Víte vše o slovenských dálničních poplatcích? Pokutě tady neuniknete

Jig  |  09. 01. 2018 09:05

Není nad to, když se z peněz daňových poplatníků postaví dálnice... ty se pak rozhodnutím zpoplatní, ale protože je to eráru málo, tak za další peníze daňových poplatníků zavede automatické systémy kontroly na všechny, které navíc ukládají mnoho "užitečných" dat a souvislostí.
Trošku mi to zavání replikou z pohádky: kováři už máš zaplacené daně? ano... A na příští rok?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  09. 01. 2018 12:35

Ponukam ti, celkom zadarmo, kratku lekciu z realneho sveta. Odporucam vytlacit, zaramovat a citat aspon 2x denne. Namiesto 8 tried ludovej....

1. Dialnice staty stavaju na uver - inymi slovami, staty si pozicaju na penaznom trhu. Tak vznika statny dlh (ten ma de facto kazda krajina na svete), okrem ineho aj preto, lebo stat garantuje obcanom sluzby, ktore si na seba z principu nemozu zarobit (bezpecnost, zdravotnictvo, infrastruktura), pretoze nic nevyrabaju a maloco mozu predat za trhovu cenu.

Ak su prijmy statu, citaj vyber dani, nizsie, nez stat potrebuje na garantovanie svojich sluzieb, musi si pozicat.

2. Dlho treba z niecoho splacat - ci uz formou dialnicnych poplatkov (DE, CZ, SK, AT), myta (FR, IT) alebo cestnej dane (donedavna UK, s vynimkou tusim casti M6, ktora je sukromna a tam sa plati myto).

3. Presne ako stat sa spravas aj ty. Kupis si telefon a potom platis za privilegium ho pouzivat a este to robis s velkym entuziazmom. A navyse rad, ochotne a zadarmo davas svoje osobne udaje firmam, ktore ich potom dalej so ziskom predavaju :)

Odpovědět  |   | 
Jig  |  09. 01. 2018 13:43

Moc děkuji za lekci. Ale nic tlačit nebudu.

1. já jsem netvrdil, že se dálnice nestaví na úvěr. Já jsem psal, že se dálníce staví z peněz daňových poplatníků (je jedno zda je vybere před stavbou či zda si půjčí a pak to vybere zpětně)

2. ano dluhy se mají splácet (ale státy je často sami neplatí) Ani jsem nic nepsal primárně proti známkám. Nicméně i kdyby známky nebyly, tak máš snad pocit, že motoristé platí málo? Na palivech je cca. 50% daň (DPH + spotřební), silniční daně, pojistky, ale i servis, či nákup nového auta... všude si stát přijde na své ať už DPH či daní z příjmů toho kdo prodal.

3. vážně? Tohle konkrétní srovnání logicky dost pokulhává.

Merit věci je jinde. Stát využívá plošných elektronických systémů na všechny možné výběry, nicméně úředníky stále nabírá - což jde proti sobě. A tak tu máme kontrolní hlášení, EET, datové schránky apod. ale dva úřady se mezi sebou nejsou schopni dohodnout a tak lidi musí pořád papírově dávat ty samé údaje stále dokola. Resp. stát pořád utahuje šrouby a navíc na to utahování nabírá další úředníky. Místo toho aby elektronizaci použil ku prospěchu všech (myšleno méně byrokracie) tak ji používá jen pro živení sama sebe.

Odpovědět  |   | 
Fico do basy!  |  09. 01. 2018 14:34

Trepes piate cez deviate. Slovenska realita je taka, ze dialnice sa stavaju najdrahsie v EU ak nie vo svete, doslovne by mohli byt pokryte vrstou zlata, nabalili sa na tom oligarchovia zo zlodejskeho SMERu, najma siroky, dialnica vychod-zapad uz mala byt davno, vystavba dialnic je cierna diera na penaze. A kto to vsetko zaplati? Tieto zlodejiny kuriev zo SMERu? Obcan, danovy poplatnik! Fico aj s kumpanmi patri do basy! Len zdieraju narod tie kurvy zlodejske!

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  10. 01. 2018 09:49

Detinsky nick, nepodlozene obvinenia... prosim ta, nechaj si svoju naivnu politiku pre Facebook. Alebo este lepsie pre seba.

