neoznačená auta myslím bezpečnost nezvýší, to je jen nástroj na peníze, přestupek se stal a jen si za něj skásnou peníze. Označené auto působí preventivně, myslím, že kdyby dali policajtům remitendu časopisů, křížovky, porno, to je jedno a ať si to jedou číst někam do pangejtu a jednou za půl hodiny někoho zastaví tak se pro bezpečnost udělá mnohem víc.
Jádro pudla bude nejspíše v tom, že řidiči, místo toho, aby se řádně věnovali řízení a provozu, neustále sledují tachometr a zrcátka a bedlivě zkoumaji, zda to auto za nimi je policajtské, či nikoli. A z nepozornosti jsou pak smrťáky. Fakticky nejde o žádnou bezpečnost, ale o policejní byznys. Nikdo např. neřeší hulvátské zkracování bezpečné odstupové vzdálenosti vyjetím do pruhu nebo natlačování vozidla na pomalu jedoucí, což jsou nešvary daleko horší, než stopade na tachometru.
Nevim tedy cim jezdi autor tohoto clanku, ale nekdy bych si pral, aby zazil aspon jeden den ve sluzbe u dopravi policie. Mozna by zmenil nazor k cemu skryta auta jsou. Bral jsem autorevue.cz jako objektivni motoristicky portal, menim nazor a beru ho jako jeden z dalsich stupidnich nazoru pisicich sasku.
Podle obsahu bych soudil, že autor je neúspěšný žadatel o získání policejního odznaku. Takovou aroganci a neobjektivitu jsem už dlouho nečetl.:-/
Není to o bezpečnosti, ale o naplnění státní pokladny. Je to jen tahání peněz z lídí. Kdyby šlo o bezpečnost, tak jsou vozidla označena, aby ostatní účastníci provozu věděli podvědomně o kontrole a podle toho se na silnici chovali. Místo toho se čeká, až někdo pojede rychleji a zaplatí...
Ano a před každým radarem by měla být podle Vás značka zpomalte měříme že?
Před každým radarem ne. Ale před každým stacionárním radarem a úsekovým měřením by značka informující o měřeném úseku a rychlostním limitu měla být nejen naprostou samozřejmostí, ale i zákonnou povinností.
Nechci být sprostý a napsat co jsi. Ale hlavu jak je vidět máš jen na to, aby ti nepršelo do krku. Cedule na měřeném úseku jsou asi tak platné jako nadržené veverce nafukovací panna. Každý na tom úseku přibrzdí a pak pojede jako prase a někoho zabije. Lidi musejí mít v hlavě to že všude můžou být změřeni a taky podle toho přizpůsobit jízdu na všech silnicích. Spíše by tedy měli jezdit stále dle platných předpisů.
Honza: Aha, zajímavé, takže aby účastníci silničního provozu věděli, jak se mají chovat, tak k tomu potřebují, aby kolem nich jezdila označená policejní vozidla? To by snad měl být normální stav, že vím, jak se mám chovat, ne? A ty neustálé nářky na plnění státní pokladny jsou už úsměvné. Stačí dodržovat to co mám a do státní pokladny nepřipluje ani koruna, jak jednoduché. Za 55, 95 a 135 km/h tě fakt nikdo stavět nebude, neboj.
Spíš by stálo za to, položit si otázku, zda není něco špatně se zákonem, se kterým má problém takové velké procento obyvatelstva. Já rozhodně nemám pocit, že by takové velké procento řidičů bylo na cestách nebezpečných, jako by vyplývalo z počtu zjištěných "přestupků". Rychlost je porušovaná, jelikož rychlostní limit nelze takto univerzalizovat. S lidmi není nic špatně, ti se pouze chovají rozumně a přirozeně, to zákon, nerespektující realitu, je špatný.
Quebe: Jeden z úhlu pohledu, neberu ti ho, já to ale vidím jinak. Už jsem to tu psal několikrát, budu se opakovat. Účastníkem silničního provozu jsi se stal dobrovolně, že? Dobrovolně jsi se zavázal, že budeš dodržovat předem stanovená pravidla (zákon), je to tak? Je. Tak v čem je problém? Problém není v zákonu, problém je v řidiči/řidičce a jeho/její ješitnosti. Napíšu to jednoduše, je to prostě "vopruz" striktně dodržovat to co mám. Drtivou většinu řidičů jednoduše nebaví jet na padesátce padesát, mimo obec 90, nebaví je se táhnout za traktorem x km páč je tam zrovna plná čára a oni hrozně spěchají, atd. atd. Ha, jenže my jsme se k tomuto "vopruzu" dobrovolně zavázali a na to někteří jaksi stále zapomínají a snaží se to "hodit" na špatný zákon. Má s tímto "vopruzem" někdo problém? Kurňa tak ať vrátí řidičák a jezdi třeba taxíkem, mně je to fuk. Ale když už se do něho jednou dobrovolně zapojím, tak ho dodržuju a neremcám.
Pořád říkáš něco o závazku a kdovíčem, ale když už se o tom bavíme, nepamatuju si, že bych někde při přebírání řidičáku nebo kdekoliv jinde podepisoval nebo jinak stvrzoval to, že se těmito pravidly hodlám řídit a že s nimi souhlasím. Trochu to překrucuješ. Řidičák je doklad způsobilosti, nic víc.Jak píšeš, je to "vopruz", je to zbytečný vopruz a dle toho k tomu taky většina přistupuje. Protože si uvědomuje, že realita takhle prostě nefunguje. Já osobně jsem rád za každého člověka, který na tohle ještě nerezignoval a nehodlá se s takovým vyhořelým viděním světa smiřovat.
Quebe: "..... nepamatuju si, že bych někde při přebírání řidičáku nebo kdekoliv jinde podepisoval nebo jinak stvrzoval to, že se těmito pravidly hodlám řídit a že s nimi souhlasím." - Co k tomu říct, jestli tímto způsobem přistupuješ i k ostatním pravidlům "života", tak potěš koště. Já to říkám pořád, že je naše společnost morálně v troskách.
Proč potěš koště? Zkus si představit, že by na světě byli pouze lidé, kteří něco dodržují jen proto, že to je tak psáno. Opravdu by takový svět byl ideální?Já do žádného aspektu svého života nepřistupuji tak, že jsem vstoupil do dokonalého systému, jehož pravidla lze pouze bez připomínek přijmout a podřídit se jim. Ve správném světě musí být kritice přístupno vše a neustále musí být každé pravidlo podrobeno této evaluaci, zda je správné. Jedině tak je dosaženo toho, že se lidská společnost vyvíjí kupředu. Pokud by všichni vše dodržovali, kde by se braly inovativní myšlenky? Kde by se braly zkušenosti těchto lidí, z praktikování těchto postupů, které tyto myšlenky podpoří a zaujmou další? Kde by se brala data, pomocí těchto praktik získaná, aby vnesla objektivní skutečnosti do celé záležitosti? Nic z toho by ve společnosti stoprocentně poslušných lidí neexistovalo. Současný stav by byl brán jako konečný.Není to tak dávno, kdy bylo zákonem dáno, že ženy nemohou volit. Před ještě delší dobou bylo nevolnictví obvyklou praktikou. Ještě předtím otrokářství. A takto můžeme pokračovat. Žádná z těchto změn nenastala díky poslušným lidem, kteří žili v tezi "snad vím, jak mi řekli, že se mám chovat". Jeden typ lidí potřebuje druhé. "Dodržovači" společnosti dodávají potřebnou stabilitu a chrání ji před ukvapenými rozhodnutími, "kverulanti" naopak přinášejí svěží vítr do zatuchlých praktik a ukazují, že věci lze dělat i jinak, potenciálně lépe. Copak si jedni zaslouží nálepku vzorového člověka a druzí morálních trosek?
Promiň, že vám vstupuji do výměny názorů, ale to co píšeš, je pěkná blbost. Ano vývoj musí jít dopředu, ale nemůžeš srovnávat dodržování předpisů v silničním provozu, kde vlivem toho může jít o život, například se zákazem volebního práva žen. Ty ženy se také nesebraly a přes zákaz šly volit. Také to mělo svůj postup. Tady se ale přes zákaz pravidla porušují a to je snad úplně o něčem jiné. Žádný zákon nezakazuje o tom diskutovat, ani to změnit, jak špatně naznačuješ. Vývoj tedy může jít kupředu. Kverulanti v tomto případě "věci" nepomáhají, jen přinášejí v provozu problémy a často způsobují dopravní nehody a často se jim říká silniční piráti. Nebo jsi snad někde četl, že by tito lidé udělali něco pro to, aby se zákon změnil? Tím samozřejmě nemyslím jejích chování v silniční dopravě. A uvědom si, že se může cokoliv změnit, až těch lidí bude většina. Ono to tak v demokracii funguje, menšina se musí podřídit většině. To je odpověď na tvé poslední dvě věty.
Máš pravdu, zcela to srovnat nelze, bylo to zmíněno jako příklad.Pravidla silničního provozu se v tomto směru vymykají tím, že změnu nelze protlačit bez dat a zkušeností, jelikož jakýkoliv teoretický návrh bez reálných podkladů bude zadupán do země pod pohrůžkou verdunského mlýnku na maso na silnicích. Lidé s tím nebudou mít zkušenost, a tak budou takovému poplašnému blábolu naklonění věřit. Jak jinak chceš dokázat, že je takovýto závěr mylný, než reálnou aplikací. Jinak to vyvrátit nejde. A protože bez podpůrných argumentů ti nikdo nic takového ani náhodou nepovolí, je potřeba takto působit i za hranou zákona. Když pak takovou praxi začne provozovat více lidí, protože uvidí, že se jatka nekonají, bude se veřejnost pomalu přesvědčovat, že by změna nebyla až tak od věci. A takto se lze dopracovat až ke změně. Tlacháním však rozhodně ne. Nemyslím si, že by se takto většina lidí chovala z nějakého principu, většinou se takto chovají, protože jsou sebestřední a faktická stránka věci je nezajímá - ti jsou pak opravdu nebezpeční, nicméně najdou se i takoví, kteří se z principu nehodlají podřizovat sebevětší blbině. Spousta těchto lidí se pro změnu snaží něco dělat i v oficiální sféře."Kverulanti" se rozhodně nepodílejí na nějakém výrazném počtu dopravních nehod, právě naopak si myslím, že na většině dopravních nehod se podílí "dodržovači", jelikož je u nich přes jejich filozofii paradoxně časté, že spoustu pravidel ani neznají a hlavně u řízení tolik nepřemýšlejí a nedávají tolik pozor. Co se demokracie týče, tak konkrétně mně princip většiny není nijak blízky, jelikož z mého pohledu nemůže kvantita vítězit nad kvalitou a to, že jedna skupinka řve silněji, není důvod, aby se druhá podřizovala. Například pokud si většina bude myslet, že je správné zabíjet lidi s černými vlasy, nebudu se tomto názoru rozhodně podřizovat, ani žádné jiné blbosti, která nemusí být na první pohled tak zjevná.
Jak poznáš tu "kvalitu", ať ve většině, ty raději dáváš evidentně přednost menšině. Podívej se na mnohé naše vládní zástupce, na vzdělání jaké mají, zdá se ti, že jsou to zástupci kvality? Mnohdy člověk jen vyučený má zdravější selský rozum, než banda odtržena od reality se vzděláním. Zatím není jiné možnosti, než většinové. V opačném případě se vracíme k socialismu v jeho mnohých podobách, totalitě. Netvrdil bych, že je to s nehodami, jak uvádíš. Možná sem tam nějaký váhavý sváteční střelec, ale to budou spíše drobnosti. Ty pořádné nehody jsou většinou v dost vysoké rychlosti a to rozhodně nebudou "dodržovači". Pamatuji si na dopravní nehodu, kterou způsobil syn místních lepších lidí. Tím myslím postavením ve firmách, ne že si to o sobě myslí. V sedmnácti si vzal Octavii rodičů, neměl řidičák, a jel obytnou zónou velice rychle, až tak, že na retardéru Octavia vylétla do vzduchu a letěla asi 10 metrů vzduchem, do protisměru, kde narazila do druhé Octavie. Mladík se nerozpakoval a slečně za volantem nabídl skoro 200 000 Kč, když nezavolá policii. Rodiče se usilovně snažili vše ututlat a podle lidí, co je znají, to nebylo zdaleka jedenkrát, co takto jezdil. Tohle nevím z doslechu, na místo jsem přijel necelou minutu po tom, co se to stalo.Většinou se bezohledně chovají majitelé dražších a silnějších aut, to také nebudou řadoví hlupáci, případně "dodržovači", to budou ze skupiny asi těch chytrých, jak naznačuješ. Vědomé porušování předpisů, bezhlavé předjíždění a mnoho dalších přestupků, které denně vídám nedělají "dodržovači".
Ne, naši vládní zástupci se mi nezdají být zástupci kvality. O důvod navíc, proč nebrat každý zákon, který vyplodí, jako stav, že se to takto má dělat. On to je holt problém, prostě žádný systém není úplně to pravé, a tak jako u každého, nejlepší možné vznikne správným mixem všeho. Nemyslím si tedy, že čistá demokracie je správnou cestou, ačkoliv si myslím, že by se na společenském uspořádání měla podílet mírou zdaleka nejvyšší.Případ, o kterém se bavíš, je právě jedním z těch, který nemá s rozumnou jízdou co dělat a nemyslím si, že je správné, takto profilovat typického člověka, pro kterého nejsou rychlostní limity svaté. Totiž lidé, o kterých se bavím já, svou jízdou nikoho neobtěžují, natož aby ho ohrožovali, nic si od ostatních nevynucují a jedou tak, že dotyčný kvůli nim nemusí ani hnout brvou. Jedině pak je totiž vidět, že to "jde i jinak", protože když kolem dodržovače projede bezohledné hovado, asi těžko si řekne, že ty limity jsou naprd...
Tak jsme se dobrali jádra pudla. Jenže co s ním? Pokud tedy myslíš, že se to tak dá a jde to, nezbývá, než aby se tito lidé o to zasadili a seznámili detailně ostatní se svým řešením a něco pro to udělali. U piva to rozhodně nevyřeší.
Jste z jine galaxie, ze nechapete, co se zdejsim diskutujicim nelibi?Policie, statni sprava a media permanentne stigmatizuji prekracovani povolene rychlosti, pricemz ostatni zlozvyky a prestupky bagatelizuji, nebo zcela pomiji. Jak zde ale vsichni vime, pravidla silnicniho provozu nejsou jen o dodrzovani povolene rychlosti. Tudiz nelze pausalne tvrdit, ze ridic dodrzujici prave jen tu povolenou rychlost, jede podle predpisu a bezpecne. Diskutujici zde maji pocit, ze Policie pokutuje temer vyhradne prekracovani povolene rychlosti, zatimco jine dopravni prestupky zustavaji nepovsimnuty.Faktem ovsem je, ze na silnicich bezne potkavam ridice, jen nepouzivaji blinkry, predjizdeji zprava, v levotocivych neprehlednych zatackach jezdi po leve strane, predjizdeji i pres dvojitou plnou caru v evidentne neprehlednem useku atd. atd. At nam Policie sdeli, jak potira i tyto zlozvyky.Osobne se domnivam, ze konkretne to predjizdeni pres dvojitou caru v neprehlednem useku je neporovnatelne nebezpecnejsi nez prekroceni povolene rychlosti na dalnici. Co proti tomu Policie dela?Jinak nevim jak Vy, ale ja jsem se k dodrzovani jakehokoliv zakona nikdy nezavazal.
Nová auta na obměnu jsou pochopitelně potřeba. Nelíbí se mě rozhodně to, když mě předjede neoznačené policejní auto více jak 150 po dálnici, když se snaží dojet "rychlíka".Nedávno jelo po D11 vybarvené policejní auto v rozmezí 120 - 140 km/hod. Nikdo se je neodvážil předjet. To bylo pohoda.
Nepřeji si,aby se za mé daně kupovala takováto auta pro policii.
No to musela být strašná pohoda, kolona aut neustále zrychlující a zpomalující za policejním autem...
Dneska dostane řidičák každý a každý den vidím, jak se na silnicích motají řidiči, kteří nestíhají řízení v "bezpečné" rychlosti. A ten kdo jezdí normálně, tak v této rychlosti usíná za volantem a věnuje se něčemu jinému. Není to o rychlosti a nákup více aut s radary to nezmění...
Nechapu cemu se tady vsichni divite.Myslim, ze Vam vsem musi byt zcela jasne, ze pokutovat za jednoznacne a lehce kvantifikovatelne (tudiz dobre prokazatelne) prestupky, je proste nejspolehlivejsi postup, jak si muze Policie splnit sveho 'bobrika'. Obavam se, ze vetsina z Vas by to delala uplne stejne. Uz proto, ze 'uspesnost' takovych policejnich akci se take hodnoti kvantifikujicimi kriterii.Vykon Policie se meri poctem udelenych pokut, ne poctem domluv, ne poctem vyfouknutych dusi bicyklu.
Popsal jste to presne. Jenze takovy pristup je spatny a mel by se zmenit.
A to jako jak by se měl přístup změnit? Přesně tohle se tu řešilo nějaký měsíc nazpět a předtím také vícekrát. Pokud pojedu podle předpisů a budu ohleduplný, tak mi žádnou pokutu nedají a můžou tam číhat až do zblbnutí. Chodil jsi do autoškoly, učil ses pravidla, byly tam nějaké výjimky, kdy se pravidla nemusí dodržovat? Nebyly? Tak si v opačném případě nemá nikdo stěžovat, když to dělal s plným vědomím, že porušuje předpisy, a byl chycen. Týká se to všech, tedy i mne a když mne při tom "chytí", tak můžu nadávat akorát sobě. Vzhledem k tomu, že takových řidičů je tady mraky, tak se nedivte a nestěžujte si, že vás policie tak snadno podojí a pořídí si na to ještě tyhle auta.
kvalita naší Policie se naplno projevila v první prázdninové dny. Místo toho, aby dohlíželi na provoz ve městech, v oblasti rekreačních středisek a všude tam kde lze předpokládat zvýšený pohyb rozjívených děcek, tak jsem je potkával pouze na jedničkách, kde chytali za nebezpečných 100km/h. A to ještě navíc v jednom případě jejich oblíbenou taktikou - najížděním "tajným dohledem" na auto před sebou, které samozřejmě začalo zrychlovat. Za ten první před/prázdninový týden jsem viděl 4 situace, které mohli skončit přejetím děcka. Ve všech případech bych vinu viděl na straně řidičů. Děcka museli vidět, přesto se rozhodli, že stihnou přejet přechod dříve než tam to děcko doběhne. Policajti nikde, přestože to bylo poblíž koupaliště.
Vaculo,VOCAS jsi Ty.Autor příspěvku má velkou pravdu!
Nevím teď, jestli jsi mě pochopil, hodnotil jsem autora článku. Ne autora příspěvku, se kterým souhlasím a kterému jsem dal plus..Pokud jsi mě pochopil správně, tak jsi dle mě i Ty jeden z těch o kterých jsem psal;-)
Žádné nové auta mají dost a zvednou tlusté zadky dají kabelu na záda jak se to dělalo dřív a táhnou pěšky nebo hromadnou dopravou. Stejně jejich výsledky mají téměř nulovou hodnotu!:-/
Překvapují mě měřené úseky po Praze, jak jsem si všiml, tak pražští je totálně ignorují, mám z toho dojem, že pokuty chodí jen mimopražským. Na měřené 80 mě předjel i kamión ačkoliv to měl zakázané. Vůbec po Praze jezdí prasata!
kdybys nebyl ze vsi,tak bys věděl že většina radarů v Praze je na kontrolu provozu a neměří.at si kupují co chtějí.mam antiradar a na kontě 0 bodů.
Z článku jsem pochopil, že policie může za to, že někteří řidiči jezdí jako prasata.Policie měří pouze rychlost.Vlastní názor autora je důležitější než zákony nebo předpisy.Aneb, kdo nenadává na polici není čech, že :)Děkuji za rozšíření vzdělání
Protože autor je zakomplexovanej vocas, kterej to tady článkama podobnýho ražení zanáší pravidelně(asi proto, že napsat něco o autech už vyžaduje trochu víc fištróna)..a tím si získává pozitivní reakce od ostatních zdejších chudáku kteří pořád nepochopili že i v demokracii platí nějaká pravidla..pravidla která jsou u nás v podstatě stejná jako kdekoliv na západ od našich hranic..a tam jak známo je kultůra všeho a respekt ke všemu o dost vyšší...snad se k tomu taky dopracujem.
S tím co předvádí u nás politici, policie, státní úředníci... k tomu nelze mít přirozený respekt. Resp. přijde mi, že dělají vše proto aby přirozený respekt neměli (max. ten vynucený silou moci či represemi)
Kéž by někdo řidičům začal vysvětlovat, co to je bezpečný odstup. Na českých silnicích je běžné, že ve stovce, ale i ve 130 km/h. za mnou jede auto s 5 metrovým odstupem. Jeho řidič ani netuší, že dělá něco špatného, ba co nebezpečného. Když se následně stane nehoda, policie to vysvětluje "nevěnovaní se řízení" namísto aby jasně poukázala na nedodržení bezpečného odstupu. O prevenci, či kontrolách dodržování ani nemluvě. Mám pocit, že v ČR neexistuje jediný radar a ani jediný policista, který by toto kontroloval.
jo tohle a ježdění v prostrednim pruhu dva nejdebilnejsi zvyky českých řidičů.Onehda na okruhu jel takhle Galaxy za před ním jedoucím autem cca 3až5 metrů v 150km rychlosti od nájezdu z Říčan až k tunelu stačilo by tuknuti na brzdy a je vystaráno ale bohužel hodně řidičů jsou totální dementi a vůbec si neuvědomují že by nestačili reagovat natož brzdit.Naštěstí na tyhle dementy pomáhá párkrát probliknout brzdovkou a většinou trochu prodlouží vzdálenost.Jezdím každý den do práce po Pražském okruhu a skoro vždy je za Baranndovem nehoda a vždy z tohohle důvodů.
Opět naprosto nevyvážený článek, ukazující na na neprofesionálnost tohoto webu. Je snad logické, že policie musí svůj vozový park obnovovat, kdyby se vážený pan "novinář" hlouběji o danou problematiku zajímal, zjistil by, že Policie ČR nakupuje náhradu za neoznačené Octavie první generace, které jsou již z důvodu dlouhodobého používání opotřebované.
Proč nakupuje zase neoznačené?
Technika nepomůže ... pokud je u nás možné, aby na celý okres s 125 tisíci lidmi bylo celkem 8 dopraváků ... pak si myslím problém nebude v technice.
Ze srovnatelných zemí máme jedny z nejvyšších stavů policistů na počet obyvatel. V počtech to taky nebude,
Přesně tak.Podle jiných zdrojů máme kolem 40 000 policistů a asi 7000 městských strážníků. K tomu celní správu. Podle pana ministra je to málo. V dobách nejtvrdší totality v 50. letech bylo v celé zemi včetně Slovenska asi 55 tisíc příslušníků SNB......
Dle mého je správné co a jak policie dělá. Policie nepokutuje řidiče co jede o 5 nebo 10Km/h víc. 1)tachometr v autě je nastaven tak, že ukazuje o trošku víc 2) je tolerance + několik procent. Navíc když jsou nastaveny rychlostní limity měli by se dodržovat. To, že si někdo hraje na frajírka a jede 90km/h v obci u (nás klidně i 120km/h) a najednou mu pod kola skočí dítě na to asi nikdo z vás nemyslí. Stejné jako mimo obec se zvěří nebo s předností jízdy. Superby a passati jen neměří, ale i hlídají předjíždění apod. Taky nejsem svatoušek rád si jízdu užiju, ale pouze tam kde to znám a nemůžu nikoho ohrozit nebo zabít(maximálně sebe). A nevím jak jinak by se měla zlepšit bezpečnost, u nás je problematická křižovatka, silničáři na ní udělali zebru pro pomalý výjezd, a každý druhý řidič na ní kašle a přejíždí ji. Možná by u každé křižovatky mohlo stát auto a pokutovat řidiče podle vás že?
Je známou pravdou, že je lepší stovka na prevenci než tisícovka na hašení následků. Bohužel, policie neustále obelhává nás i sebe, že takto vykonává prevenci. Prevence má sloužit k tomu, aby k nebezpečným situacím vůbec nedocházelo. Pokud policie tvrdí a dokazuje i stoupajícím množstvím pokut, že nebezpečné jednání kvete, prevence je neúčinná. Kasírování peněz za snad nebezpečná jednání, která už se stala, nic se kvůli nim nestalo a náhodou byla z ůkrytu viděna, má s prevencí málo společného.
Prevence? No jakou ještě prevenci chcete? V autoškole Vás vše naučili. Zkouškama jste potvrdil a podpisem souhlasil s pravidly. Teď je jen na Vás jestli se na tato pravidla vykašlete a budete pokutován, nebo budete jezdit podle nich a nikdy pokutu neuvidíte(maximálně za špatný technický stav Vašeho vozu). Nebo má podle Vás policie každého před vjezdem do obce zastavit, aby podpisem souhlasil s tím, že může v tomto úseku jet max. 50Km/h. Ve výjezdu má být další policista aby jste mu podpisem odsouhlasil 90km/h?
Aha, takže ti, kteří nepoužívají blinkry, lepí se na zadek, ohrožují chodce, atd., nikdy nechodili do autoškoly. Nakonec nač taky, když stačí znát 50/90/130.
Dělali snad zkoušky ze všech pravidel, včetně toho, že mají ukazovat při změně směru popřípadě na přechodu dávat přednost. A mají si udržovat bezpečný odstup. U závěrečných zkoušek tato pravidla byla přezkoušena včetně ostré jízdy, a každým s řidičským průkazem podepsána. To, že to lidé nedělají není prevencí, ale tím, že na to kašlou.
KUKU: Přesně tak ;-) Hlavně tu poslední větu, tu bych tesal do kamene.
A jakou prevenci si představuješ??
Už to napsal výše Anonym 15. 07. 2015 19:21.
Aha tahle prevence :D, ne neberu Ti tvůj názor, ale já mám jinej. Už je to psáno výše, aby řidiči jezdili slušně, jen když vidí barevná auta?? To si právě myslím že je špatně, já se domnívám, že by měli jezdit slušně stále, s tou možností že za prasárny budou postiženi, "z ničeho nic". A vkládání peněz do prevence a vysvětlování? Kolikrát jsem slyšel někoho vyprávět jak z policajtama vyjebal, že dělal "blbýho", s cizí SPZ po Praze, drobné přestupky jen s napomenutím. Jízda v pruzích, zip, hele to není první rok a pokud to někdo neví za 10 let (nebo kolik to funguje) je dement a za volantem nemá co dělat. Já když to nebudu vědět a dostanu třebas jen směšnejch 500, už si to fakt budu pamatovat.
Krásný článek!!!Konkrétně:Osobně zastávám názor, že ta neustálá masáž o měření rychlosti a o tom, jak je rychlost nebezpečná, nese navíc své ne úplně pozitivní ovoce. V člověku to budí dojem, že stačí nepřekračovat maximální povolenou rychlost a je vše v naprostém pořádku. Jezdím bezpečně.Klasický (a smutný) případ: úsekové měření (50km/h) nebo vim, že někde měrí 30km/h... A než abych radši čumel na cestu, kde běhají děti a tak, tak radši čumim na tacho abych nejel 31 a nebyl zbuzerovanej od fízlů :( Bezpečnost nadevše!!!
tak neviem. Prazsky okruh ma v tuneloch 80 a je tam usekove meranie. Neraz sa mi stalo, ze som do meraneho useku vletel 100+ a az potom som dobrzdoval na cca 85 tachometrovych (v pripade letnych gum aj realnych, mam 18" miesto povodnych 17") a nikdy mi zatial ziadny pozdrav od uradov neprisiel. Uz sa asi trochu poucili alebo maju urcitu mieru tolerancie podobne ako PCR udajne toleruje 150 na dialnici. Do 150 jazdim a zatial som nikdy neplatil pokutu za rychlost.Chcel som tym povedat, ze nema zmysel davat pozor na 100% dodrziavanie rychlosti, ale drzat sa +- na povolenej rychlosti. Verim vsak, ze hlavne v mensich mestach a u mestskych opicajtov sa nakdu aktivny blbci, ktori by radi buzerovali aj za 51 na 50.
Naprostý souhlas
Policie předstírá dohled nad bezpečností provozu měřením rychlosti, řidiči předstírají bezpečnou jízdu dodržováním povolené rychlosti. Holt idylka :-D
Písálek má plnou hubu keců ale žádné řešení nenavrhne...a sestupná tendence počtu dopravních nehod není jen zásluhou aktivní a pasivní bezpečnosti dnešních vozidel...
Autorovi jde hlavne o to, aspon tak jsem to pochopil, ze se nakupuji auta neoznacena, jejichz jedinym ucelem je vybirat pokutu. Podle me to s prevenci nema nic spolecneho. Vzpominam si, kdyz jsem jel z Prahy na severni Moravu, za 300 km jsem nevidel hlidku a pak jsem dostal od neoznacene Octavie pokutu za Belotinem, protoze jela pomalu a predjel jsem ji rychlosti 105 km/h v devadesatce. Policiste by meli mit oznacena auta a meli by byt videt. A zastavovat ridice i za jine veci nez je rychlost. Pokud budou krizovat v oznacenych autech silnice a zastavovat lidi treba za bezduvodnou jizdu v levem pruhu, nepouzivani blinkru, maly odstup apod., bude to z hlediska prevence lepsi nez neoznaceny automat na vyber pokut za rychlost. A neni nutne kazdemu davat pokutu, v USA je bezne, ze vas policista zastavi, zkritizuje a da vam jen varovani. Ale stejne si to budete pamatovat, pokud nejste psychopat.
"...v oznacenych autech silnice a zastavovat lidi treba za bezduvodnou jizdu v levem pruhu, nepouzivani blinkru, maly odstup apod..." Presne tohle jsou veci, ktere v oznacenem aute nikdy nevychytaji.
To muze byt pravda. Ale o tom prave mluvim, kdyz bude na silnicich vice oznacenych policejnich aut, lide nektere prestupky nebudou delat. Druha vec je ta, ze spousta lidi jsou ignoranti, kteri nevedi, ze se neceho dopousteji. Hodne lidi vubec netusi, jaky je bezpecny odstup, spousta lidi veri, ze jet v levem pruhu je v poradku, kdyz jedou 130. O pravidlech zipu ani nemluve. A za takove veci policie ani nemusi nutne davat pokutu, staci kdyz cloveka zastavi a vysvetli mu, proc je zastaven. Ja si myslim, ze tohle je lepsi z hlediska prevence, nez zpusob vybirani pokut neoznacenym autem. Mozna se mylim, ale ceska policie tento pristup kazdopadne nezkusila. A politici to po ni nechteji, radeji se vyfoti s nadupanym passatem. Korunu tomu nasadi media, ktera nas krmi uzasnymi ciframi vybranych pokut. Me teda nikdy nenapadlo, ze si platime policii proto, aby si pokutami vydelala na auta
Dyť si ty pruhy a fleky nemusí lepit přes okna.
Presne tak, souhlasim s tim, aby policie klidne vyfasovala ne 80, ale dalsich 160 aut, ale at jsou pekne oznacene a at je policie vice videt na silnich, u skol, pri ruznych dopravnich omezenich apod. Vybirani jen za rychlost je prasarna, je spousta daleko horsich prestupku.
to agresivnym dementom nevysvetlis. vodicaky maju aj ludia s iq 80. a to je ku*va strasidelne.
Jen mě děsí, že stejně vysoké IQ má člověk, který veřejně publikuje, a tím přikrmuje malomyslné svými nesmysly...
a ještě přidám antiradary jsou zakázány ale jsou povoleny detektory vysílaček jak policejních hasičských lékařských fungují na 800 metrů. Hodlám si ji kupovat.
Tak to hodně štěstí, budeš zpomalovat s každým kamionem :D Někteří opravdu dokážou překvapit...
Kravina....mám z USA asi za 200$ antiradar a fuguje tak jak má ;) neřikám že bezchybně...občas zapíská ikdyž není třeba(+-1x za týden), ale na to jak jezdim, tak bez pokut :)) Takže si nech svý moudra ty d***le a dávej rady až budeš něco málo vědět.
Jsou v tomto ohledu komické rozdíly mezi státy a komický výklad jak místních, tak evropských zákonů či direktiv.Například: V Německu se oficiálně detektory používat nesmí, Jenže Obegericht (Vrchní soud) v Berlíně rozhodl už před lety, že přijímat signál si může každý dle vlastní libosti, neb je šířen do veřejného prostoru a tedy šikana za detektory je nezákonná. V praxi to funguje tak, že německá policie německým občanům detektory zcela a bez výjimek toleruje ale zahraničním nikoliv a pokouší se ukládat pokuty 75€ za přítomnost detektoru v autě. Stačí ovšem pohrozit právní ochranou pojišťovny D.A.S. a jedete bez pokuty dál. V mém případě totéž fungovalo i na ajdiota z DDR dálničního oddělení Neuruppin, který se mě pokoušel donutit sejmout ze skel bezpečností fólie, vybavené jak českou schvalovací značkou, tak evropskou. D.A.S. se bál jak čert kříže. Mě pustil a jal se buzerovat dánské auto za mnou. Nepopírám, že jsem dánského euroobčana obratem nezištně poučil o správném postupu...Komické je to i z pohledu evropské legislativy, národní právní stav je v EU podřízen harmonizovanému právu celoevropskému. To praví, že vozidlo registrované v jiném státě EU podléhá právnímu stavu ve státě registrace, pokud není nepřetržitě provozováno déle než 185 dní ve státě jiném. Tedy pro vozidla registrovaná v CZ platí právní stav CZ, pokud nejsou v jiném státě EU bez přerušení déle než 185 dní. Detektory například Beltronics mají v CZ platné schválení MD pro montáž, proč by taky neměly, .... tedy je můžete mít ve vozidle českém i v A, F, D a jinde, nejste-li v onom státě déle než půl roku nepřetržitě..... totéž platí například pro homologované fólie na sklech, vybavené schvalovací značkou a řadu jiných vehementů a příslušenství. Pravděpodobnost, že se vás ale lokální policista pří náhodné kontrole pokusí šikanovat, není malá. Spoléhá na to, že se podvolíte a zaplatíte. A o to tady jde, ne o dodržování nějakých více či méně smysluplných norem, jde jen a pouze o prachy. Nebo si snad myslíte, že rychlostí 147 km/h na liduprázdné české dálnici v 5 ráno za krásného slunečného jitra někoho ohrožujete? Samozřejmě že ne, zákon sice porušujete, ale vliv takového přestupku na bezpečnost a plynulost silničního provozu je NULA. A proto v případě dopadení a přiznání budete čelit postihu za přestupek PROTI BEZPEČNOSTI A PLYNULOSTI silničního provozu. tedy za něco, čeho jste se nedopustili. Smyslem je zkasírovat peníze. O bezpečnost tu vůbec nejde.
Už jste viděl měřit na liduprázdné dálnici v 5 hodin ráno rychlost????????? Alespoň tady nemuťte vodu.:-D
Leden 2012. Cesta z Rakouských hor. Dálnice D11 cca 0:30 neděle. Za celý úsek Praha Černý Most - Hradec Králové (sjezd z dálnice) jsem předjel celkem 3 automobily a jeden policejní Passat RZ 3H2 8341 (klasicky schováni někde na nájezdu jako uličníci, protože to, že předjíždím policejní auto bych zaregistroval) Naměřili mi 165 km/h. Ano jel jsem o 35 km/h více než je limit (už jsem se viděl v posteli), ale na téměř prázdné dálnici v noci. Na oznámení, že zaplatím 2500 Kč a dostanu 3 body jsem se slušně zeptal koho jsem svou rychlou jízdou ohrozil. Od pilota policejní dálniční stíhačky jsem dostal naprosto neironicky znějící odpověď, že se na dálnici mohou v tuto dobu pohybovat chodci (pokud trefíre chodce!!! na dálnicí!!! (kde nemá co dělat) tak je asi celkem jedno jestli jedete 130 / 165 / 250 - stejně bude na kaši). Toto vysvětlení mě natolik odzbrojilo, že jsme na místě zaplatil 2000 (ooo jaká laskovost, že mi 500 slevili) a pokračoval v jízdě. Takže tady prosím nemluvte o měření na liduprázdné dálnici v 5 hodin ráno jako o sci-fi. Kasíruje se a buzeruje se Non-stop. ;-)
Nestěžuj si, nemám nic proti rychlejší jízdě, ale s následky potom musí každý počítat, já taky. Nebo je snad někde napsáno, že v tuto dobu se tak jet může?
Reagoval jsem na to, že to že někoho změří v 5 ráno na lidu prázdné dálnici není nemožné. A taky na to, že ohrožení v těchto situacích je nula oproti tomu když někdo nedodržuje vzdálenost, jede nesmyslně dlouhou dobu v levém pruhu, vybržďuje a jiné prasárny všedního dne za silného provozu. Zjevně ani sám příslušník neměl argument a tak odpověděl blbost o chodcích. Tzn. že cílem nákupu těchto aut vybavených drahou technikou z kapes daňových poplatníků není zvýšit bezpečnost, ale vybrat co nejvíce peněz, protože měřit někde za bukem je přece jednodušší než monitorovat opravdu nebezpečné situace. Jinak psáno to nikde není a následky jsem nesl. Nicméně kdyby se tou dobou příslušníci postavili před místní diskotéku a vytáhli z auta každého opilého řidiče tak by možná zachránili pár životů než, aby měli čárku za to, že vybrali dvojku za rychlost.
Pleteš si několik věcí. Policista nepotřeboval žádný argument, nebo je někde napsáno, že musí zdůvodnit překročení rychlosti? To že řekl blbost, je jeho blbost. A jak jsem napsal jinde, když se necháme tak jednoduše podojit, tak je to naše blbost a nákup aut se jim tedy vyplatí. Nebo máš snad pocit, že by se předpisy neměly dodržovat? Dopraváci asi těžko budou stát před každou nálevnou celý den. Nehledě na to, že auto může mít dotyčný zaparkované jinde.
Nemám úplně pocit, že bych si něco pletl. Nicméně naše diskuze se už trochu cyklí. Já říkám, že by se mělo pokutovat a trestat opravdu nebezpečné chování (už to nebudu znovu vypisovat) a to podle mě rychlá jízda na skoro prázdné dálnici úplně není. Jinak nevím proč když můžou stát v noci dopraváci na dálničním nájezdu tak proč by nemohli tou rizikovou dobou (upozorňuji, že neříkám, že tam mají stát celý den jako ty) stát u té nálevny. Podle mě je i z hlediska podstaty práce policisty přínosnější když chytne opilce, který se chystá svoje kámoše dovézt "bezpečně" z akce domů - zabrání tomu, aby auto plné mladých lidí namotal na strom než to, že v podstatě dělá prodlouženou ruku ministerstva financí (ve smyslu výběru peněz do kasy). Nicméně optikou některých lidí by se dalo říct, že každý nese následky za své jednání a předpisy se mají dodržovat, takže já jsem zaplatil 2 tisíce a jestli se někdo zabije a vezme s sebou další lidí je vlastně taky jeho boj, protože neměl pít. Jenže podstatná věc tady je, že já jsem platil, ale jinde někdo umřel. A opět se vracíme k tomu co píšu nahoře - je třeba sledovat a potírat opravdu nebezpečné chování a ne pouze to co je nejjednoduššeji realizovatelné. Bohužel situace kdy každý musí na dálnici sledovat jestli nejede o 10 km/h rychleji a o kus dál na silnici první třídy ho třikrát sekne Polák s Transporterem plným lidí v nepřehledném úseku přes dvojitou čáru tomu úplně neodpovídá.
Nepoužívej demagogii. Při rychlosti o 10 km větší ti na dálnici pokutu nedají, víš, že jsi jel o "trochu" rychleji. Nikde jsem neschvaloval opilce, jsem jednoznačně proti jakémukoliv alkoholu v krvi. Na druhou stranu, víš kolik je těchto náleven v republice? Víš kolik bys na to potřeboval policistů? To množství si ani nedovedeš představit. Před časem se tady mnozí rozčilovali, že kontroly jsou buzerace. Jak chceš chytit opilce bez kontrol. To, že vychází z hospody ještě neznamená, že je opilý. Dokud se nerozjede, nezatavíš ho, nezkontroluješ, tak nic nenaděláš. Hledáš si zbytečně důvod ospravedlnění pro své jednání. Každý má hranici pro míru překročení rychlosti jinde, která bude ta správná a odkdy je silnice prázdná? Je na to někde nějaké měřítko? Vím, že mnozí jezdi jako prasata, ale to není omluva, to jen ti idioti mají štěstí, že je neviděli policisté a nechytli je. O Polácích na cestách mi psát nemusíš. Často jezdím po hlavní přístupové cestě do Polska a vím čeho jsou schopni.
Ano jel jsem rychleji, ale ta číslovka 10 nebyla to podstatné z té věty. Trochu mě chytáš za slova. Ano - náleven je hodně - proto se ptám proč se místo peněz účelově vynaložených na auta, která budou měřit rychlost nenabere víc lidí k policistům právě pro tyto účely? Pokud by byl argument, že nebudou mít čím jezdit můžou jim koupit označená auta, se kterými se postaví právě před ty nálevny a aspoň trochu přemýšlející jednotlivce tím od jízdy autem odradí (zabrání tomu, aby se zabili). Píšeš, že kontroly jsou buzerace - ano kontroly, při kterých se opravdu jen buzeruje. Když zastavěj všechny lidi co pojedou z nálevny a dají jim dejchnout tak mi to příjde jako kontrola zcela na místě - jenže to už je trochu víc práce než sedět na dálnici v autě a koukat na monitor radaru. Ze tvých příspěvků je patrné, že ctíš co je psáno a definováno. Tzn. rychlost, hustota provozu na noční dálnici atp. ale co takhle nechat lidi taky trochu myslet samostatně? Opravdu jsme všichni tak tupí, že nepoznáme jestli je dálnice prázdná nebo ne? Musíme mít všechno všude definováno? Proč v Německu funguje neomezená rychlost? A neargumentuj mi tady prosím kvalitou silnic a jejich kontrukcí (všichni vědí, že to jsou kecy), dále je pak oblíbený argument, že Němci mají jinou mentalitu a že opravdu při omezení rychlosti jedou tak jak mají - ano to je pravda - sám tam tak jezdím taky - jenže narozdíl od nás oni na silnících nemají ty omezení zbytečná (silničáři nezapomínají značky na silnici kde se 20 kilometrů nic neděje atp.) Zdá se, že máme každý svou pravdu a tím bych to uzavřel - přesvědčování toho druhého je ztráta času. Pokutu jsem zaplatil, body mi vzali /dali, přestupek to byl, ale stále mám pocit, že na silnici je daleko víc problémů než překračování rychlosti, která se tak bedlivě sleduje.
Já nepsal, že kontroly jsou buzerace. Já psal, že mnozí to považují za buzeraci. Víš jak velké náklady bys měl na takové množství policistů? Jeď do Německa, když to vidíš tak jednoduše. Můžeš tam jet neomezeně, ale jen někde a nesmíš způsobit dopravní nehodu. Proč to není v jiných státech, proč zrovna v Rakousku jsou hákliví na rychlost? Vybíráš si jen co ti pasuje. Až tady bude neomezená rychlost, tak prosím, ale není. V Německu ti také nebudou tolerovat rychlost jinde, než kde je to povoleno. Stále hledáš nějaké omluvy pro sebe a chyby u druhých a zapomínáš na to, že ses stal řidičem v zemi s těmito předpisy. Také občas jedu rychleji, ale až mne jednou chytnou, budu držet mluvidla, zaplatím a nebudu obhajovat neobhajitelné a hledat chybu u druhých.
Mnozí to považují za buzeraci, protože mají své zkušenosti. Jaké náklady by byly nevím, ale když jsou peníze na nová auta tak proč místo nich nenaberou lidi? Do Německa občas opravdu jezdím a opravdu to tam prostě jednoduše funguje - celé Německo projeté nemám, ale omezení jsou jen na kříženích s jiným dálnicemi a některých jiných úsecích - neomezené úseky převládají. Proč to není v jiných státech nevím - otázkou je proč to tak nemůže být u nás? V Rakousku jsou hákliví na rychlost, protože tam někdo přišel na to, že při 120 km/h se méně ničí stromy kolem silnice a taky si tam nejdřív zavedli povinné denní svícení a pak ho právě kvůli stromům zrušili - neměli bychom ho zrušit taky? Stejně tak jako pro moje argumenty pasuje Německo tak ty si vybral Rakousko? Jaký je v tom rozdíl? V Německu tam kde to není povoleno nepojedu rychleji, protože vím, že takový úsek brzy skončí. Já svoje jednání neomlouvám - konec konců zaplatil jsem pokutu, dostal body a byl potrestán. Předpisy jsou jedna věc, ale kontrola jejich dodržování je jednostranná (pouze rychlost). Chyby u dopraváků a jejich vedení hledat nemusím - ty jsou evidentní - dostávají auta pro měření na typově nejbezpečnějších silnicích (dálnicích) a přitom mrtvých přibývá (viz. článek) - to jsou prostě fakta. Tzn. že svoji práci nedělají dobře - bezpečnost se nezvyšuje. Až tě jednou změří tak až budeš držet mluvidla a zaplatíš tak udělej výjimku a ještě jim poděkuj jak je to dobré a jak správně nám to tady v tom státě funguje.
Nepřevracej co jsem nenapsal. Já si Rakousko nevybral, to byl právě dotaz, proč sis ty vybral Německo a ne Rakousko jako příklad. Odpověď je jasná, protože ti to v rámci rychlosti pasuje. A pokud jde o to množství policistů, tak nemáš moc velkou představu o tom co by to stálo. Krásně by sis za to mohl koupit mnoho takových aut, ale opravdu mnoho.Průměrný plat policistů byl nějaký rok nazpět asi 30 600 Kč, "hospod" asi 29 000. Když uvážím, že v autě budou dva policisté, tak na ten tvůj problém bude potřeba 58 000 policistů, pěkná armáda. Když spočítám plat, tak to bude měsíčně 1 774 800 000 Kč, ročně 21 297 600 000 Kč. Dobrá nic se nemá přehánět, vezmu jenom polovinu 10 648 800 000 Kč. K tomu auta, dáme jim Fabie za cca 250 000 Kč a to tedy je 3 625 000 000 Kč. Ty jsi tedy rozhazovačný. Kde na to vezmeš? Tak několik aut ti vadí, ale tohle by ti nevadilo, zvláštní přístup.A co tohle, zvláště si přečti poslední větu.http://autokaleidoskop.cz/Ruzne/Neomezena-rychlost-... ... Pokud hodnotíš nezvyšování se bezpečnosti, tak evidentně nehody nedělají policisté, i když občas také, jako všichni, ale lidé jako my. Napiš tady, jak bys to řešil. Opravdu jsem na to zvědavý. Nepoužívej obecné fráze, ale napiš konkrétní postup.Proč používáš ten sarkasmus, to se s nimi mám jako hádat, přestože evidentně nebudu mít pravdu? Docela bych chtěl vidět reálně, jak se to s tou pokutou stalo, bez příkras. Většinou největší hrdinové ve skutečnosti až tak hrdinští nejsou. Nehledě na to, že ti policista, v tomto případě, nic zdůvodňovat nemusí, ono totiž není ani co zdůvodňovat.
Když mám nějáký názor (stejně jako ty máš jiný) tak si pro svoje argumenty vyberu to co mi pasuje.To mi nepříjde úplně nelogické. Já ale nikde nepsal (pročti si příspěvky zpět), že mají stát u každé hospody v zemi. Celá ta myšlenka byla o tom, že peníze, které byli využity na auta (ty asi nestály zhruba 14 miliard jak jsi spočítal) by mohli být využity tak, aby se aspoň trochu monitorovali nebezpečnějsí situace než je rychlost na dálnici - třeba konkrétně tím, že někde může stát policista u hospody/nálevny/diskotéky a předcházet (bude fungovat prevence - ne represe) tomu, aby někdo boural nebo se zabil.Odkaz na článek je zajímavý. A co tohle? Zvláště mě zaujal tento odstavec:Německo vychází stejně dobře jako Irsko či Dánsko (4,7), ačkoliv na víc než polovině tamní dálniční sítě neplatí žádné rychlostní omezení. Hůř je na tom i Rakousko s tradičně neoblomnými policisty (6,6) nebo Francie, kde za posledních deset let policie výrazně přitvrdila v měření rychlosti (6,4). http://www.autorevue.cz/kde-je-na-silnicich-oprav... ... Já nikde nepsal, že policisté dělají nehody - já psal, že nědělají nic proto, aby se jim předcházelo. Konkrétní postup (například) - vezmou svoje super auta narvaná všemi radary, kamerami a já nevím čím vším ještě a sjedou z dálnice na jakoukoliv silnici první třídy a budou zastavovat nebezepčně se chovající jedince (např. Poláky, které jsme již probírali, ale i ty co jedou na 90 pro jistotu 65 a vytvářejí tím nebezpečnou kolonu atd.)Jinak situace ohledně mojí pokuty se stala přesně tak, jak jsem popsal - máš pravdu - ten policista mi nic zdůvodňovat nemusel nicméně když už se rozhodl mi aspoň odpovědět na dotaz, tak zdůvodnění, že mu na dálnici pobýhají chodci není úplně šťastné (pokud ti to příjde normální, že se na dálnici pohybují chodci tak v tom případě jsem asi divnej, protože na dálnici bych čekal třeba zvěř, která se tam dostala z vedlejšího lesa, ale určitě ne chodce - natož o půl jedné ráno).
Vidíš, jak špatně pracuješ s daty? Předně porovnáváš různě země s různou mentalitou mezi sebou. Hlavně však přehlížíš, že přestože mají v Německu nízký počet mrtvých při nehodách, tak nejvíc je v Německu usmrcených právě na úsecích s neomezenou rychlostí, 70%. Takže se dá podle tvého vzoru, Německa, předpokládat, že u nás by to s nehodami výrazně stouplo, po zavedení vysoké rychlosti na dálnicích.Nikde jsem nepsal, že ty jsi psal o nehodách policistů. Nejprve si to pořádně přečti a potom odpovídej.A nedočkal jsem se konkrétního postupu, jak na to. Tady to všichni vzdají, neboť obecné fráze o tom, že by se to mělo změnit, a napsat reálně, jak na to, to jsou dosti odlišné "disciplíny".
Aááá mentalita - už je to tady - už výše jsem to uváděl jako oblíbený argument. Pokud někdo nezvládá auto ve vysoké nebo jakékoliv rychlosti nebo je prostě nebezpečný řidič tak nehraje roli jestli je to Čech, Němec nebo Mongol. Co se týče práce s daty nevidím to tak černě. V tvém článku se totiž píše, že 70 % všech usmrcených NA DÁLNÍCÍH je na úsecích s neomezenou rychlostí. Já oponoval celkovou úmrtností na všech Německých komunikacích. Z toho ale vůbec neplyne, že 70 % všech usmrcených v Německu je na dálnicích s neomezenou rychlostí. Zde pleteš jablka s hruškama a nelze tedy předpokládat, že by se úmrtnost u nás zvýšila - možná na dálnicích, ale otázkou je kolik lidí u nás zemře na dálnicích - jakou část z celkového počtu mrtvých mrtvý na dálnicích tvoří. Máš pravdu - ty jsi totiž psal, že nehody nezpůsobují policisté a já na to reagoval, že jsem to ani nikde neuváděl - každopádně jsi o tom začal ty. Pokud mi radíš ať nejdřív čtu a pak až reaguju doporučuji to samé aplikovat i u sebe. Já totiž navrhl konkrétní postup(viz. můj předchozí příspěvek) - aby vzali dopravní policisté svoje technikou nacpaná auta a vyrazili monitorovat nebezpečné situace na silnicích prvních a jiných tříd - nebezpečné předjíždění, nesmyslně pomalou jízdu (tvorba nebezpečných kolon) atd. Ale jak sám říkáš - to už je trochu odlišná "disciplína" a muselo by se při tom pracovat. Navíc stejně tak jako jsi mi oponoval, že policista mi není povinen nic zdůvodňovat tak já nemusím vymýšlet za dopravní policii a jejich vedení jak dělat správně jejich práci, což se jim prostě evidentně dlouhodobě nedaří a jediné, co na to ta banda amatérů aplikuje je stále větší brekot jak potřebují víc a víc techniky na měření rychlosti.
Ty opravdu neumíš číst?"Pokud hodnotíš nezvyšování se bezpečnosti, tak evidentně nehody nedělají policisté, i když občas také, jako všichni, ale lidé jako my."Mentalita je naprosto reálný problém a ne hloupý argument, který se ti nehodí do krámu. Jen se podívej, jak se jezdí v různých zemích a kde mají "horkou krev". Nebo se podívej na pracovní morálku, úroveň vzdělání, mnoha obyvatel romského původu. To asi nebude barvou kůže, jestli se nepletu. Tohle bys snad mohl znát.Ano, měl jsem tam napsat na dálnicích s omezenou a neomezenou rychlostí, ať je to jasné To, co uvádíš jako možné vylepšení, to jsou právě ty obecné "kecy". Jen se někde policie postaví, projíždí nějaké úseky, už je v éteru slyšet že tam a tam.... a najednou jsou všichni slušňáci. Naprosto neúčinné. Ty nesmysly s hlídáním u hospod jsou jen třešnička na dortu.Přečti si tady názory jiných a dovíš se, že mnozí zrovna rádi předjíždějí a vůbec by tohle chování uvolnili. Speciálně Qvebe mne dostal se svými kverulanty a že slušní řidiči způsobují dopravní nehody. Jek se vypořádáš s takovými, kteří chtějí právě to, co ty asi nechceš? Jedno ti však musím uznat, něco by měli vymyslet, třeba i to co jsi napsal, ale v civilu. Dnes jsem se chvíli díval u silnice, jako chodec, jak se jezdí. Nejčastější byl nalepený jeden na druhého, druzí byli závodníci s předností předjíždění a třetí místo vyhrál mobil u ucha.
Policisty a jejich způsobování a nezpůsobování a kdo co napsal první nebo druhý bych nechal být. Já určitě nezavrhuji mentalitu jako takovou - například u obyvatel romského původu je to naprosto relevantní věc, ale co se týče chování na silnici tak dle mého názoru až takovou roli nehraje (a to hlavně ve srovnání Němci - Češi - nepříjde mi, že bychom byli mentálně úplně jinde). Ano - v jižních státech je opravdu jiný styl chování se na silnici - neustále se tam troubí a jede ten kdo je drzejší - na druhou stranu jsem tam neviděl žádnou závažnou nehodu - teď otevřeně přiznám, že neznám statistiky - čerpám ze subjektivního dojmu.To, že se někde postaví a nebo je policie vidět, je právě dle mého názoru dobře. Pouhá přítomnost policie právě nutí lidi se chovat slušně. Samozřejmě chápu, že není v silách policie být někde pořád, ale stávající intenzita je podle mě nedostačující.Jinak já taky rád předjíždím, ale pouze tam, kde se předjíždět může - což plná čára nebo nepřehledný úsek není. Pokud někdo obhajuje bezhlavé předjíždění kdekoliv je to špatně. Vždycky bude někdo nespokojený - stejně jako mně nevyhovuje až moc intenzivní měření na dálnicích - někomu naopak vyhovuje džungle na ostatních silnicíh - otázkou je, kde vlivem nebezpečného chování umírá více lidí. Jak říkáš - klidně ať tam jezdí inkognito když na to ty auta mají, ale ať tam prostě jsou a nehoní jen rychlost na dálnici, protože je to pro ně nejméně namáhavá činnost.
já bych začal hlavně pokutovat jizdu v prostrednim pruhu 90 každý den ty kreteny potkávám na D1 od Prahy po Mirosovice.Už jsem víceméně rezignoval a podjizdim je protože v plném provozu mě fakt nebaví klickovat zprava doleva a zpět.
Kamiony komunikují přes CB, která pracuje na jiné frekvenci, tudíž zpomalovat nebude.
Jiri si plete pojmy. Policie vybavená systémem Matra komunikuje digitálně a kódovaně a nelze ji bez speciální výbavy odposlouchávat, navíc pochybuji, že by to mělo jakýkoli smysl. Plete si to s pasivními detekory mikrovlnných a laserových měřičů, které skutečně zakázány nejsou a ani si neumím představit, proč by zakázány být měly, přijímat si každý může co chce, pokud nedekóduje obsah, který v 34GHz signálu Ramerů ani 905nm paprsku Lidarů a Microdigicamů obsažen není a není tedy co dekódovat. Jejich vliv na kázeň řidičů není žádný a na bezpečnost provozu rovněž ne. A aktivní rušičky, použitelné pouze proti laserovému měření, se sice používat nesmí, ale prokazatelnost jejich použití je pouze teoretická, o čemž se přesvědčila před lety PČR a magistrát v Pardubicích, kteří si demonstrativním a medializovaném zabavováním vozidel, vybavených rušičkami docela pěkně naběhly, použití nebylo prokázáno ani jendomu ze šikanovaných řidičů. Výsledkem bylo pouze to, že poslanci snížili možný postih na zlomek původní hodnoty, čímž to pro PČR i správní orgány přestalo být ekonomicky zajímavé a logickým následkem bylo ignorování. Jako ostatně všeho, co není snadným příjmem peněz a snadným získáváním čárek za aktivitu.
Tak, ono není potřeba policii odposlouchávat (dekódovat signál), stačí pouze detekovat signál v daném frekvenčním pásmu, což bude značit, že je policie poblíž. Ovšem nevím, jak by taková ochrana byla účinná - aby bylo co detekovat, musel by policajt nejspíš vysílačku zrovna používat, jinak nebude detekováno nic a takový systém bude z hlediska upozornění na policii víceméně k ničemu.
Souhlas
kdysi jsem četl článek z ameriky nebo kanady nevím kde na jedné silnici ne dálnici byla neomezená rychlost. Pak ji zavedli a ejhle nehodovost se zvýšila několikrát. Vysvětlím když jedete podle svých schopností u někoho 150 jiný 120 jiný 80 a nemusíte furt čučet na ten budík tam máte čas se věnovat provozu. Hlídáte si budík a někdy stačí vteřina nepozornosti a je malér. Spíš by se měli zaměřit na dodržování bezpečné vzdálenosti, omezení ohrožení, parkování v protisměru a zbytečně pomalá jízda.
Parkování v protisměru? Může mi někdo vysvětlit proč to vůbec existuje a čím je to nebezpečné??
Zkus někdy vyjíždět s takto zaparkovaným autem, když před tebou stojí třeba dodávka - a pochopíš.
Při parkování v protisměru mohou asi nastat 2 nebezpečné situace:a) vozidlo zepředu nemá odrazky a bude ve tmě hůře viditelné?b) vyjíždění do protisměru po ukončení parkování?
Byla to Austrálie ;)
I Montana, tam byla povolena jizda rozumnou rychlosti. Shodou okolnosti jsem tam v te dobe jel a nevsiml jsem si, ze by lide jezdili nejak zvlast rychle. Ted uz je to myslim zase zrusene a maji standardni omezeni.
rozhodne si budiky hlidat nemusis. ak nevies odhadnut rychlost podla okolia(krajina, dalsie auta, hluk motoru), tak ti do ruk vodicak nepatri
Já nikterak nezpochybňuji 50km/h limit v obcích, spíš je problémem někde politicky zneužívaná třicítka, která je ve většině aplikovaných případů nesmysl, buzerace, šikana. Nezpochybňuji ani limit mimo obce, kde je nutno zachovat čas pro bezpečné vjíždění na hlavní, křížení komunikace, vyhýbání, rozhledové vzdálenosti, atd, byť patrně našich 90km/h je asi značně utažená hodnota a na většině komunikací by bylo možno se stejnou mírou rizika (možná i menší) jezdit rychlostí o 20-50km/h vyšší, ale jinde naopak je paušál 90km/h moc, to ale má řešit místní značení a odpovědnost řidičů, ne přehnaný obecný limit. O silnicích dálničního typu s limitem 90km/h už pak vůbec nemá smysl diskutovat.....Limit 130km/h na dálnici ale s bezpečnostní provozu nemá naprosto žádnou souvislost. Jde o technický limit, bezpečností provozu nijak nezdůvodnitelný. Bláboly pana ministra Ťoka vůči poslaneckým 150km/h jsou spíš trapné, než pouze směšné. V pozadí je znehodnocení investice policie do aut pro skrytý dozor a snížení inkasa, nikoli bezpečnost, která se v rozmezí rychlostí 130-180km/h na dálnici nijak významně neliší.ostatně nezanedbatelné procento řidičů po dálnici významně nadlimitní rychlostí příležitostně či trvale jezdí a na nehodách se nijak nepodílí a na obětech už vůbec ne.
Obměna vozového parku probíhá neustále a ne jen u policie, je to snad pro někoho nepochopitelné? To snad jen novináři nechápou, že těch aut nepřibývá. I když možná ano, proti 30tým, 50sátým a snad i 80tým letům jich asi přibylo. Ale on je spíš takovej pokus v okurkový sezoně, že ;-) .
Tým, sátým, co je to za patvary? Padesátsátým? Fuj. Chodil jsi do školy?
Chodils, ty patvare.
Ne proč? Ale podstatu jsi i Ty pochopil, ne? ;-)
velký hov.no. to není žádná obměna ale nákup dalších buzeračních aut, aby mohla policie měřit na děsně nebezpečných čtyřproudových silnicích, které jsou postaveny jako dálnice ale je tam nesmyslně nízká rychlost. Fakt nechápu, kolik lidí tohle schvaluje a už vůbec nechápu, proč to schvaluje. Jakože víc buzerace = větší bezpečnost? Za chvíli bude radar na každém rohu, svoboda nula a běda jak pojedeš o 5 km/h více, PROTOŽE SE TO NESMÍ A JE TO NEBEZPEČNÝ!!! Policie dělá z řidičů vopice neschopné vlastního myšlení, který mají akorát sledovat rychlost. A tahle masáž očividně nese své ovoce
Není co nechápat. Jestliže o dopravě rozhodují lidé, kteří dopravě vůbec nerozumí a do toho se ještě cpou zelení teroristé, tak to dopadá. Špatná totiž není "vysoká" rychlost, chyba je ve špatných autoškolách a ve špatném systému.
Hmm, mrtvych tam sice tolik neni, ale jedna nehoda na dalnici udela kolonu kilometry dalekou a zpusobi zpozdeni tisicum dalsich lidi ... tudiz slusna ztrata.Nicmene, bych asi taky uvital, kdyby radsi o policajti v patek/ o vikendu cekali kolem diskotek a merili alkohol (obcas to je i konecne videt), byli vice videt na kapacitnich komunikacich kde je omezeni z duvodu stavebnich praci (ochrana delniku a pripadna nehoda urcite zablokuje oba smery), atd.
Je mi jasný že málokdo chce poslouchat názor, který má sice logiku, ale ze zásady s ním souhlasit nebude. 80 aut nevíc, to je ve dvou směnách zhruba 320 policajtů navíc, kdyby to bylo navíc, kde by je dopravka z ničeho nic asi vyčarovala??? Stačí trošku používat hlavu, ale to nic. Ze svýho auta vidím denně spoustu prasáren a to maslím jako prasáren, ne rychlost nebo nějaký telefonování, vy to nevidíte?? Myslíte si že je budou dělat řidiči i před barevným policejním autem?? Nebo chcete, aby to prasatům věčně procházelo. Asi sem divnej, ale já považuju stíhání prasáren a správný.
Problém je, že oni se na tyhle prasárny akorát tak vy... A budou jen mastit radar.
Možná, ale dal bych jim šanci, každopádně pokud ta šance nebude nic se nezmění.
A doteď tu šanci jako neměli?
Čtu různé nářky o zlejch policajtech, co jen rejžujou, já jezdím par desítek tisíc ročně, ale jezdím normálně a za posledních 15? let mě zastavili asi čtyřikrát plus minus, většinou v noci, když jsem se odněkud vracel - preventivně-, a jednou proto že mi nesvítilo světlo, vyřešeno domluvou, jezdím na silnicích kolem kila, na dálnici do 150 a na třicítky taky celkem kašlu, ale myslím že to nepřeháním. Třeba mám prostě jen ukrutnou kliku, ale spíš bych řekl, že spousta lidí jen nemá soudnost, kam až můžou zajít. Taky bych uměl poradit, kam si mají stoupnout a koho mají víc trestat, hlavně ty hovada, co dělají čuňárny. Ale já problémy nemám. Takže kde je to rejžování??? Je to fakt snadný, neplakat neustále nad tím, co mají dělat oni, ale trošku uvažovat co bych měl dělat já.......
I když sám člověk obětí není, tak si toho lehce všimne - v jakých místech stojí a měří. To není rejžování? U školy v 7:45 je s radarem nepotkáš, zato na přehledné rovince nebo před cedulí jsou jako doma.Já osobně taky problémy nemám - protože většinou dodržuju, ale vidím a všímám si.
No ale já je málokdy potkávám i na těch bezpečnejch rovinkách, neříkám, že se mi to nestalo vůbec nikdy a asi jsou takový místa, ale v posledních letech o tom pouze čtu v diskuzích. V mém městečku u školy jsou často na přechodu měšťáci a rychle tam taky vídám jet někoho hodně zřídka. Před časem mi kamarád (ex dopravák) o tom povídal, jak si je kolikrát vyžadovali místní do různejch dědin se stížnostmi, že jim tam přes vesničku jezdí auta jako blázni, přehlednej úsek, snížená rychlost (snad na 30 nebo 40 na žádost místních) a neměli na výběr, starosta požádal a oni musí konat. Měření na stupidním úseku (jeho slova) přestalo být žádáno poté co starostovi naměřili manželku. To byl pak údiv a stížnost, protože pán si myslel, že to bude platit tak nějak jen pro cizí. Možná by vás překvapilo, že mnohdy to měření urguje právě ten, kdo pak s ostatníma svorně nadává u piva v hospodě.
To mne naopak vůbec nepřekvapuje - právě takoví lidé často trpí komplexem nadřazenosti a ačkoliv pro ostatní s radostí pletou bič, myslí si, že na ně se jimi prosazovaná pravidla nevztahují.Viz. třeba i případ jednoho Američana, který byl zatčen za nošení zbraně v "gun free zone", kterou v daném místě sám prosadil. To bylo pak údivu a že on by přece nikomu neublížil... Holt bičem se pěkně práská, dokud nedopadne na moje záda, žejo.
Pokud by šlo jen o překročení rychlosti, jak uvádíš, tak to se jistě nic nestane. Horší je že častěji potkávám řidiče, kteří nedodržuji přednosti, přejíždějí mezi pruhy jak se jim zachce, jezdí obcemi jako šílenci. Když si tak vzpomenu z nedávné doby, tak na této křižovatce mne předjížděl z odbočovacího pruhu, zprava přes zebru, bez jakéhokoliv varování nějaký skorořidič, těsně před čumák mého auta. https://www.google.cz/maps/@49.677134,18.36815,... ... Další mne předjížděl na vjezdu do obce, mají tam informační radar a svítila mu "baťovská cena" 99 km/hod. Po asi dvou stech metrech je přechod pro chodce, před školou. Bylo před koncem školního roku kolem dvanácté. Evidentně v rychlosti vůbec nepolevoval, vzhledem k tomu, jak rychle se mi vzdaloval. Opel Tigra, ve zpětném zrcátku jsem viděl zjevně čerstvého držitele řidičáku se svou roštěnkou.
Asi tak.- nevynucená jízda levým pruhem- rychlá jízda v obci (nejsem svatoušek, ale v obci rychlost dodržuju vždy)- nesprávné předjíždění (plná čára, křižovatky, odbočovací pruhy, zebry, apod.)- nevynuceně pomalá jízda (samozřejmě s levými koly na dělící čáře, aby nešlo předjet a ani se normálně kouknout, zda něco do protivky nejede)- neschopnost zipovat a obecně udržovat plynulý provoz- a samozřejmě naschvály.
Přesně tak, seš tupá vopice, která se má držet stanovených pravidel, aby neohrožovala ostatní kolem sebe, tak se s tím smiř a chovej se podle toho...
V podstatě by se s tebou dalo i souhlasit, ovšem jak se říká, potrefená husa nejvíc kejhá. Člověk jezdící dle předpisů (+/-5km/h tě nikdo honit po silnici nebude) se nemusí ničeho obávat a když vidím, co se na silnicích děje, tak některým bych z fleku papíry sebral, ale to je jiná pohádka.
V podstatě se s tebou souhlasit nedá. Nejsem potrefená husa, najezdím 80-90tkm za rok a mám na bodovém kontě nulu. To, že někoho napadáš jen proto, že ty jsi přikyvující ovce, zatímco diskutující o patro výš má vlastní názor a je schopen velmi reálně posoudit účel oné pochybné investice, mezi vámi dvěma determinuje jasný rozdíl. Nejde o to, jestli někdo jezdí podle předpisů nebo plusminus 5 podle předpisů nebo pluyminus 20 podle předpisů. Jde o to, že uvedená vozidla jsou - jak praxe léta ukazuje - policií využívána k snadnému inkasu za přestupky, které se na nehodovosti statisticky nijak významně nepodílí a nejsou policií využívána k méně snadným postihům za přestupky, které se na nehodovosti jednoznačně podílejí významně. Kdybys místo kejhání myslel, nebyl bys za šaška. V CZ na silnicích za rok zemře cca 600+ lidí, z toho v souvislosti s nadlimitní rychlostí na dálnicích, která je těžištěm "skrytého dozoru" zmíněných vozidel jde o počet obětí v dlouhodobém průměru 8 za rok. Stačí? Už chápeš?
Ja bych te mirnil. Svezl jsem se s nasi babickou ve Fusionu. No znas to, jeste 200m za obci jede 70 a na dloooouhe rovince 85. No ze vytvari nebezpepcne sitiace je asi jasne, ale ten Saigon byl moc i na me. Bile fabie predjizdi v zatackach na pone, vsichni se silene lepi na prdel v mistech, kde nemuzou predjet, mysky na dennim poradku. Kura dycky jsem ji rikal, at si hlida svy blatniky, ze ostatni se zaridi- ale prijde mi ze to neni pravda. Uen at jsou cajti poradne videt a at davaj tucny pokuty. Vzhledem k tomu, ze jezdim 58/110/150 tacho a nechaj me bejt i kdyz vim ze me zmerili, bude jejich aktivita pochopitelna a v norme- za buzeraci nepovazuju.
Zcela sebekriticky přiznávám, že jsem vůbec nepochopil, co máš na mysli.....
V zásadě asi to, že lidi jezdí jako prasata. Že pokud jedeš slušně, tak tě policajti nechají ve většině případů být. ANO budou výjimky, kdy tě změří ve stoupání na konci obce uprostřed polí, ale to je pár pitomců co opravdu chce rejžovat. Výhodou by mělo být to, že větší přítomnost policistů na silnici znamená větší ukázněnost v provozu. Je to obdobné tomu, jak to fungovalo za první republiky. Také se kradlo, vraždilo...ale pokud byl na ulici vidět četník, tak tam byl klid. Dnes je všude spousta kamer,ale policajty člověk vidí jen občas. Čili, pokud jich bude víc jezdit po silnici v barvách policie, tak je větší pravděpodobnost, že lidé budou jezdit slušněji. A ano vždy se najde hovado co pojede jako prase a tohle tomu nepomůže. Celkově totiž roste agresivita ve společnosti a ta se přenáší i na silnice. Jen příklad ze sobotní noci: "vracel jsem se po silnici od Budějic do Písku. Je tam někde obec, kde je značkou dáno 80km/h - slušný člověk si řekne, že je to fajn, když vědí, že tam není zásadní riziko, tak lidi nebrzdí. takže jedu na tach. 85 což v reálu odpovídá těm 80km (vyzkoušeno) a kolem mně se prohnala právě v tomto úseku dvě vytuněná "hovada" minimálně 120km/h. Na té trase od hranic je pár nebezpečných úseků a řidiči tam i přes výstrahy jezdí podobně. Ano tohle nevyřeší policejní auta, ale mohou alespoň částečně část těch pitomců přibrzdit.
trochu si odporujete"Čili, pokud jich bude víc jezdit po silnici v barvách policie...." proto policie nakupuje neoznačená auta a debilové tomu tleskaj
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.