Dálniční radary? Francie ukazuje, že může být hůře. Chce limit 90 km/h

Dálniční radary? Francie ukazuje, že může být hůře. Chce limit 90 km/h

Pohled na silniční provoz může být opravdu velmi odlišný. Zatímco v Německu nebo v Austrálii provozují některé dálnice bez rychlostních limitů, u nás je potřeba nasadit na nejbezpečnější komunikace radary. Ale nezoufejte, Francie ukazuje, že může být ještě hůře. Tamní ministryně životního prostředí Ségoléne Royal chce snížit rychlost na dálnicích ze 120-130 km/h na 90 km/h.

Na českých dálnicích se už měří rychlost. Úsekové radary se připravují

Na českých dálnicích se už měří rychlost. Úsekové radary se připravují

Podnět k takovém nápadu dal v červenci starosta města Valence Nicolas Daragon, podle kterého může dálnice A7 za přílišné znečištění ovzduší, a proto navrhuje snížit rychlost kolem města na 90 km/h.

Francouzská ministryně životního prostředí mu vyšla vstříc s tím, že chce zavést toto snížení co nejrychleji. Ségoléne Royal chce obecně umožnit starostům měst ležících v blízkosti dálnic, aby mohli na daných úsecích omezit rychlost na 90 km/h. Týkat by se to mělo zhruba patnácti případů.

Nezlobte se na ministra dopravy. Určitě ví, co dělá [komentář]

Nezlobte se na ministra dopravy. Určitě ví, co dělá [komentář]

Důvodem samozřejmě není nic jiného než ekologie. Paní ministryně je toho názoru, že snížení maximální dovolené rychlosti přinese výrazné snížení znečištění. Odpůrci ale namítají, že zrovna třeba ve Valence se podílí dálniční provoz na znečištění města jen minimálně, a i když by to nějaké drobné zlepšení přinést mohlo, rozhodně se tím nevyřeší hlavní problém.

Sluší se připomenout, že Francie si na podobné ekologické pokusy potrpí a už se také ukázalo, že umí být v tomto směru velmi „úspěšná“. Velkou podporou aut s nízkými emisemi CO2 se například podařilo docílit toho, že se podíl dieselů ve Francii dostal na 80 %. Jenže stejně jako v Londýně se i zde ukázalo, že to byla chyba a Francie se rozhodla svůj přístup změnit. Najedou jsou naftová auta nežádoucí. 

Francie označila dieselová auta za omyl a chce je vyhnat ze silnic

Francie označila dieselová auta za omyl a chce je vyhnat ze silnic

Ke snižování rychlosti na dálnicích v okolí měst přistoupilo také Rakousko, které upravuje limit podle počasí nebo právě podle znečištění. Nebude to dlouho trvat a zajisté se inspiruje i česká vláda...

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků