Víte vše o slovenských dálničních poplatcích? Pokutě tady neuniknete

Již třetím rokem na Slovensku řidiči nevylepují dálniční známky na sklo, ale registrují se on-line.
Víte vše o slovenských dálničních poplatcích? Pokutě tady neuniknete

Pokud se vydáváte na Slovensko pravidelně, nejspíš už víte, jak to tam s placením dálničních poplatků funguje. Pokud s tímto ale nemáte zkušenost, neškodí si pravidla u našich sousedů zopakovat.

Automatické elektronické mýto pomocí skenování registrační značky Slováci zavedli v roce 2016, dnes se intenzivněji o takovém kroku hovoří i u nás. I když vylepovat známky pravděpodobně budeme nejméně do konce dvacátých let tohoto století, jak pro Autorevue.cz nedávno potvrdil mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold: "V tuto chvíli připravujeme novelu zákona o pozemních komunikacích, která by umožňovala zavedení takzvaného video tollingu," uvedl mluvčí.

Dálniční známky 2018: Vše, co je potřeba o nich vědět

Dálniční známky 2018: Vše, co je potřeba o nich vědět

Kde, kdy a jak zaplatit

Slovenské předpisy vyžadují zaplacení poplatku ještě před vjezdem na dálnici. Běžné a pohodlné cesty jsou v zásadě dvě.

Ještě před cestou lze částku uhradit na stránkách Eznamka.sk. Stačí zadat registrační značku, zemi, kde je vůz registrován, typ vozidla a dobu platnosti. Stránka po vás bude chtít platný e-mail, kam poté přijde potvrzení o platbě a také číslo mobilního telefonu. Zaplatit lze jen platební kartou, kde je uvedeno jméno držitele. K této cestě je k dispozici i mobilní aplikace pro chytré telefony.

Naučíme se stavět levnější dálnice? Na D11 má kilometr stát "jen" 202 milionů

Naučíme se stavět levnější dálnice? Na D11 má kilometr stát "jen" 202 milionů

Elektronickou známku lze koupit také osobně. Buď na obchodních místech včetně čerpacích stanic, nebo na samoobslužných pokladnách. V blízkosti slovenských hranic tak máte několik možností, jak známku uhradit. Hledejte logo Eznamka.

V ruce máte jen potvrzení o nákupu, které je pro ty opatrnější sice dobré mít s sebou, ale nutné nikoli. Při tomto způsobu Slováci ujišťují, že na všech místech lze zaplatit jak v hotovosti, tak platební kartou.

Ceník dálničních poplatků na Slovensku 2018
Platnost/vozidlo do 3,5 tun a některé přívěsy větší přívěsy nad 3,5 tun
10denní 10 EUR + 10 EUR mýtné
30denní 14 EUR + 14 EUR mýtné
roční 50 EUR + 50 EUR mýtné

Za chyby nese odpovědnost řidič a pokutě se nevyhne

Automatické skenování registračních značek znamená, že pokutě se nelze vyhnout. "Pokud zjistí slovenská Národní dálniční společnost vozidlo bez zaplaceného poplatku, ve smyslu objektivní odpovědnosti mu bude automaticky domů zaslána pokuta. V případě cizinců plánuje Slovenská republika vymáhání pokut prostřednictvím třetí osoby," uvádí ve svém prohlášení Ústřední automoto klub.

Pokuta jde do výše 500 eur, tedy 14 tisíc korun. Za špatně vyplněné údaje navíc nese odpovědnost řidič, takže zkontrolovat raději třikrát!

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků