Dálniční známky mají skončit do roku 2019, nahradí je elektronické

Dálniční známky mají skončit do roku 2019, nahradí je elektronické

Každoročnímu strhávání staré dálniční známky a lepení nové by měl být od roku 2019 konec. Ministerstvo dopravy chce s papírovými dálničními známkami skončit a nahradit je těmi elektronickými. Podobně je tomu od loňska na Slovensku a delší dobu například v Maďarsku.

Koupě známky by měla být snazší než doposud — prostřednictvím webových stránek si pořídíte dálniční známku na konkrétní registrační značku. V systému dojde ke spárování, které budou kontrolovat kamery na mýtných branách. Pokud systém zjistí, že dané vozidlo nemá zaplacený poplatek pro užívání dálnice, automaticky předá fotografii celníkům.

Blogger D-Fens spustil nový web věnující se obraně řidičů před šikanou

Blogger D-Fens spustil nový web věnující se obraně řidičů před šikanou

Podle serveru iDnes.cz by měly být v nabídce klasické typy dálniční známky na kalendářní rok, měsíc a 14 dní, později by ale mělo být možné pořídit si známku na 365 dní od libovolného data. 

Stát od elektronických dálničních známek očekává i eliminaci padělků, kterých loni odhalil zhruba tisíc a samozřejmě také snížení počtu lidí, kteří se na dálnici vydají bez známky. Takových bylo loni zhruba 25 tisíc.

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků