Dálniční radary? Francie ukazuje, že může být hůře. Chce limit 90 km/h

Quebe  |  20. 08. 2015 17:52

Stejně, jako v případě snížení rychlosti, z důvodu nadměrného hluku (magistrála), navrhuji v případě schválení, projíždět dané úseky na co nejnižší převodový stupeň - pro většinu aut to bude dvojka. Ať je ekologii učiněno zadost.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  20. 08. 2015 20:26

Já to z Paříže valil 160 km/h,najednou majáčky za mnou,tak jsem přibrzdil,naštěstí jeli dál...
90ka to bude děs ...

Odpovědět  |   | 
Bobby Deerfield  |  20. 08. 2015 20:52

To jsi šikula. Máš oktávku?

Odpovědět  |   | 
Tom  |  20. 08. 2015 23:04

A? Relevantnost?

Odpovědět  |   | 
Alfons  |  20. 08. 2015 18:24

Odjakživa byl, je a bude nafťák zhoršovat životní prostředí ... už proto, že jezdí na odpad co stál na poukázku 0,80 Kčs

Odpovědět  |   | 
John  |  22. 08. 2015 22:19

Ty sa zobud clovece. Sa tu strapnujes. zijes v lese?

Odpovědět  |   | 
Faltýnkovo svědomí  |  24. 08. 2015 16:33

V lese nežije, už jenom podle toho, že nemluví jako ty.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  20. 08. 2015 19:16

Levice žene evropské národy do diktatury a záhuby.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  21. 08. 2015 14:35

spíše to je lidská blbost.

Odpovědět  |   | 
atnarfus  |  20. 08. 2015 20:11

V Rakousku zelení podobnou ptákovinu prosadili před pár lety. Kolem Grazu na proměnné tabule nahodí stovku s poznámkou IG-L a je vymalováno. Nevím kdy a za jakých podmínek to dělají, ale je to tam nepříjemně často.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  20. 08. 2015 21:09

už nežijeme ve svobodné zemi ale v diktatuře. Chci mít aspoň neomezené dálnice v celé unii. Prosím

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  20. 08. 2015 22:55

Dálnice by měla být hlavně zdarma, aby auta nejezdila přes centra měst, vesnice atd. ale ekologové tam omezováním rychlosti na dálnicích přímo nahání a politici je podporují tím, že použití dálnice neustále zdražují, ale franzům se zřejme podaří zajistit aby ta dálnice byla totálně prázdná

Odpovědět  |   | 
ocho  |  20. 08. 2015 21:15

Myslim ze skor by sa mali zaoberat cuernyma sadzami

Odpovědět  |   | 
Net  |  21. 08. 2015 08:59

Měli by se zabývat nafťáky, které nemají filtr pevných částic apod. Většina moderních aut, zejména pakk těch benzínových má naprosto bezproblémové emise (až na CO2, ale kvůli tomu nemá cenu snižovat rychlost).

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  20. 08. 2015 22:51

at si tam zavedou klidně 50km/h jenom bude asi ucpaná okreska, protože několik desítek eur z místa A do B nikdo při stejné rychlosti jako na okresce nedá. Už ted tam místy nikdo nejezdí, protože je to drahý a při 90km/h tam nepojede fakt nikdo normální...

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  21. 08. 2015 06:49

Už se jen vymýšlí jak znepříjemnit život křesťanským pracujícím matkám a otcům vrátit po práci co nejrychleji domů za dětmi.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  21. 08. 2015 06:49

Pokud odmyslíme bezpečnost provozu a bezpečnost cestujících ve vozidlech, tak restrikce rychlosti jízdy je vlastně downsizing, tedy spíše brzda pokroku v automobilismu, v motorářství atd.
Jestli bylo něco hybnou silou vývoje motorů a převodovek, čili pohonu vozidel, tak meta dosažené maximální rychlosti. To vše pochopitelně při optimální spotřebě, opotřebení součástí motoru a převodovky atd. Pokud se bude plošně snižovat rychlost jízdy vozidel, která jsou dimenzovaná na 2x a vyšší rychlost jízdy, pak celý automobilový vývoj byl tak trochu zbytečný, protože za ta léta, čím prošel, by postačovala všem běžným řidičům Škoda 120l s vyladěným motorem a kabinou. Prostě tohle vymyslet před 25 lety, tak to bude mít opodstatnění.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  21. 08. 2015 07:36

Tak u nás se rychlost na dálnici kvůli "ekologii" omezuje taky. Například v Ostravě při průjezdu kolem velkých průmyslových komplexů

http://www.mapy.cz/zakladni...

Odpovědět  |   | 
brk77  |  21. 08. 2015 07:54

Celý svět se v prdel obrací a EU musí být zase o krok napřed. Místo normálních motorů se cpou do aut srandovní oturbené věci. Když zvednu kapotu, tak ten motůrek mi spíš připomíná křečka v bubínku. Podobně je na tom převodovka. Mám sice 6 kvaltů, ale celé to je nastavené tak, že mi palubní počítač už u 70 km/h radí, ať tam dám tu šestku. Ve městě to je otrava, protože furt kvedlám řadicí pákou a na dálnici to prostě žere a jede neekologicky i neekonomicky. Povinně se začnou vyrábět auta, které bez ne zrovna levné příplatkové výbavy rozumně nezvládají dálniční rychlosti a vznikla situace se řeší tak, že se sníží rychlost. Fakt super.

Když se podívám třeba na výsledky Škoda Economy Run 2014, tak soutěžící přitom jezdí klidně v 15 let starých autech a jsou to čísla, o kterých se mi ani nezdá.

Odpovědět  |   | 

Na webu Prehraj.me právě sledujeme seriál Mad Men. Odehrává se v šedesátých letech minulého století převážně na Manhattanu v New Yorku. Je o mužích a ženách pracujících v reklamní agentuře Sterling Cooper. Z dnešního pohledu je pro nás naprosto šokující jedna věc - všichni tam kouří a to naprosto všude. V kancelářích, ve vlacích, restauracích, v ložnicích, s dětmi u večeře, zkrátka neexistuje místo, kde by se lidé zdráhali si zapálit. Stejně je to s alkoholem. Pije se všude a pořád. Whiskey a gin tečou proudem. Je to obrázek doby. Neumím si představit, že bych dnes musel neustále tolerovat nikotinem zamořené prostředí. Náš současný svět se posunul dál a v tomto ohledu je mnohem kulturnější.
Myslím si, že za pár desítek let bude našim potomkům připadat naprosto absurdní, že po silnicích kdysi jezdila hlučná auta produkující jedovaté plyny. A že jsme si je dokonce řídili sami. Tlak na výrobce aut velmi sílí a budoucnost individuální osobní dopravy je již narýsovaná. Bude kopírovat tu cigaretovou. Naše současné smýšlení o svobodě pohybu se změní. Jinak to ani být nemůže. Nic s tím nenaděláme.
http://tv.prehraj.me/cs/detail/mad-men...

Odpovědět  |   | 
Spekulace  |  21. 08. 2015 09:12

Kouření nebo jiné podobné druhy osobních neřestí (např. výherní automaty) jsou obvykle výsledkem závislosti na daném "stimulantu". Ale závislostí na řízení auta asi trpí málokdo a nejspíš se s tím ani nikdo neléčí. Anebo snad existuje taková diagnóza? Zkrátka i individuální osobní doprava je v mnoha případech spíš nutnost a potřeba než osobní zlozvyk nebo závislost. A proto to nelze srovnávat s tím, jak se postupně vyvíjel názor na alkoholismus a kouření a i ten další vývoj bude jiný. Koneckonců osobní přeprava fungovala i mnoho staletí před tím, zvířata používaná pro přepravu také produkovala skleníkové plyny a i to kouření jsme převzali od indiánů, kteří žili "zdravě v souladu s přírodou" a prý se v průměru dožívali cca 40 let?

Odpovědět  |   | 

Chcete říct, že současná západní civilizace není na automobilismu závislá? Myslím, že se mýlíte. Aktivní život bez auta si už většina lidí nedovede představit. Do práce, na nákupy, do školky, k lékaři, na dovolenou... Doplňte si sami. Centra větších měst se vylidňují, protože je obtížné tam dojet auty. Místo toho se plní obrovská parkoviště nákupních hangárů někde v polích. Je zcela běžné vidět sousedy v sobotu ráno jet pro mléko a rohlíky do kilometr vzdáleného Globusu autem. Tohle není závislost? Mluvím o tom, že čadící a jedovaté cigarety nahradí cigarety bez kouře a jedů. A já se na to opravdu těším. Protože jezdit po silnici například za čadícími a zapáchajícími diesely není příjemné nikomu.

Odpovědět  |   | 
Spekulace  |  21. 08. 2015 16:11

S tou většinou lidí, co si nedovede představit život bez auta, je to poněkud nejisté. Je to jen odhad založený třeba na individuálních dojmech, nebo je ta "většina" podložena nějakými statistickými daty? Např. spousta důchodců, méně majetných lidí (anebo třeba dětí) určitě cestuje jinak, než autem. Kdoví, jestli jich nakonec není v součtu mnohem víc než těch, co si bez auta nedovedou představit aktivní život? Co když jen nejsou tak vidět právě proto, se přepravují jinak - nenápadněji, než osobními auty?

Odpovědět  |   | 
John  |  22. 08. 2015 22:23

Neviem ako je to v cechach, ale ja som za nejakym ,,čadicim" dieselem nesiel uz ani nepamatam.

Odpovědět  |   | 
bubulak  |  21. 08. 2015 11:12

Přání otcem myšlenky. Budoucnost je spíše v automatickém řízení dopravy. Osud automobilového průmyslu totiž udávají především USA a představa, že se Američané vzdají individuální dopravy je směšná.

Bude to tak, že auto budete mít, ale nebudete ho řídit. Doveze vás tam, kam mu řeknete a zřejmě mnohem efektivněji než dnes a ještě si přitom budete moci dát pivo. Otázka je, zda se něčeho takového dožijeme, protože k tomu zbývá vyřešit spoustu věcí, jak technických tak právních, zejména obtížné bude, že se určitou (dost dlouhou) dobu budou na silnicích vyskytovat automatické i neautomatické typy vozidel.

Odpovědět  |   | 
&*(623746)*hhasgh6%^^&W%  |  21. 08. 2015 16:11

Mas naprostou pravdu. Nase civilizace se skutecne za poslednich 50 let podstatne vyvinula.

Dnes musime tolerovat i zcela netolerantni jedince, pro ktere jsou osobni svobody a obcanska prava bezcennym prezitkem z minuleho stoleti. Tihle dobraci se nam snazi nakukat, ze jakekoliv vzdalenejsi premisteni nez od zamrizovaneho okna k ocelovym dverim se sperhyrkou, je neunosny luxus a bude nutne se jej v nasem vlastnim zajmu vzdat.

Nejzajimavejsi ovsem je, ze prave tihle dobraci maji o obchodovani s temito nasimi svobodami, kterych se podle nich mame vzdat, protoze se staly prezitkem, eminentni zajem.

Odpovědět  |   | 
Spekulace  |  21. 08. 2015 08:54

Nejhůře bude, až při nějaké smogové situaci bude muset před každým vozidlem na dálnici běžet běžec s červeným praporkem, v noci s červenou lucernou. Sice by se pak jezdilo pomalu jako kdysi v začátcích automobilismu, ale zato by to přineslo spoustu nových pracovních míst třeba pro uprchlíky nebo jiné nekvalifikované osoby?

Odpovědět  |   | 
Net  |  21. 08. 2015 08:57

U nás by podobné omezení těžko hledalo oporu v zákoně. Omezení kvůli ekologii (nebo hluku) je blbost, kterou silniční zákony zpravidla neřeší a přestupky jsou proti bezpečnosti či plynulosti provozu. Bohužel i když je omezení na magistrále v zásadě neplatné, je to komunikace na území obce, a tedy smí se na ní jezdit jen 50, i když se osadí značkou zneplatněnou dodatkovou tabulkou.

Další věcí je, že zejména jakékoli rychlostní omezení kvůli ekologii (zplodinám) se logicky netýká elektromobilů, je to zajímavý návrh, jak zlepšit jejich prodejům:) Podobně je to s hlukem, domnívám se, že tišší auta by měla mít možnost jezdit rychleji, protože to omezení nemá s bezpečnou rychlostí nic společného...

Odpovědět  |   | 
Robin  |  21. 08. 2015 09:22

Nějak to nechápu,zlevní naftu,lidi nakoupí čmouďáky a úředníci si všimnou že to čoudí tak to zpomalí. Než dělat takové divadlo,bylo by prospěšné,kdyby politici před kandidaturou prošli IQ testy.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 08. 2015 11:10

Kolik z nich by odešlo s jiným výsledkem než "negativní"?

Odpovědět  |   | 
_tD  |  21. 08. 2015 13:38

A co posilat volice na iq testy před volbami? A když neprojdou tak co? Omezit jejich volebni pravo? Každý by rad omezoval ostatní, ale sebe ne.

Odpovědět  |   | 
bubulak  |  21. 08. 2015 11:15

Titulek je podle mně zbytečně bulvární, protože to vyznívá tak, jako by ten limit chtěli snížit plošně. Pokud to je jen pár km kolem měst, kde je provoz stejně zpravidla hustý tak, že se tam o moc rychleji jet nedá, pak nelze v principu mnoho namítat. Pokud by to ale byly desítky km, jako je tomu v Tyrolsku, tak je to úlet. Nicméně na páteřních komunikacích by o tom neměli rozhodovat místní samosprávy, protože ty logicky preferují zájem místních nad plynulostí dopravy.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 86 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků

Nejčtenější články

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště voz…

Podobných míst byste našli spousty. Zrovna tady však odpočívá a záchranu (bez)nadějně očekává především hromada starých tatrovek.

26.  3.  2020 | | 31 N/A
Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Oc…

Škoda si v rámci 125letého výročí připomíná klíčové osobnosti vzniku automobilky. V případě Ludvíka Kalmy však nelze kromě vyzdvižení jeho důležité role opomenout i jeho tragický odchod.

18.  3.  2020 | | 43 N/A
Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě verze, zaútočí na Jeep i Land Rover

Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě ver…

Fordu utíkají na veřejnost fotky chystaného SUV a off-roadu rodiny Bronco. Potvrzují se tak informace o dvojici různě zaměřených modelů.

10.  3.  2020 | | 7 N/A
Prohlédněte si ty nejlepší registrační značky na přání. Najdete mezi nimi tu svou?

Prohlédněte si ty nejlepší registrační znač…

Registrační značky na přání jsou v České republice již velice rozšířené. Projděte si galerii těch nejlepších.

1.  4.  2020 | | 26 N/A
Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustrace ale naznačují stylovější design

Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustr…

Nové generace Dacie Sandero bychom se měli dočkat ještě letos a klasicky se tedy objevují neoficiální ilustrace, jak by mohl cenově dostupný hatchback vypadat.

26.  3.  2020 | | 13 N/A