Dálniční známka bude povinná na dalších 35 km dálnic. Dojde na nové úseky D1 a D3

I nové úseky dálnic plánované pro příští rok se neobejdou bez zpoplatnění. Ministerstvo dopravy nyní oznamuje, kde bude nově platná dálniční známka.

Příští rok se chystá síť zpoplatněných komunikací pro osobní auta dále rozšířit. K současnému stavu přibude více než 35 kilometrů. Celkově tak bude dálniční známka povinná na asi 1005 km českých dálnic. Z návrhu vyhlášky ministerstva dopravy pak vyplývá, které nové úseky se dočkají zpoplatnění.

Především se mluví o nově zprovozněných úsecích D1 a D3. Přesněji tedy o 14 kilometrů dlouhém moravském úseku mezi Předmostím a Lipníkem nad Bečvou, přičemž nalepený dálniční kupon bude nutný rovněž na více než 21 kilometrech jihočeské dálnice D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Úsilné. Informace přinesla ČTK.

Senát schválil zavedení elektronických dálničních známek. Čekejte je od roku 2021

Senát schválil zavedení elektronických dálničních známek. Čekejte je od roku 2021

Současné úseky bez poplatku, často vedoucí přes města nebo jako obchvaty, by měly prozatím zůstat beze změny. A kdo ví, možná tuto kategorii nezpoplatněných dálnic ministerstvo dále rozšíří, což bylo skutečností i v minulosti. V Česku je bez poplatku zhruba 200 kilometrů dálnic.

Než se od roku 2021 dočkáme přechodu na elektronické známky, ceny dosavadních papírových kuponů mají zůstat nezměněny. Roční tedy vyjde na 1500 Kč, měsíční na 440 Kč a desetidenní na 310 Kč.

Roční dálniční známka změní délku platnosti. Nově bude platit 365 dní

Roční dálniční známka změní délku platnosti. Nově bude platit 365 dní

S přechodem na elektronické dálniční známky se poté dočkáme změny platnosti ročního kuponu. Nebude platit po kalendářní rok, ale 365 dnů. Elektronické známky budou vázány na registrační značku vozu a řidič si ji bude moci koupit on-line přes internet a také určenou aplikaci. Možný prodej na dosavadních „kamenných“ místech jako čerpacích stanicích nebo ve směnárnách by měl ale částečně zůstat.

Poplatky za elektronické známky se mají zvýšit, dokud nebude D1 v plném provozu po mnohaleté rekonstrukci. To již dříve slíbil ministr dopravy Vladimír Kremlík, který na jaře ve funkci nahradil Dana Ťoka, nejdéle sloužícího ministra dopravy České republiky.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 109 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků