Víte vše o slovenských dálničních poplatcích? Pokutě tady neuniknete

Jig  |  09. 01. 2018 09:05  |  [46.29.227.xxx]

Není nad to, když se z peněz daňových poplatníků postaví dálnice... ty se pak rozhodnutím zpoplatní, ale protože je to eráru málo, tak za další peníze daňových poplatníků zavede automatické systémy kontroly na všechny, které navíc ukládají mnoho "užitečných" dat a souvislostí.
Trošku mi to zavání replikou z pohádky: kováři už máš zaplacené daně? ano... A na příští rok?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  09. 01. 2018 12:35  |  [212.47.19.xxx]

Ponukam ti, celkom zadarmo, kratku lekciu z realneho sveta. Odporucam vytlacit, zaramovat a citat aspon 2x denne. Namiesto 8 tried ludovej....

1. Dialnice staty stavaju na uver - inymi slovami, staty si pozicaju na penaznom trhu. Tak vznika statny dlh (ten ma de facto kazda krajina na svete), okrem ineho aj preto, lebo stat garantuje obcanom sluzby, ktore si na seba z principu nemozu zarobit (bezpecnost, zdravotnictvo, infrastruktura), pretoze nic nevyrabaju a maloco mozu predat za trhovu cenu.

Ak su prijmy statu, citaj vyber dani, nizsie, nez stat potrebuje na garantovanie svojich sluzieb, musi si pozicat.

2. Dlho treba z niecoho splacat - ci uz formou dialnicnych poplatkov (DE, CZ, SK, AT), myta (FR, IT) alebo cestnej dane (donedavna UK, s vynimkou tusim casti M6, ktora je sukromna a tam sa plati myto).

3. Presne ako stat sa spravas aj ty. Kupis si telefon a potom platis za privilegium ho pouzivat a este to robis s velkym entuziazmom. A navyse rad, ochotne a zadarmo davas svoje osobne udaje firmam, ktore ich potom dalej so ziskom predavaju :)

Odpovědět  |   | 
Jig  |  09. 01. 2018 13:43  |  [46.29.227.xxx]

Moc děkuji za lekci. Ale nic tlačit nebudu.

1. já jsem netvrdil, že se dálnice nestaví na úvěr. Já jsem psal, že se dálníce staví z peněz daňových poplatníků (je jedno zda je vybere před stavbou či zda si půjčí a pak to vybere zpětně)

2. ano dluhy se mají splácet (ale státy je často sami neplatí) Ani jsem nic nepsal primárně proti známkám. Nicméně i kdyby známky nebyly, tak máš snad pocit, že motoristé platí málo? Na palivech je cca. 50% daň (DPH + spotřební), silniční daně, pojistky, ale i servis, či nákup nového auta... všude si stát přijde na své ať už DPH či daní z příjmů toho kdo prodal.

3. vážně? Tohle konkrétní srovnání logicky dost pokulhává.

Merit věci je jinde. Stát využívá plošných elektronických systémů na všechny možné výběry, nicméně úředníky stále nabírá - což jde proti sobě. A tak tu máme kontrolní hlášení, EET, datové schránky apod. ale dva úřady se mezi sebou nejsou schopni dohodnout a tak lidi musí pořád papírově dávat ty samé údaje stále dokola. Resp. stát pořád utahuje šrouby a navíc na to utahování nabírá další úředníky. Místo toho aby elektronizaci použil ku prospěchu všech (myšleno méně byrokracie) tak ji používá jen pro živení sama sebe.

Odpovědět  |   | 
Fico do basy!  |  09. 01. 2018 14:34  |  [84.245.120.xxx]

Trepes piate cez deviate. Slovenska realita je taka, ze dialnice sa stavaju najdrahsie v EU ak nie vo svete, doslovne by mohli byt pokryte vrstou zlata, nabalili sa na tom oligarchovia zo zlodejskeho SMERu, najma siroky, dialnica vychod-zapad uz mala byt davno, vystavba dialnic je cierna diera na penaze. A kto to vsetko zaplati? Tieto zlodejiny kuriev zo SMERu? Obcan, danovy poplatnik! Fico aj s kumpanmi patri do basy! Len zdieraju narod tie kurvy zlodejske!

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  10. 01. 2018 09:49  |  [212.47.19.xxx]

Detinsky nick, nepodlozene obvinenia... prosim ta, nechaj si svoju naivnu politiku pre Facebook. Alebo este lepsie pre seba.

Pretoze tvoj slovnik a sposob vyjadrovania prezradza, ze mentalne nemas na to, aby si bol ucastnikom debaty na lubovolnu temu.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  10. 01. 2018 11:21  |  [155.91.64.xxx]

Sudruh, ukludni sa.

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  10. 01. 2018 18:06

Jsi to ty, Fico ?

Odpovědět  |   | 
puk123  |  10. 01. 2018 09:11

Proč tedy ten stát ty dálnice staví? Proč devastuje bohatství přírody, plýtvá penězi i surovinami pro ztrátový podnik?
Není to náhodou proto, že dálnice má šetřit palivo, čas a škody za nehody? To vše se dá změřit penězi a po odečtení nákladů generuje zisk. Pokud ne, je něco od základů špatně a jde o vyhozené peníze.
Pokud tedy stát vyžaduje od občanů za dálnici dodatečné peníze, přiznává, že dálnici postavil špatně.
(Něco jiného jsou poplatky za tranzit přes území státu.).

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  09. 01. 2018 10:00  |  [198.28.69.xxx]

hm, napatlat niecim mastnym nech sa to vecer neodraza...

Odpovědět  |   | 
šofér  |  09. 01. 2018 12:00  |  [212.37.64.xxx]

Dotaz - v ČR invalidé- s modrou cedulkou za sklem -dálniční známku neplatí, jak je to na Slovensku, nevíte?

Odpovědět  |   | 
ceed  |  09. 01. 2018 13:37  |  [84.245.120.xxx]

Neplatia, ale musia sa cez net zaregistrovat a dolozit scany tej modrej picoviny.

Odpovědět  |   | 
Pre invalidov  |  10. 01. 2018 23:03  |  [78.141.77.xxx]

Invalidi sa cez eznamka.sk zaregistruju treba SPZ, scan TP a ZTP. Potom pošlú vyjadrenie cez email či prijali alebo neprijali žiadosť. Overuje sa to. Hawk.

A súhlasím s tým, že smer a fico kradne, inak by na slovensku neboli drahšie diaľnice ako v nemecku a hlavne by dávno boli postavené. Sme 2x menšia krajina ako ČR alebo Maďarsko a poriadne zaostávame. Maďarsko malo v 1989 skoro nula diaľnic, mali len Budapešť - Gyor. Dnes západ - východ, juh - sever. Kto obhajuje všetky tie poplatky a dane za nulové diaľnice tak musí trpieť Štokholmským syndrómom,alebo je platený za písanie statusov, čo je východnej Európe populárne.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  24. 01. 2018 15:23  |  [198.28.69.xxx]

Dobra info, ale 'Hawk' a 'Howgh' su dve rozdielne veci.
Pozn.Prekl.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků

Nejčtenější články

V Číně přišli na to, co se skrývá pod logy Škoda na krytech motorů

V Číně přišli na to, co se skrývá pod logy …

Napadlo vás někdy, co se skrývá pod logy na krytech motorů vozů Škoda nebo Seat? Video odhaluje očekávanou pravdu.

6.  4.  2018 | | 104 N/A
Takto mohla vypadat první Octavia, kdyby Škoda neskončila v rukou VW

Takto mohla vypadat první Octavia, kdyby Šk…

Depozitář slavné italské karosárny Bertone jde do dražby. Ve stozích skic byl objeven poklad – pravděpodobně kresba první generace Škody Octavia!

26.  3.  2018 | | 92 N/A
Volkswagen Touareg III poprvé naživo: Toto je nová vlajková loď VW!

Volkswagen Touareg III poprvé naživo: Toto …

Třetí generace Volkswagenu Touareg si dnes odbude světovou premiéru v Pekingu. My jsme však měli možnost si vůz detailně prohlédnout už na začátku března během prezentace v Hamburku.

23.  3.  2018 | | 84 N/A
Volkswagen ukázal nový sedan. Je to taková Octavia za 330.000 Kč

Volkswagen ukázal nový sedan. Je to taková …

Volkswagen připravil novinku pro čínský trh. Lavida Plus představuje novou generaci modelu Lavida. Premiéru zažije tento měsíc v Pekingu.

11.  4.  2018 | | 9 N/A
Další oběť Nürburgringu: Totální havárie Porsche Cayman GT4 Clubsport

Další oběť Nürburgringu: Totální havárie Po…

Na Nürburgringu začala sezona 2018. Hned v úvodu to při závodech odnesl jeden exemplář modelu Porsche Cayman GT4 Clubsport.

26.  3.  2018 | | 7 N/A