 12 t
Rok (Kč) 900 7 000 14 000
2 měsíce (Kč) 300 1 750 3 500
15 dní (Kč) 200 650 1 300
Den (Kč) - - 250

Poznámka: Elektronické mýtné pro kamiony nebude zavedeno dříve než v roce 2006, podle posledních zpráv se dokonce zdá, že reálné datum je až rok 2007.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků