Víte vše o slovenských dálničních poplatcích? Pokutě tady neuniknete

Již třetím rokem na Slovensku řidiči nevylepují dálniční známky na sklo, ale registrují se on-line.
Víte vše o slovenských dálničních poplatcích? Pokutě tady neuniknete

Pokud se vydáváte na Slovensko pravidelně, nejspíš už víte, jak to tam s placením dálničních poplatků funguje. Pokud s tímto ale nemáte zkušenost, neškodí si pravidla u našich sousedů zopakovat.

Automatické elektronické mýto pomocí skenování registrační značky Slováci zavedli v roce 2016, dnes se intenzivněji o takovém kroku hovoří i u nás. I když vylepovat známky pravděpodobně budeme nejméně do konce dvacátých let tohoto století, jak pro Autorevue.cz nedávno potvrdil mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold: "V tuto chvíli připravujeme novelu zákona o pozemních komunikacích, která by umožňovala zavedení takzvaného video tollingu," uvedl mluvčí.

Dálniční známky 2018: Vše, co je potřeba o nich vědět

Dálniční známky 2018: Vše, co je potřeba o nich vědět

Kde, kdy a jak zaplatit

Slovenské předpisy vyžadují zaplacení poplatku ještě před vjezdem na dálnici. Běžné a pohodlné cesty jsou v zásadě dvě.

Ještě před cestou lze částku uhradit na stránkách Eznamka.sk. Stačí zadat registrační značku, zemi, kde je vůz registrován, typ vozidla a dobu platnosti. Stránka po vás bude chtít platný e-mail, kam poté přijde potvrzení o platbě a také číslo mobilního telefonu. Zaplatit lze jen platební kartou, kde je uvedeno jméno držitele. K této cestě je k dispozici i mobilní aplikace pro chytré telefony.

Naučíme se stavět levnější dálnice? Na D11 má kilometr stát "jen" 202 milionů

Naučíme se stavět levnější dálnice? Na D11 má kilometr stát "jen" 202 milionů

Elektronickou známku lze koupit také osobně. Buď na obchodních místech včetně čerpacích stanic, nebo na samoobslužných pokladnách. V blízkosti slovenských hranic tak máte několik možností, jak známku uhradit. Hledejte logo Eznamka.

V ruce máte jen potvrzení o nákupu, které je pro ty opatrnější sice dobré mít s sebou, ale nutné nikoli. Při tomto způsobu Slováci ujišťují, že na všech místech lze zaplatit jak v hotovosti, tak platební kartou.

Ceník dálničních poplatků na Slovensku 2018
Platnost/vozidlo do 3,5 tun a některé přívěsy větší přívěsy nad 3,5 tun
10denní 10 EUR + 10 EUR mýtné
30denní 14 EUR + 14 EUR mýtné
roční 50 EUR + 50 EUR mýtné

Za chyby nese odpovědnost řidič a pokutě se nevyhne

Automatické skenování registračních značek znamená, že pokutě se nelze vyhnout. "Pokud zjistí slovenská Národní dálniční společnost vozidlo bez zaplaceného poplatku, ve smyslu objektivní odpovědnosti mu bude automaticky domů zaslána pokuta. V případě cizinců plánuje Slovenská republika vymáhání pokut prostřednictvím třetí osoby," uvádí ve svém prohlášení Ústřední automoto klub.

Pokuta jde do výše 500 eur, tedy 14 tisíc korun. Za špatně vyplněné údaje navíc nese odpovědnost řidič, takže zkontrolovat raději třikrát!

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků