Dálniční známky možná zdraží. Platily by i na silnice první třídy

Dálniční známky možná zdraží. Platily by i na silnice první třídy

Na ministerstvu dopravy existuje varianta, jak sehnat pro resort další finanční prostředky. Mohlo by to být dalším rozšířením dálničních známek. Pro auta by stály 1500 korun a kromě dálnic by platily i na silnice prvních tříd. Pokud by k tomu skutečně došlo, stalo by se Česko obrazně řečenou „balkánskou“ zemí, protože takové zpoplatnění znají motoristé ještě z Bulharska, Rumunska a Černé hory. Za celoroční dálniční kupony pro vozy do 3,5 tuny jsme dosud platili 1200 korun.

„Vůbec se nejedná o hotovou věc. Je to jen jedna z úvah, která padla u kulatého stolu při jednání s ministerstvem financí pro získávání rozpočtů. Víme, co by škrty znamenaly pro dopravní infrastrukturu, a proto se zabýváme náměty, jakým způsobem ještě může doprava vydělávat,“ řekl AutoRevue.cz mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský s tím, že neexistují žádné časové horizonty ani analýzy, které by něco takového předpokládaly. Kdyby k tomu ale skutečně došlo, museli by si nové typy známek kupovat i řidiči, kteří po dálnicích vůbec nejezdí.

Na poplatcích ze silnic prvních tříd by stát mohl podle propočtu fondu dopravy získat přes pět miliard korun. Celý plán je ovšem závislý na tom, kolik peněz se ministerstvu dopravy podaří vyjednat. Jenže vzhledem k tomu, že ministr Pavel Dobeš vyzval premiéra Petra Nečase osobním dopisem k přehodnocení škrtů pro svůj resort, nemusí být varianta se známkami pro první třídu silnic zase tak nemožná.

„Výši patnáct set korun za známku nám zákon momentálně umožňuje, ale i kdybychom to provedli, tak nám to nenahradí propad, který v tuto chvíli nastínilo ministerstvo financí. Různých témat při hledání možných finančních prostředků padlo asi deset. Mezi nimi třeba figurovala i úvaha, kam až vyšponovat mýtné, ale ani jedna eventualita nepředstavuje nic závazného,“ dodal.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků