Dálniční známky možná zdraží. Platily by i na silnice první třídy

Dálniční známky možná zdraží. Platily by i na silnice první třídy

Na ministerstvu dopravy existuje varianta, jak sehnat pro resort další finanční prostředky. Mohlo by to být dalším rozšířením dálničních známek. Pro auta by stály 1500 korun a kromě dálnic by platily i na silnice prvních tříd. Pokud by k tomu skutečně došlo, stalo by se Česko obrazně řečenou „balkánskou“ zemí, protože takové zpoplatnění znají motoristé ještě z Bulharska, Rumunska a Černé hory. Za celoroční dálniční kupony pro vozy do 3,5 tuny jsme dosud platili 1200 korun.

„Vůbec se nejedná o hotovou věc. Je to jen jedna z úvah, která padla u kulatého stolu při jednání s ministerstvem financí pro získávání rozpočtů. Víme, co by škrty znamenaly pro dopravní infrastrukturu, a proto se zabýváme náměty, jakým způsobem ještě může doprava vydělávat,“ řekl AutoRevue.cz mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský s tím, že neexistují žádné časové horizonty ani analýzy, které by něco takového předpokládaly. Kdyby k tomu ale skutečně došlo, museli by si nové typy známek kupovat i řidiči, kteří po dálnicích vůbec nejezdí.

Na poplatcích ze silnic prvních tříd by stát mohl podle propočtu fondu dopravy získat přes pět miliard korun. Celý plán je ovšem závislý na tom, kolik peněz se ministerstvu dopravy podaří vyjednat. Jenže vzhledem k tomu, že ministr Pavel Dobeš vyzval premiéra Petra Nečase osobním dopisem k přehodnocení škrtů pro svůj resort, nemusí být varianta se známkami pro první třídu silnic zase tak nemožná.

„Výši patnáct set korun za známku nám zákon momentálně umožňuje, ale i kdybychom to provedli, tak nám to nenahradí propad, který v tuto chvíli nastínilo ministerstvo financí. Různých témat při hledání možných finančních prostředků padlo asi deset. Mezi nimi třeba figurovala i úvaha, kam až vyšponovat mýtné, ale ani jedna eventualita nepředstavuje nic závazného,“ dodal.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků