Tak nevím, jestli se mám smát nebo brečet, Kalousovi neprošlo zvýšení DPH, tak přemýšlel až vymyslel, (zvracecí smajlík), místo toho, aby snižoval stavy státních úředníků (někde jsem četl, že je jich cca 800.000, což je vzhledem k práceschopnému obyvatelstvu hrůzostrašné číslo a s velkým humbukem jich bylo propuštěno celých 6.000) tak hledá další způsob, jak nás okrást o peníze, protože jak chcete nazvat to, když mě někdo vezme peníze a použije je bez mého svolení a souhlasu na něco, na co bych je vživotě nedal?.
Pozor, nemíchej státní úředníky se st. zaměstnanci dohromady. Tam patří policisté, hasiči, učitelé atd.
jsou často v katastrofálním stavu. Bydlím blízko silnice č.19, která ještě od letošní zimy není opravena a úseku této komunikace v délce 5 km je žádoucí se vyhnout. Za co tedy budu platit navíc, když tuto komunikaci nemohu využívat?
;-) Náhodou mě se ten bordel líbí.Kde by jste měli možnost takových výhod a bordýlku jako tady?Zbiješ bez púapírů -nažratý nebo zhulený -max.5 let. Fízlům ujedeš -vymluvíš na osobu blízkou.Zaviníš nehodu-ujedeš hodně rozšířeno mezi borcema co si myslí,že sežrali všechnu moudrost světa.A může se pokračovat. Já si myslím ,že podobný stát neexistuje. Budme rádi ,že v takovém humuse žijeme.Jinde by hodně věcí jen tak lehce neprošlo.Co jsme chtěli -to tu máme. At žije samet!B-]
kdy v rozpoctu dojde na skutecne skrty - zruseni zbytecnych a nefunkcnich uradu. Pak by stacily dane polovicni :-/
Co takhle, že by podle objemu plic platili lidé daň z vydýchaného vzduchu? Myslím si, že ministerstvo životního prostředí by také potřebovalo vydělávat. Ministerstvo obrany by mohlo pořádat přehlídky vojenských a policejních složek, kterým by to nařídili jako přesčas zadarmo a vybírali by vstupné (účast občanů by byla povinná alespoň 1 x ročně). Za návštěvy ve vězení by se také mohlo platit, co je mi do toho, že z daní co platím tam kupují třeba židle na kterých sedí. Lidé by mohli platit i za to, že jim zahradu zaleje déšť, protože ušetří případně za vodu. Lidé by k novému autu mohli dostat ještě složenku na 30 000,- Kč a samozřejmě by se nerozlišovala cena vozu, aby nevznikla sociální nespravedlnost a nebyli multimilionáři a miliardáři diskriminovaní za to, že mají víc peněz a jejich auto stojí třeba i 100x více než obyčejné auto. Za sušení prádla venku na slunci by se také mohlo platit. Udělá se sluneční mapa a určí se kolik v jaké lokalitě zaplatíme roční poplatek. Teď nám zpoplatní vše, když to ustojí, tak zkusí zdražit, když už to bude moc, tak poté, co budou dělat drahoty, aby se neřeklo to trochu zlevní a lidé budou spokojení, že sice platí, ale méně než to mělo původně být.
Ta socanská verbež, která vládne v evropě po roce 45 má jediný problém. Najít pro stálé zvyšování daní ideologické krytí. Vymyslet nějakou stravitelnou báchorku. Hlavně, aby bylo zřejmé, že to zaplatí ti, kteří mají dost peněz a vás, masy našich milých voličů se to nedotkne a když by to hrozilo, tak se hned udělají kompenzace. V případě přepravy odborářů do práce se vymyslí dotace na mhd, veřejnou dopravu......
a státní kasa bude hned plná:-D
Co dodat? Už mám těch sviní dost i já, a to jsem celkem kliďas, který na sobě co se týče daní, nechá polena štípat.
je v mých očích celkem logický krok, neboť je tak jednoduchý, že napadne i ministra dopravy, který má s dopravou tolik společného jako sníh se Saharou.DPH 20% spolu se spotřební daní dnes činí cca 55% ceny, na 1L benzinu je to 12,84 Kč, na 1L nafty je to 10,95 Kč.cs.wikipedia.org ... hn.ihned.cz ... Prodej benzínu 2,4 miliardy litrů, prodej motorové nafty zhruba 4,5 miliardy litrů. Na benzinu stát vydělal 2,4E+09*12,84*1,2 = 37,0E+09.Na naftě vydělal 4,5E+09*10,95*1,2 = 59,1E+09.Dohromady to dělá 96 miliard Kč jen na spotřební dani a DPH z benzinu a nafty. Příjmy z mýtného, dálničních známek nepočítaje. To je částka, kterou by logicky mělo disponovat ministerstvo dopravy když je to daň za dopravu, aby lidem umožnilo svobodně cestovat za prací a na výlety. Namísto toho tyto peníze zateplují baráky, sanují zemědělce, platí kamarádům vily, létají vzduchem v podobě kulek v Afghanistánu, podporují různé zelené eko-teroristy, a v neposlední řadě pomáhají našim chudým řeckým příbuzným mít se jako jedna domácí zvěř v jednom druhu obilnin.Oproti tomu je silniční známka za 600 Kč ještě pakatel. Počkejte, až toho socio-filozofického hňupa napadnou osobní viněty jako mají dnes jen kamiony a mýtné bude na všech silnicích v ČR. Omlouvám se, ne na silnicích, na tankodromech.Defense, people!!!
Máš tam menší nedopatření, DPH má "plovoucí" hodnotu. Tzn., že sazby spotř. daně jsou pevně dané (benzín 12,84, nafta 10,95), k tomu se připočítá cena PHM (cena určená burzou plus marže prodejce), a teprve k této výsledné částce se připočte 20% DPH, která je logicky (právě díky pohybu cen na burze a různým maržím prodejců) pohyblivá. A jen pro orientaci - spolu s Německem máme nejvyšší celkové zdanění na litr. Za povšimnutí také stojí, o kolik peněz (v řádu stamilionů, až miliardy) přišla státní kasa po zvednutí SD o pouhou korunu! Drtivá většina kamionů totiž Českem jen projíždí a tankují ve všech okolních státech, včetně Německa, kde za o něco málo vyšší cenu natankuje mnohem kvalitnější a čistější palivo. Že by to svinstvo, co ničí motory a pritom palivo navíc jen prodražuje, nutila EU přimíchávat jen nás?
Z čoho je platená výstavba dialnic? Z daní. Kto platí dane? Ľudia (DPH, daň z príjmu a spol.). Takže kto platí za výstavbu dialnic? Ľudia. Kto a prečo by potom mal platiť za používanie vlastnej veci? (Keď si kúpite oblečenie, neplatíte za jeho nosenie.) Toto všetko sa robí len preto, že štát jednoducho nevie ustrážiť zisky ktoré majú pokryť náklady v danej oblasti a presúva ich inde. Preto ľudia vlastne platia za dialnice 2x (výstavba aj používanie). Takže je to čiastočne chyba štátu a čiastočne aj nie, pretože ako sa vyššie spomína, zisk za automobilovú dopravu je obrovský a spoľahlivo kryje menej ziskové odvetvia (zdravotníctvo, školstvo (čo je vlastne na školstve ziskové?)) a preto sú peniaze prerozdeľované inde. Chyba je to, že štát nie je schopný minúť miliardy, ktoré získa na výstavbu dialnic, na dialnice ale sponzoruje nimi stratovejšie odvetvia (ale kde inde by na to mal vzať?).Spotrebné dane boli vlastne ustanovené aby sa nejakým spôsobom kompenzovali škody, ktoré tieto veci spôsobujú. Príklad je spotrebná daň z alkoholu (aby sa ho nespotrebovávalo neúmerne veľa (výrobné náklady sú zanedbateľné percento z ceny v porovnaní s touto daňou) podobne je tu spotrebná daň z benzínu a nafty, ktorá mala obmedziť používanie áut (nerozumiem prečo potom platí aj pre autobusy a malé nákladné autá (asi by sme mali chleba po dedine rozvážať vlakom)), a zisk z toho by mal byť rozdelený tam, kde to bude potrebné s primárnym cieľom, na odstraňovanie škodlivého vplyvu toho odvetvia, kde bola vybraná (boj s alkoholizmom, ekologickejšia doprava).
Nechápu, každý zpoplatněný úsek musí být označen DZ ,bydlím u jedničky a žadnou značku u garáže nechcu!!!
Kdyz si clovek uvedomi, jak se stat chlubil, kolik penez narejzoval na mytnem, je tato snaha okrast ty, kteri to plati snad uz jen tragikomicka. Je skoda, ze jsme po 40 letech mistniho socialismu promarnili sanci a vrhli se do analu socialismu evropskeho. Na strane druhe je to pochopitelne, ti nahore chteji vzdy co nejvic pro sebe a soucasne co nejmin pro ostatni a na to je socialismus idealni. Staci totiz podporovat zavist a jeji neoddelitelnou kamaradku nenavist a hned je podpora. Prumerny hlupak se rad necha okrast, pokud nekoho jineho okradou vic. U nas jsou sklony k tomuto jednani mnohem vyssi, protoze takto byly vychovany cele generace, ale na zapad od nas to neni o moc lepsi. Okradani schopnych a za jejich penize koupena podpora neschopnych a zavistivych je v podstate ultimatni stadium demokracie, ktere na svou nenazranost nutne dojede. Zatim jeste muzeme okradat dost lidi, aby platili flakace v Recku, ale az krachne Italie, Spanelsko nebo jina vyrazne pocetnejsi zeme, bude to jeste velmi zajimave. V platnost prichazi asi 10 let stary vtip:- Optimista se uci anglicky- Pesimista se uci cinsky- Realista se uci striletZe je to aktualni lze poznat i ze siliciho tlaku na odzbrojeni civilistu, kdy se stat jednoduse boji svych obcanu. Levicacke hordy vyrazne tlaci napr. ve Svycarsku, ale pomalu se po husakovsku utahuji srouby v cele Evrope. Ono az to krachne, bude k obcanske valce doslova krucek. Nikde neni psano, ze to padne jako tady a ne jako v Jugoslavii.
ano pane kolego,plně s Váma souhlasím, palec nahoru za Váš příspěvek! A máte pravdu, začít se zbrojit až vše padne na tlamu. Já mám výhodu,že mám dobrého kamaráda, co má velmi obsáhlou sbírku zbraní...
Jako řidiče mě ani trochu nebaví na povinných poplatcích štědře sponzorovat soukromé firmy. Kdyby vybrané peníze skutečně šly zpět do silniční sítě a bylo to někde vidět, bral bych to. Ale že se zdražuje, aby se mohlo postavit pár km dálnice v nějakém koutě republiky, kdy velkou část peněz spolknou stavební firmy a provozovatel mýta a pak se mohlo tvrdit, že na opravu naprosto rozpadlých stávajících silnic nejsou peníze a tak se musí zdražit, přičemž se předchozí koloběh opakuje, z toho se mi otevírá kudla v kapse.
Pokud jsi zvonil klíčkama na náměstí, tak si nestěžuj.
Nezvonil jsem zlodějům na cestu. Nebo ano? Možná ano, jen mi to vysvětlili trochu jinak.
pan je komunista? zrejme ano.Tak tohle je vysledek VASEHO vladnuti
Ahoj darebáčku, kolik jsi dneska nakradl?
Pán je možná komouš, ale ty jsi blb zcela jistě. A takové hlupáky potřebuje tato tzv. pravice jako sůl! To se to potom "vládne"...
Pravda, za všechno můžou komouši a Paroubek:-D
Pravda, asi jsme měli tenkrát chrastit řetězy.
Tedy logiku to má v tom, že ta dálnice mnohdy není o nic kvalitnější, tak proč to nesjednotit, že. Ale znamená to podstatnou věc, aby každý věděl, že na té silnici je, tj. že na ni najíždí nebo najede. Dokáže si to někdo představit, když na ty silnice ústí tisíce silnic, silniček a účelových komunikací? O nemožnosti alternatívních tras ani nemluvě. Co našicec, ale cizinec bude v háji úplně.To už snad se zase podívat, jak to dělají v civilizovaném světě, tedy konkrétně v Německu. Tam je to jasné. Každý platí silniční daň a konec. To už raději takto. Kdo nebude chtít platit, dá značky do depozitu, nebo auto prodá a bude jezdit hromadnou dopravou, na kole a taxíkem. Pro cizince pak snad ponechat dálniční známky.
Zapoměl jsem dodat, že cena silniční známky oproti stávající dálniční by měla být nižší, protože by se vztahovala na více aut. Netuším, jak vládní odborníci došli naopak k ceně vyšší.
Zapomněl jsi též dodat, že k tomuto účelu slouží spotřební daň z benzínu a nafty a zavádět další poplatek je zhovadilost.
no jo ale jestli zdraží paliva ještě o trochu tak nevím kdo je bude brát , v polsku je již teť o 4 kč levnější . A kamiony , těch bere nafty asi nejvíc , natankují svých 700 litrů pouze v jiné zemi ...Spíš by nám pomohlo kdyby nafta slevnila a jezdili na naftu záměrně do ČR, zvydnul by se zajisté obrat a bylo by více paněz na krmení prasátek v kancelářích
U nás ale silniční daň existuje stejně jako spotřební z PHM. Ke svému účelu však neslouží ani jedna. Jejich skutečným účelem je sypat peníze do černé díry zvané Státní rozpočet ČR.
Silniční daň je v našem banánovém podání stejný paskvil jako dálniční pznámky.Za to, že vyjedeš, zaplatíš (jen někdo) silniční daň v nesmyslné bezvýznamné sazbě, opačně absurdní spotřební daň (někdo též k tomu DPH) a ještě dálniční poplatek. Jinak řečeno, za jednu a tutéž aktivitu platí některé subjekty dva různé poplatky, další tři poplatky a některé čtyři poplatky. To je hospodaření českého státu na český způsob. Kontroluje to armáda darmožroutů na úřadech a další parazité v bílých transportérech s modrým pruhem. kdyby byl jediný poplatek v podobě spotřebních daní, kontrolovala by to desetina lidí, levněji a účelněji, nemusely by se tisknout dálniční známky, nekasírovaly by za ně pošty a pumpy provize, nebuzerovali by paraziti s dalekohledy na silnicích a stát by měl víc peněz než dnes.Jo a co s těmi zbytečnými úředníky a celníky? No co asi..... pořád vyjde levněji když budou brát podporu, než když pracují na zbytečných úkolech zbytečných úřadů.
Jenže si představ, že třeba v zimě nečekaně napdne sníh, se kterým Kalouskové rozodně nemohli počítat a je třeba jej uklidit. Pak nezbude na opravy cest a musí se zvýšit daně, v tomto případě spotřební z PHM. Mnozí nezodpovědní spoluobčané pojedou natankovat levněji za hranice, na daních se vybere ještě méně a na silnicích zůstanou díry.Přes plošné zvýšení silničních daní se peníze navíc vyberou snadněji. Díry se stejně neopraví, ale hůře se na to vymlouvá.:-(
Nebál bych se to osolit. Dálniční známku na 3 a silniční na 1 litr. Ve srovnání s plnou nádrží za dva litry, z čehož bere stát 1200 Kč, by to nebylo nic přemrštěného. Jenom nevím jak zajistit, aby to šlo do silnic a ne do chřtánu pražáků...
Myslíš ty kokot pražáky naplavené z různých chacharských měst? Nemáš něco společného s tím valachem s gulemi?
ne, on mysli prazaky
Pražák původní v podstatě neexistuje. Je to historicky nakřížená směska gaunerů.
Tento stát se už 15 let chová nemravně a je úplně jedno, jestli je u vesla modrá, oranžová, černá nebo jinak barevná parta. Zpoplatnění silnic 1. třídy současně s jednou z nejvyšších spotřebních daní na paliva v EU je jen jedním z mnoha důkazů. Stačí se podívat například do Rakouska, kde nesmí ani jediné euro ze spotřební daně a dálničních popatků jít jinam a jak tam vypadá stav a údržba komunikací. U nás si politici chovají tak, že státní příjmy jsou pro ně trhací kalendář, který slouží primárně k uspokojení jejich ekonomických potřeb prostřednictvím řady mechanismů (veřejné zakázky, představenstva a dozorčí rady, ČEZ,......) a když se nedostává, sehraje se podobná poplatková a daňová komedie jako teď. A protože dušebně slabší část populace má mimořádně vyvinutý smysl pro závist, bezvadně se k tomu hodí populistické žvásty.Přitom mechanismy by mohly fungovat úplně jinak. Například by stačilo eliminovat zbytečné činnosti státu, zbytečně vytvořené úřady, instituce, procesy, atd, které tupě stát vytvořil za posledních 10 let, nikomu k ničemu neslouží a jen požírají cca 200 miliard ročně. A kdyby se k tomu ještě nedejbože ušetřilo dalších 150 miliard, které se rozkradou přes státní zakázky, byl by tu nízkodaňový ráj s přebytkovým rozpočtem.
:-) Souhlasím, navarhuji hromadné odebírání razítek. Rozbujelá byrokracie už vyrábí papíry pro papíry a je na čase uvažovat o defenestraci. Nicméně proč v Českých drahách, které jsou permanentně ve ztrátě dostávají manažeři nehorázné odměny?? Může si toto dovolit soukromník?? No, ono z cizího krev neteče.... Problém je již v Parlamentu, většina těch senilních amatérů je tam pouze z důvodů čistě zištných. Pokud by se o sebe měli postarat sami, tak nebudou mít ani na slanou vodu. Navrhuji proto, pokud chce někdo dělat poslance, tak aby prokázal že má finanční prostředky na dobu poslaneckého mandátu a samozřejmě, že by byl bez platu a odměn. Prostě by nesměl dostat ani korunu od nikoho po celou dobu funkce. Pak může hovořit o tom, že to dělá pro společnost a pro občana. Nicméně by stálo za úvahu zrušení a zákaz politických stran. Každý ať kandiduje za sebe, a každý ať nese zodpovědnost za kopance co nadělá, tedy osobní a finanční. Pak možná bude pořádek. To stejné ovšem platí pro úředníky státu, finanční odpovědnost za špatné rozhodnutí. Pokud podepíše nesmyslnou zakázku, tak škodu hradit ze svého... To je jediná cesta jak se zbavit lenochů, lemplů a alibistů, kteří dne pobírají nehorázné peníze za nic.
stejně jako je to s výpalným pro ČT. Kdo nemá auto podepsal by čestné prohlášení:-))
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.