Roční dálniční známka změní délku platnosti. Nově bude platit 365 dní

S přechodem na elektronické dálniční známky se dočkáme změny platnosti ročního kuponu. Nebude platit po kalendářní rok, ale 365 dnů.

Okolo dálničních známek je v poslední době poměrně rušno. Už delší dobu je známo, že současné papírové kupony skončí a v roce 2021 je nahradí elektronické dálniční známky. Stejně tak se ví, že se po poplatky nezvýší, dokud nebude D1 v plném provozu po mnohaleté rekonstrukci. Slíbil to ministr dopravy Vladimír Kremlík, který na jaře ve funkci nahradil Dana Ťoka, nejdéle sloužícího ministra dopravy České republiky.

Ministr dopravy uklidňuje Česko: Dálniční známky nezdraží, dokud nebude hotová D1

Ministr dopravy uklidňuje Česko: Dálniční známky nezdraží, dokud nebude hotová D1

Schválením zavedení elektronických dálničních známek diskuse o poplatcích neskončily. Podle informací ČTK stát zvažoval i jednodenní známky, které ale podle Lenky Rezkové, mluvčí ministerstva dopravy, následně zavrhnul kvůli finanční nevýhodnosti. „Cena by se totiž nutně musela přibližovat současné výši desetidenního kuponu," řekla Rezková ČTK.

Nový šéf ŘSD Pavol Kováčik: ŘSD není v krizi. Můžeme však čekat změny

Nový šéf ŘSD Pavol Kováčik: ŘSD není v krizi. Můžeme však čekat změny

V řeči čísel by to znamenalo zhruba 300korunový poplatek za možnost jeden den jezdit po českých dálnicích, což by kdekdo vzhledem ke kolonám způsobeným rekonstrukcemi nejen na D1 mohl považovat za špatný vtip. Počet variant známek se nebude měnit ani po přechodu na elektronický systém (desetidenní, měsíční, roční), změní se ale platnost ročního dálničního kuponu.

Na D1 od zítřka přibudou nové radary. Kremlík chce hlavně zvýšit bezpečnost

Na D1 od zítřka přibudou nové radary. Kremlík chce hlavně zvýšit bezpečnost

Roční dálniční známka v současnosti platí až čtrnáct měsíců – jeden měsíc před a jeden měsíc po kalendářním roce, pro který je určena. Od roku 2021, tedy s nástupem elektronického systému, bude platit 365 dní a nikoliv jeden kalendářní rok. Výhoda tak nastane ve chvíli, kdy si motorista zakoupí roční známku například v polovině roku. Zatím není jasné, zda dojde i k zdražení ročního poplatku. Ve vzduchu nedávno viselo zvýšení limitu pro poplatek na 2000 Kč, návrh ale neprošel. Roční známka nyní vychází na 1500 Kč.

TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 73 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků