Dálniční známky 2019: Takto budou vypadat. Ceny se opět nemění

Ministr dopravy Dan Ťok prozradil, že elektronické dálniční známky půjdou do provozu v roce 2021. Zatím se také můžete podívat na ty, které budeme na čelní skla lepit příští rok.

Dálniční známky pro příští rok pro snadnější rozpoznání opět výrazně mění svůj design. Mění se hlavně barvy, tvary zůstávají stejné, kruh pro roční, čtverec pro měsíční a trojúhelník pro desetidenní. Stejně tak je stále stejná doba platnosti ročního kuponu, který platí již od prosince předchozího roku do ledna roku následujícího.

Dálniční známky 2018: Vše, co je potřeba o nich vědět

Dálniční známky 2018: Vše, co je potřeba o nich vědět

Dokonce i cen se stále drží na stejných hodnotách, jako od posledního zvýšení v roce 2012. Motoristé tak příští rok zaplatí 1500 korun za roční, 440 korun za měsíční a 310 korun za desetidenní. Z loňské emise dálničních známek stát získal 4,97 miliardy korun.

Elektronická dálniční známka od roku 2021

Ministr dopravy Dan Ťok na svém twitterovém účtu však odhalil nejen podobu nových dálničních známek, ale i jejich plánovaný konec. "V roce 2021 se s klasickými známkami konečně rozloučíme, dálniční poplatek zaplatíme elektronicky jako na Slovensku nebo v Rakousku," sdělil ve středu odpoledne.

Kupovat tak oprávnění pro užívání českých dálnic půjde i po internetu. Kontrola by měla probíhat na mýtných branách. Žádné další podrobnosti však zatím ministerstvo neodhalilo.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků