Dálniční radary? Francie ukazuje, že může být hůře. Chce limit 90 km/h

32 komentářů

bubulak
21. srpna • 11:15

Titulek je podle mně zbytečně bulvární, protože to vyznívá tak, jako by ten limit chtěli snížit plošně. Pokud to je jen pár km kolem měst, kde je provoz stejně zpravidla hustý tak, že se tam o moc rychleji jet nedá, pak nelze v principu mnoho namítat. Pokud by to ale byly desítky km, jako je tomu v Tyrolsku, tak je to úlet. Nicméně na páteřních komunikacích by o tom neměli rozhodovat místní samosprávy, protože ty logicky preferují zájem místních nad plynulostí dopravy.

Robin
21. srpna • 9:22

Nějak to nechápu,zlevní naftu,lidi nakoupí čmouďáky a úředníci si všimnou že to čoudí tak to zpomalí. Než dělat takové divadlo,bylo by prospěšné,kdyby politici před kandidaturou prošli IQ testy.

_tD
21. srpna • 13:38

A co posilat volice na iq testy před volbami? A když neprojdou tak co? Omezit jejich volebni pravo? Každý by rad omezoval ostatní, ale sebe ne.

mpolan
21. srpna • 11:10

Kolik z nich by odešlo s jiným výsledkem než "negativní"?

Net
21. srpna • 8:57

U nás by podobné omezení těžko hledalo oporu v zákoně. Omezení kvůli ekologii (nebo hluku) je blbost, kterou silniční zákony zpravidla neřeší a přestupky jsou proti bezpečnosti či plynulosti provozu. Bohužel i když je omezení na magistrále v zásadě neplatné, je to komunikace na území obce, a tedy smí se na ní jezdit jen 50, i když se osadí značkou zneplatněnou dodatkovou tabulkou.Další věcí je, že zejména jakékoli rychlostní omezení kvůli ekologii (zplodinám) se logicky netýká elektromobilů, je to zajímavý návrh, jak zlepšit jejich prodejům:) Podobně je to s hlukem, domnívám se, že tišší auta by měla mít možnost jezdit rychleji, protože to omezení nemá s bezpečnou rychlostí nic společného...

Spekulace
21. srpna • 8:54

Nejhůře bude, až při nějaké smogové situaci bude muset před každým vozidlem na dálnici běžet běžec s červeným praporkem, v noci s červenou lucernou. Sice by se pak jezdilo pomalu jako kdysi v začátcích automobilismu, ale zato by to přineslo spoustu nových pracovních míst třeba pro uprchlíky nebo jiné nekvalifikované osoby? ;-)

Ales Beseda
21. srpna • 8:28

Na webu Prehraj.me právě sledujeme seriál Mad Men. Odehrává se v šedesátých letech minulého století převážně na Manhattanu v New Yorku. Je o mužích a ženách pracujících v reklamní agentuře Sterling Cooper. Z dnešního pohledu je pro nás naprosto šokující jedna věc - všichni tam kouří a to naprosto všude. V kancelářích, ve vlacích, restauracích, v ložnicích, s dětmi u večeře, zkrátka neexistuje místo, kde by se lidé zdráhali si zapálit. Stejně je to s alkoholem. Pije se všude a pořád. Whiskey a gin tečou proudem. Je to obrázek doby. Neumím si představit, že bych dnes musel neustále tolerovat nikotinem zamořené prostředí. Náš současný svět se posunul dál a v tomto ohledu je mnohem kulturnější.
Myslím si, že za pár desítek let bude našim potomkům připadat naprosto absurdní, že po silnicích kdysi jezdila hlučná auta produkující jedovaté plyny. A že jsme si je dokonce řídili sami. Tlak na výrobce aut velmi sílí a budoucnost individuální osobní dopravy je již narýsovaná. Bude kopírovat tu cigaretovou. Naše současné smýšlení o svobodě pohybu se změní. Jinak to ani být nemůže. Nic s tím nenaděláme.
http://tv.prehraj.me/cs/detail/mad-men...

&*(623746)*hhasgh6%^^&W%
21. srpna • 16:11

Mas naprostou pravdu. Nase civilizace se skutecne za poslednich 50 let podstatne vyvinula.Dnes musime tolerovat i zcela netolerantni jedince, pro ktere jsou osobni svobody a obcanska prava bezcennym prezitkem z minuleho stoleti. Tihle dobraci se nam snazi nakukat, ze jakekoliv vzdalenejsi premisteni nez od zamrizovaneho okna k ocelovym dverim se sperhyrkou, je neunosny luxus a bude nutne se jej v nasem vlastnim zajmu vzdat.Nejzajimavejsi ovsem je, ze prave tihle dobraci maji o obchodovani s temito nasimi svobodami, kterych se podle nich mame vzdat, protoze se staly prezitkem, eminentni zajem.

bubulak
21. srpna • 11:12

Přání otcem myšlenky. Budoucnost je spíše v automatickém řízení dopravy. Osud automobilového průmyslu totiž udávají především USA a představa, že se Američané vzdají individuální dopravy je směšná. Bude to tak, že auto budete mít, ale nebudete ho řídit. Doveze vás tam, kam mu řeknete a zřejmě mnohem efektivněji než dnes a ještě si přitom budete moci dát pivo. Otázka je, zda se něčeho takového dožijeme, protože k tomu zbývá vyřešit spoustu věcí, jak technických tak právních, zejména obtížné bude, že se určitou (dost dlouhou) dobu budou na silnicích vyskytovat automatické i neautomatické typy vozidel.

Spekulace
21. srpna • 9:12

Kouření nebo jiné podobné druhy osobních neřestí (např. výherní automaty) jsou obvykle výsledkem závislosti na daném "stimulantu". Ale závislostí na řízení auta asi trpí málokdo a nejspíš se s tím ani nikdo neléčí. Anebo snad existuje taková diagnóza? Zkrátka i individuální osobní doprava je v mnoha případech spíš nutnost a potřeba než osobní zlozvyk nebo závislost. A proto to nelze srovnávat s tím, jak se postupně vyvíjel názor na alkoholismus a kouření a i ten další vývoj bude jiný. Koneckonců osobní přeprava fungovala i mnoho staletí před tím, zvířata používaná pro přepravu také produkovala skleníkové plyny a i to kouření jsme převzali od indiánů, kteří žili "zdravě v souladu s přírodou" a prý se v průměru dožívali cca 40 let? ;-)

Ales Beseda
21. srpna • 9:50

Chcete říct, že současná západní civilizace není na automobilismu závislá? Myslím, že se mýlíte. Aktivní život bez auta si už většina lidí nedovede představit. Do práce, na nákupy, do školky, k lékaři, na dovolenou... Doplňte si sami. Centra větších měst se vylidňují, protože je obtížné tam dojet auty. Místo toho se plní obrovská parkoviště nákupních hangárů někde v polích. Je zcela běžné vidět sousedy v sobotu ráno jet pro mléko a rohlíky do kilometr vzdáleného Globusu autem. Tohle není závislost? Mluvím o tom, že čadící a jedovaté cigarety nahradí cigarety bez kouře a jedů. A já se na to opravdu těším. Protože jezdit po silnici například za čadícími a zapáchajícími diesely není příjemné nikomu.

John
22. srpna • 22:23

Neviem ako je to v cechach, ale ja som za nejakym ,,čadicim" dieselem nesiel uz ani nepamatam.B-]

Spekulace
21. srpna • 16:11

S tou většinou lidí, co si nedovede představit život bez auta, je to poněkud nejisté. Je to jen odhad založený třeba na individuálních dojmech, nebo je ta "většina" podložena nějakými statistickými daty? Např. spousta důchodců, méně majetných lidí (anebo třeba dětí) určitě cestuje jinak, než autem. Kdoví, jestli jich nakonec není v součtu mnohem víc než těch, co si bez auta nedovedou představit aktivní život? Co když jen nejsou tak vidět právě proto, se přepravují jinak - nenápadněji, než osobními auty? ;-)

brk77
21. srpna • 7:54

Celý svět se v prdel obrací a EU musí být zase o krok napřed. Místo normálních motorů se cpou do aut srandovní oturbené věci. Když zvednu kapotu, tak ten motůrek mi spíš připomíná křečka v bubínku. Podobně je na tom převodovka. Mám sice 6 kvaltů, ale celé to je nastavené tak, že mi palubní počítač už u 70 km/h radí, ať tam dám tu šestku. Ve městě to je otrava, protože furt kvedlám řadicí pákou a na dálnici to prostě žere a jede neekologicky i neekonomicky. Povinně se začnou vyrábět auta, které bez ne zrovna levné příplatkové výbavy rozumně nezvládají dálniční rychlosti a vznikla situace se řeší tak, že se sníží rychlost. Fakt super.Když se podívám třeba na výsledky Škoda Economy Run 2014, tak soutěžící přitom jezdí klidně v 15 let starých autech a jsou to čísla, o kterých se mi ani nezdá.

Vana666
21. srpna • 7:36

Tak u nás se rychlost na dálnici kvůli "ekologii" omezuje taky. Například v Ostravě při průjezdu kolem velkých průmyslových komplexů :-Dhttp://www.mapy.cz/zakladni...

Lord Owl
21. srpna • 6:49

Pokud odmyslíme bezpečnost provozu a bezpečnost cestujících ve vozidlech, tak restrikce rychlosti jízdy je vlastně downsizing, tedy spíše brzda pokroku v automobilismu, v motorářství atd.
Jestli bylo něco hybnou silou vývoje motorů a převodovek, čili pohonu vozidel, tak meta dosažené maximální rychlosti. To vše pochopitelně při optimální spotřebě, opotřebení součástí motoru a převodovky atd. Pokud se bude plošně snižovat rychlost jízdy vozidel, která jsou dimenzovaná na 2x a vyšší rychlost jízdy, pak celý automobilový vývoj byl tak trochu zbytečný, protože za ta léta, čím prošel, by postačovala všem běžným řidičům Škoda 120l s vyladěným motorem a kabinou. Prostě tohle vymyslet před 25 lety, tak to bude mít opodstatnění.

Kankunen
21. srpna • 6:49

Už se jen vymýšlí jak znepříjemnit život křesťanským pracujícím matkám a otcům vrátit po práci co nejrychleji domů za dětmi.

Neurotic
20. srpna • 22:51

at si tam zavedou klidně 50km/h jenom bude asi ucpaná okreska, protože několik desítek eur z místa A do B nikdo při stejné rychlosti jako na okresce nedá. Už ted tam místy nikdo nejezdí, protože je to drahý a při 90km/h tam nepojede fakt nikdo normální...

ocho
20. srpna • 21:15

Myslim ze skor by sa mali zaoberat cuernyma sadzami

Net
21. srpna • 8:59

Měli by se zabývat nafťáky, které nemají filtr pevných částic apod. Většina moderních aut, zejména pakk těch benzínových má naprosto bezproblémové emise (až na CO2, ale kvůli tomu nemá cenu snižovat rychlost).

jirka
20. srpna • 21:09

už nežijeme ve svobodné zemi ale v diktatuře. Chci mít aspoň neomezené dálnice v celé unii. Prosím

Neurotic
20. srpna • 22:55

Dálnice by měla být hlavně zdarma, aby auta nejezdila přes centra měst, vesnice atd. ale ekologové tam omezováním rychlosti na dálnicích přímo nahání a politici je podporují tím, že použití dálnice neustále zdražují, ale franzům se zřejme podaří zajistit aby ta dálnice byla totálně prázdná:-D

atnarfus
20. srpna • 20:11

V Rakousku zelení podobnou ptákovinu prosadili před pár lety. Kolem Grazu na proměnné tabule nahodí stovku s poznámkou IG-L a je vymalováno. Nevím kdy a za jakých podmínek to dělají, ale je to tam nepříjemně často.

runner42
20. srpna • 19:16

Levice žene evropské národy do diktatury a záhuby.

LOL
21. srpna • 14:35

spíše to je lidská blbost.

Alfons
20. srpna • 18:24

Odjakživa byl, je a bude nafťák zhoršovat životní prostředí ... už proto, že jezdí na odpad co stál na poukázku 0,80 Kčs :-)

John
22. srpna • 22:19

Ty sa zobud clovece. Sa tu strapnujes. zijes v lese?B-]

Faltýnkovo svědomí
24. srpna • 16:33

V lese nežije, už jenom podle toho, že nemluví jako ty.

Quebe
20. srpna • 17:52

Stejně, jako v případě snížení rychlosti, z důvodu nadměrného hluku (magistrála), navrhuji v případě schválení, projíždět dané úseky na co nejnižší převodový stupeň - pro většinu aut to bude dvojka. Ať je ekologii učiněno zadost.

Jan
20. srpna • 20:26

Já to z Paříže valil 160 km/h,najednou majáčky za mnou,tak jsem přibrzdil,naštěstí jeli dál...
90ka to bude děs ...

Bobby Deerfield
20. srpna • 20:52

To jsi šikula. Máš oktávku?

Tom
20. srpna • 23:04

A? Relevantnost?

Doporučujeme

Články odjinud