Roční dálniční známka změní délku platnosti. Nově bude platit 365 dní

Letadlo  |  26. 08. 2019 18:02

Jednodenní známky jsou skutečně financně nevýhodné. Hrozí riziko, že ještě někdo ušetří.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  26. 08. 2019 18:13

Před chvíli jsem si četl o tomto na i-dnesu a následně diskuzi, ať se troch zasměji.
Nějak mi hlava nebere, jak může být elektronická známka na jeden den prakticky cenově stejná, jako desetidenní, podle mluvčí ministerstva dopravy Lenky Rezkové. Asi jsem se učil matematiku na špatné škole a zapomněli nám v ekonomii uvést, že u všeho musí být nějaký vydřidušský příplatek, jinak je to biznis na prd.

Odpovědět  |   | 
XYZ  |  26. 08. 2019 18:24

Z toho textu jsem pochopil, že zvažovali normální kupon, co se lepí na sklo - tj. už příští rok (2020). Pak je to vyjádření celkem srozumitelné.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  26. 08. 2019 19:08

No nevím, co je nepochopitelného v článku na i-dnes hned v první větě?
"Délka platnosti dálničních známek zůstane v příštích letech stejná, nezmění se ani po zavedení elektronických kuponů."

Odpovědět  |   | 
Haftan  |  26. 08. 2019 20:15

Dal bych dynamickou platnost od 1 do 365 dnů, kde max by bylo řekněme 1500 Kč (beztak to zdraží) a minimum za jeden den například 50 Kč s exponenciálním vývojem směrem za cca 4 Kč per den za roční kupon. S tím by nikdo nevydrbal a byla by tam spravedlnost typu - koupíš na déle, ušetříš.

Zajímaly by mě regionální známky v rámci kraje, to ale moc nevidím, protože takto si každý musí koupit roční kupon nebo jezdit okreskama. To by byl stát hlupák a asi by vydělal méně.

Odpovědět  |   | 
Net  |  26. 08. 2019 20:27

Dálniční známka je blbost. Lidé na dálnici nesmrdí ve městě. Jestli něco má trochu smysl, tak je to zpoplatněný vjezd do centra města, kvůli regulaci, ne platba za dálnici.
Respektive u kamionů se dá uvažovat o satelitním obráceném mýtném, kdy dálnice bude nejlevnější varianta a jízda po silnici třetí třídy bude neekonomická. Nicméně v rámci jednoduchosti alespoň u osobní dopravy se vše dá řešit spotřební daní na palivu, kdo to ho projede hodně zaplatí víc, je to celkem spravedlivé a těch lidí, kteří s osobním autem jezdí tankovat do zahraničí je minimum.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  26. 08. 2019 20:45

Navíc si ty dálnice zaplatili.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  27. 08. 2019 06:32

Nič nového. Ľudia platia zo svojich príjmov dane niekolkrat. Najskôr priame a potom nepriame. Reálne ti v podstate zoberú väčšinu príjmu.

Odpovědět  |   | 
Net  |  27. 08. 2019 10:28

A pak je tu postupná devalvace měny (inflace), která je v podstatě další skryté zdanění:/

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  27. 08. 2019 16:23

nedozvěděl jsem se nic, jak se bude platit osobák plus přívěs, jestli to bude slovenská metoda, tak ten přívěs a denní by bylo vhodný nebo bych navrhnul na schválení kupon na bázi permanentky, třeba deset vjezdů po dni.

Odpovědět  |   | 
Tipo 1.4 fire  |  27. 08. 2019 22:46

To je ale babistni agrofertni podvod!!! Neni duvod aby jednodenni stala skoro stejne jak 10 denni
Kdyz uz je system zaveden tak cena prodeje znamky je nula nula nic. Jenomze to je to lide potrebuji. Jednou za 100 let projet na dovolenou nebo nekam. Dovca miva dva tydny tak sup mesicni a zaplatit si jednorazovy prujezd nebo dle km kolik najezdi stejne jako myto ne. Preji panu Kremlikovi aby chytil zanet do zubnich kanalku kdyz ma zubar dovcu a neotravoval se svyma blbostma. Stejne jsou to jen podrztazky Strata, nic vic, nic min. Ministr no to joooooo, to ja jsem pak admiral

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 45 N/A
Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 59 N/A