Pretoze tvoj slovnik a sposob vyjadrovania prezradza, ze mentalne nemas na to, aby si bol ucastnikom debaty na lubovolnu temu.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  10. 01. 2018 11:21

Sudruh, ukludni sa.

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  10. 01. 2018 18:06

Jsi to ty, Fico ?

Odpovědět  |   | 
puk123  |  10. 01. 2018 09:11

Proč tedy ten stát ty dálnice staví? Proč devastuje bohatství přírody, plýtvá penězi i surovinami pro ztrátový podnik?
Není to náhodou proto, že dálnice má šetřit palivo, čas a škody za nehody? To vše se dá změřit penězi a po odečtení nákladů generuje zisk. Pokud ne, je něco od základů špatně a jde o vyhozené peníze.
Pokud tedy stát vyžaduje od občanů za dálnici dodatečné peníze, přiznává, že dálnici postavil špatně.
(Něco jiného jsou poplatky za tranzit přes území státu.).

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  09. 01. 2018 10:00

hm, napatlat niecim mastnym nech sa to vecer neodraza...

Odpovědět  |   | 
šofér  |  09. 01. 2018 12:00

Dotaz - v ČR invalidé- s modrou cedulkou za sklem -dálniční známku neplatí, jak je to na Slovensku, nevíte?

Odpovědět  |   | 
ceed  |  09. 01. 2018 13:37

Neplatia, ale musia sa cez net zaregistrovat a dolozit scany tej modrej picoviny.

Odpovědět  |   | 
Pre invalidov  |  10. 01. 2018 23:03

Invalidi sa cez eznamka.sk zaregistruju treba SPZ, scan TP a ZTP. Potom pošlú vyjadrenie cez email či prijali alebo neprijali žiadosť. Overuje sa to. Hawk.

A súhlasím s tým, že smer a fico kradne, inak by na slovensku neboli drahšie diaľnice ako v nemecku a hlavne by dávno boli postavené. Sme 2x menšia krajina ako ČR alebo Maďarsko a poriadne zaostávame. Maďarsko malo v 1989 skoro nula diaľnic, mali len Budapešť - Gyor. Dnes západ - východ, juh - sever. Kto obhajuje všetky tie poplatky a dane za nulové diaľnice tak musí trpieť Štokholmským syndrómom,alebo je platený za písanie statusov, čo je východnej Európe populárne.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  24. 01. 2018 15:23

Dobra info, ale 'Hawk' a 'Howgh' su dve rozdielne veci.
Pozn.Prekl.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků

Nejčtenější články

Opravdu jsou SUV tak bezpečná, jak se říká? Posuďte tuto lehkou nehodu

Opravdu jsou SUV tak bezpečná, jak se říká?…

Na internetu se objevilo video nehody z Kanady. Bouraly do sebe dva vozy BMW, jeden z nich se téměř převrátil.

25.  6.  2018 | | 125 N/A
5 ojetých kombi na prázdniny do 150 tisíc: Držte se při zemi!

5 ojetých kombi na prázdniny do 150 tisíc: …

Kompakt s karoserií kombi nemusí být jen Škoda Octavia. Podívali jsme se na pětici aut, která za 150 tisíc pohodlně přepraví rodinu na dovolenou.

7.  7.  2018 | | 36 N/A
Už žádný lowcost! Nová Škoda Rapid má být rivalem pro VW Golf

Už žádný lowcost! Nová Škoda Rapid má být r…

Škoda Rapid v příští generaci změní jméno i zaměření. Chce konkurovat běžným hatchbackům nižší střední třídy, zřejmě však opět dostane menší základ, tentokrát v podobě platformy MQB A0.

12.  7.  2018 | | 95 N/A
Nové BMW X5 má české ceny. Nejlevnější je naftový šestiválec

Nové BMW X5 má české ceny. Nejlevnější je n…

Kompletní ceník nové generace BMW X5 by měl být k dispozici zhruba v polovině července. Díky českým dealerům už ale máme k dispozici základní ceny v Evropě nabízených agregátů.

2.  7.  2018 | | 35 N/A
Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace

Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy,…

V 70. letech vznikla v ČSSR studie tunelu z okolí Českých Budějovic až na Jadran. Nic z ní nebylo, takže do Chorvatska stále míříme většinou autem. Je za čím.

23.  6.  2018 | | 39 N/A