Dálniční známky mají skončit do roku 2019, nahradí je elektronické

Dálniční známky mají skončit do roku 2019, nahradí je elektronické

Každoročnímu strhávání staré dálniční známky a lepení nové by měl být od roku 2019 konec. Ministerstvo dopravy chce s papírovými dálničními známkami skončit a nahradit je těmi elektronickými. Podobně je tomu od loňska na Slovensku a delší dobu například v Maďarsku.

Koupě známky by měla být snazší než doposud — prostřednictvím webových stránek si pořídíte dálniční známku na konkrétní registrační značku. V systému dojde ke spárování, které budou kontrolovat kamery na mýtných branách. Pokud systém zjistí, že dané vozidlo nemá zaplacený poplatek pro užívání dálnice, automaticky předá fotografii celníkům.

Blogger D-Fens spustil nový web věnující se obraně řidičů před šikanou

Blogger D-Fens spustil nový web věnující se obraně řidičů před šikanou

Podle serveru iDnes.cz by měly být v nabídce klasické typy dálniční známky na kalendářní rok, měsíc a 14 dní, později by ale mělo být možné pořídit si známku na 365 dní od libovolného data. 

Stát od elektronických dálničních známek očekává i eliminaci padělků, kterých loni odhalil zhruba tisíc a samozřejmě také snížení počtu lidí, kteří se na dálnici vydají bez známky. Takových bylo loni zhruba 25 tisíc.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků