Dálniční známky 2019: Takto budou vypadat. Ceny se opět nemění

Ministr dopravy Dan Ťok prozradil, že elektronické dálniční známky půjdou do provozu v roce 2021. Zatím se také můžete podívat na ty, které budeme na čelní skla lepit příští rok.

Dálniční známky pro příští rok pro snadnější rozpoznání opět výrazně mění svůj design. Mění se hlavně barvy, tvary zůstávají stejné, kruh pro roční, čtverec pro měsíční a trojúhelník pro desetidenní. Stejně tak je stále stejná doba platnosti ročního kuponu, který platí již od prosince předchozího roku do ledna roku následujícího.

Dálniční známky 2018: Vše, co je potřeba o nich vědět

Dálniční známky 2018: Vše, co je potřeba o nich vědět

Dokonce i cen se stále drží na stejných hodnotách, jako od posledního zvýšení v roce 2012. Motoristé tak příští rok zaplatí 1500 korun za roční, 440 korun za měsíční a 310 korun za desetidenní. Z loňské emise dálničních známek stát získal 4,97 miliardy korun.

Elektronická dálniční známka od roku 2021

Ministr dopravy Dan Ťok na svém twitterovém účtu však odhalil nejen podobu nových dálničních známek, ale i jejich plánovaný konec. "V roce 2021 se s klasickými známkami konečně rozloučíme, dálniční poplatek zaplatíme elektronicky jako na Slovensku nebo v Rakousku," sdělil ve středu odpoledne.

Kupovat tak oprávnění pro užívání českých dálnic půjde i po internetu. Kontrola by měla probíhat na mýtných branách. Žádné další podrobnosti však zatím ministerstvo neodhalilo.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků