Dálniční Superby nestačí, policie kupuje další auta. Bude to k něčemu?

Vzpomeňme na letošní Velikonoce, kdy jsme psali o tom, že policie bude velmi pravděpodobně tvrdit, jak potřebuje více techniky a více lidí. No vidíte, máme tu červenec a zprávu o tom, že se nakoupilo 85 vozů, které bude policie provozovat v podobném režimu jako dálniční speciály.
Dálniční Superby nestačí, policie kupuje další auta. Bude to k něčemu?

Přicházely Velikonoce, policie vyhlásila mobilizaci, o tolik exponovaném velikonočním víkendu se konal zvýšený dohled nad provozem a výsledek? Dvakrát více úmrtí než v roce 2013. Psali jsme na toto téma komentář, který poukazoval právě na to, že v době, kdy se policie nejvíce činí, se počet nehod zvýšil. A psali jsme rovněž, že reakcí bude potřeba nakoupit více techniky.

Dopravní policie o Velikonocích opět předvedla, že je k ničemu

Dopravní policie o Velikonocích opět předvedla, že je k ničemu

Přesně to se také stalo, protože aktuálně přichází zpráva o nákupu 85 nových policejních automobilů. Ty budou fungovat v podobném režimu jako dálniční Superby, ale na komunikacích nižších tříd. Důvod? Klasický, zvýší se tím přece bezpečnost.

Podle zdrojů České televize, která s touto zprávou přišla, nakoupila policie hned 85 nových Octavií s motorem o výkonu „alespoň 130 kW“. To znamená variantu 1.8 TSI (132 kW), 2.0 TDI (135 kW) nebo rovnou RS, respektive RS230. Samozřejmostí jsou nejmodernější radary a aby toho nebylo málo, dokoupí se také ještě další tři silnější auta, která podle všeho posílí flotilu dálničních policejních vozů.

Policie poprvé použila v akci zastavovací pásy. Moc úspěšná nebyla  

Policie poprvé použila v akci zastavovací pásy. Moc úspěšná nebyla  

Nutně se nabízí otázka, k čemu to bude. Ředitel dopravní police Tomáš Lerch tvrdí, že už samotná přítomnost nemaskovaných vozidel policie přispěla v minulých letech ke snížení nehod. Je ale zajímavé, že podle dostupných zdrojů klesá počet nehod na dálnicích konstantě už od roku 1993. 

Jak už jsme psali dříve, rychlost není nejčastější příčinou dopravních nehod, ale snadno se dokazuje, je to efektní a finančně se nákup podobných aut přirozeně také vyplatí. Osobně zastávám názor, že ta neustálá masáž o měření rychlosti a o tom, jak je rychlost nebezpečná, nese navíc své ne úplně pozitivní ovoce. V člověku to budí dojem, že stačí nepřekračovat maximální povolenou rychlost a je vše v naprostém pořádku. Jezdím bezpečně. To je možná pravda z pohledu množících se policejních radarů, ale nikoliv z pohledu praktického řízení. Že by i zde byla odpověď na otázku, proč vyšší aktivita policie své ovoce nenese?

Policie opět chystá velké akce. Počet nehod o prázdninách ale roste

Policie opět chystá velké akce. Počet nehod o prázdninách ale roste

A ještě jeden zajímavý bod na závěr: Končil školní rok, policie vyhlásila mobilizaci, o tolik exponovaném prvním prázdninovém víkendu se konal zvýšený dohled nad provozem a výsledek? Téměř dvakrát více úmrtí než v roce 2014. Je to další důkaz toho, že policie opravdu potřebuje více, ještě více a stále pořád více automobilů vybavených radary? Nebo to je důkaz toho, že se opravdu dělá něco špatně a další technika na tom nic nezmění? 

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků