Dálniční známky možná zdraží. Platily by i na silnice první třídy

Dálniční známky možná zdraží. Platily by i na silnice první třídy

Na ministerstvu dopravy existuje varianta, jak sehnat pro resort další finanční prostředky. Mohlo by to být dalším rozšířením dálničních známek. Pro auta by stály 1500 korun a kromě dálnic by platily i na silnice prvních tříd. Pokud by k tomu skutečně došlo, stalo by se Česko obrazně řečenou „balkánskou“ zemí, protože takové zpoplatnění znají motoristé ještě z Bulharska, Rumunska a Černé hory. Za celoroční dálniční kupony pro vozy do 3,5 tuny jsme dosud platili 1200 korun.

„Vůbec se nejedná o hotovou věc. Je to jen jedna z úvah, která padla u kulatého stolu při jednání s ministerstvem financí pro získávání rozpočtů. Víme, co by škrty znamenaly pro dopravní infrastrukturu, a proto se zabýváme náměty, jakým způsobem ještě může doprava vydělávat,“ řekl AutoRevue.cz mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský s tím, že neexistují žádné časové horizonty ani analýzy, které by něco takového předpokládaly. Kdyby k tomu ale skutečně došlo, museli by si nové typy známek kupovat i řidiči, kteří po dálnicích vůbec nejezdí.

Na poplatcích ze silnic prvních tříd by stát mohl podle propočtu fondu dopravy získat přes pět miliard korun. Celý plán je ovšem závislý na tom, kolik peněz se ministerstvu dopravy podaří vyjednat. Jenže vzhledem k tomu, že ministr Pavel Dobeš vyzval premiéra Petra Nečase osobním dopisem k přehodnocení škrtů pro svůj resort, nemusí být varianta se známkami pro první třídu silnic zase tak nemožná.

„Výši patnáct set korun za známku nám zákon momentálně umožňuje, ale i kdybychom to provedli, tak nám to nenahradí propad, který v tuto chvíli nastínilo ministerstvo financí. Různých témat při hledání možných finančních prostředků padlo asi deset. Mezi nimi třeba figurovala i úvaha, kam až vyšponovat mýtné, ale ani jedna eventualita nepředstavuje nic závazného,“ dodal.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků