Dálniční policie převzala 7 nových Superbů. Passaty ze silnic ale nezmizí

40 komentářů

-Fík
21. prosince • 12:40

Nechápu k čemu potřebujou předražený limuzíny? Stačila by jim Octavia s lepšim motorem. Jinak za sebe mám pocit, že jich jezdí furt málo. A když už jezdí tak jsou furt na stejných místech - třeba Strakonická.

Topík
20. prosince • 14:45

To se nám to nakupuje, když nám lidé půjčují! :-D Německo náš vzor...doporučená rychlost na dálnici 130 a nemusí nikdo nikoho buzerovat, že náhodou jel 142 km/hod Superby prodat a nakoupit pořádné obušky pro dálniční policii a poslat hlídat cigoše třeba do Chánova! ;-)

Quebe
19. prosince • 12:15

Chybí mi zde odhad doby, za kterou si ta auta na sebe vydělají. Cílem každé firmy je přece návratnost investic a následný zisk. A jo vlastně, tohle je dopravní policie, která se má starat hlavně o bezpečí na silnicích a ne o generaci zisku...

rt
19. prosince • 14:14

quebe:
asi si na sebe vydělají (to není to správné slovo, spíše najdou zdroje financování mimo policejní rozpočet) poměrně rychle, plus dva orgáni (na jedno auto) si "vydělají" na svou výplatu, mají celej den co dělat, nezavazí na služebně a nemusí se pro ně uměle vymýšlet práce.
ale hlavně, v podvědomí občanů se vytváří strach z případné kontroly, a to je to oč tu běží.
a v neposlední řadě, jak se říká, kdyby jeden jedinný život zachránili, tak to má smylsl (rozbít několik služebních aut, vybuzerovat několik řidičů, nabourat několik řidičů, zabít několik pirátů a třeba v danou dobu zavazejících ostatních řidičů).jen tak kolem a kolem, kdyby na jednom autě hlídkovali průměrně 8hod denně, myslím, že takové 4 piráty 100% průměrně někde určitě polapí, to máme 4x2000, x365 za rok, průměrně 2.9mil/rok. za tu 8hod směnu včetně přestávek, číhání, řešení, lovení za jízdy a pronásledování, by těch 400km mohli ujet (každý 200 aby se prostřídali), což na benzínu při takové průměrné 15litrové spotřebě udělá 60l na směnu, ovšem pro stát v nákladech bez DPH a spotřební daně cca 1000kč, tedy za rok 365tis., čili 2.9mil minus cena auta (předpokládám 700tis bez DPH) minus náklady na palivo 365tis = 1.8mil, každý jeden může mít čistou mzdu 35tis (a zase stát sobě daň, sociální a zdravotní neplatí, pouze účetně vykáže čísla), tudíž 840tis pro věrně sloužící chlapce, a necelý milon zbyde ve fondu na servis a případné opravy.
Auto za rok najede neceých 150tkm, takže jim v podstatě stačí rok takto fungovat, všechno zaplaceno, milion zbyde, za 100tis se auto poservisuje a přidělí se na méně vytíženou službu na okresní silnice, koupí se nové a ještě zbyde 200tis na sirény...

tito
19. prosince • 15:33

minus těch pár kousků, co občas rozsekají....

rt
19. prosince • 16:08

tak vzhledem k tomu, že jeden ks je za rok zplacenej + na jednoho dalšího vyděláno, tak stačí aby každý jeden vydržel alespoň 6 měsíců, a je to 0:0, s tím že příslušníci si zaopatřili financování na svoje výplaty.

tito
19. prosince • 16:15

Jo tomu já rozumím. A má policie vůbec nějaké živnostenské oprávnění, aby neprováděla svou ekonomickou činnost nelegálně? Neboť soustavná či opakovaná činnost za účelem příjmu tak trošku živnostenským podnikáním je..... A nebo nás kasírují načerno?:-P

Dr.Iver
19. prosince • 10:49

Kdyby hoši místo nahánění raději řešili středopruhaře a nevraceče...

rt
19. prosince • 10:57

a závody náklaďáků (98km/h vs 102km/h)...

Zelí
19. prosince • 11:50

závody tiráků se odehrávají při daleko menších rozdílech v rychlosti. Stačí 2km/h a už i to je pro některé důvod k nasazení na předjíždění. Pak stačí, aby se předjíždějící ocitnul na vnější straně oblouku a předjíždění se na dlouhé stovky metrů zcela zastaví. To samozřejmě není pro passaty žádné sousto. K porušení předpisů nedošlo.
Jiná věc je, že na návěsech mají často placku 80km/h a pádí těch citovaných 98km/h. A tady by soudruzi v passatu i s instalovaným měřením mohli na předjížděče šáhnout......

rt
19. prosince • 14:57

ano, závod tiráků není pro passaty žádné sousto, pača) všechno se to odehrává v relativně malé rychlosti a to v orgánech nevyvolává pocit piráta...
a že si ostaní v osobácích musí přibrzdit a počkat, no tak ať, oni taky musejí počkat do konce služby, než se můžou převlíknout, nasednout do své fábie s podložkami pod zančkami "AAA. AUTO" a odebrat se do své rodné vísky do své oblíbené hospůdy, kde budou chlapům vyprávět zážitky z natáčení až do zavíračky...b) upocený, několk dní nemytý řidič tiráku, na bagetách a kávách od benzinek všelijaké národnosti, nevyvolává v orgánech faktor závisti, pač ten tirák je jako oni taky v práci, taky musí na slovo poslouchat rozkazy zaměstnavatele, taky doma nemá pro osobní potřebu takovýho tahače jako v práci, atd.
kdežto osobní vůz, nový, jistě drahý, s českou RZ, určitě jede na výlet nebo na nákupy, jaktože jeho řidič v pracovní době nesedí u stolu a nepracuje, ale někam si jezdí, jede víc než 130km/h = neustále jim na školeních říkají, že to je výsosný znak piráta, a po tom prostě půjdou rádi a s chutí, pač náčelník říkal, že čím víc vyberou, tím budou vetší prémie...

tito
19. prosince • 15:30

Toť pravda, ale zas by lehce plnili plán, protože za rychlost stejně nesmí na místě uložit víc než dva tisíce, kdežto za nedovolené předjíždění je minimum 5000. Ale asi se bojí, že by od smraďocha s nejvyšším dosaženým vzděláním autoškola mohli dostat přes budku nebo zásah močí z petflašky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
21. prosince • 10:48

Ono je to jednodušší. Na postihování tiráckých závodníků by jim stačila fabie. Čili pro sjednání pořádku v kolonách kamionů nepotřebují kupovat auta za meloun. Stačila by fabie v základu a dokonce i bez radarového vystrojení.

Jan Taraba
21. prosince • 21:30

To by ale museli chtít postihovat své spolužáky z pomocné školy.

Quebe
19. prosince • 12:02

Ale samozřejmě, že k porušení předpisů došlo.

tito
19. prosince • 15:26

A zcela zásadnímu. §36/4 zákona 361 takové předjíždění výslovně zakazuje. A hezká je i pevná sazba: 5-10 tisíc káčé plus 7 bodů, jde o porušení zákazu předjíždění a tam není možná ani domluva ani nižší sazba. Docela se divím, že to policie ignoruje, byly by to žně jako hrom. I když pravda, za měsíc by kamiony zmizely z dálnic, protože by nebyli řidiči s papíry. A nebo by to dopadlo jako na Slovensku, kde je dokonale umravnili i s podstatně menšími pokutami, stačilo jen fungovat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
19. prosince • 15:37

Tento paragraf má tak vágní formulaci, že na jeho základě ještě nikoho nezastavili a nikdo nepřišel ani o jeden bod.

tito
19. prosince • 15:55

Co je na tom vágního ? řidič nákladního vozidla o celkové hmotnosti vyšší než 3500kg nebo soupravy o celkové délce nad 7m NESMÍ předjíždět, pokud by ................. omezil řidiče rychleji jedoucího vozidla. Dokonce to platí nejen pro levý pruh, ale obecně, tedy i pro střední. A tedy nesmí vna dálnici v souvislosti s předjížděním nikomu rychlejšímu jakkoli překážet. Na tom nic nejasného není. Sice na tiráckých školeních vládne demagogie, že "dokončit předjiždění může", ale z citace zákona je nepochybné, že to sice může, ale s flastrem 5000+ a se sedmi body. Protože neomezit znamená nijak nepřekážet.
Samozřejmě by byla lepší jednodušší verze slovenská - nesmí předjíždět (nikdy), ale tu by pohahačiachrániči taky ignorovali, takže je to fuk.
Jinak slovenská policie má oblíbený žert: pokud spatří kamionistu na dálnici předjíždět, odvede ho mimo dálnici, zkasíruje a ještě mu na 4 hodiny zakáže jízdu. Funguje to báječně, žádné závody omezovačů se tam nekonají.

jendabenda
19. prosince • 15:59

Jak je v tom případě možné, že ve slovenských supermarketech jsou k mání mandarinky?

tito
19. prosince • 16:01

Taky mi to vrtá hlavou. A i v belgických marketech je mandarinek dost i přes plošný zákaz předjíždění....B-]

Jig
19. prosince • 9:00

"Princip jejich působení zůstává stále stejný."... nahánět a kasírovat?

Max
19. prosince • 10:30

Přesně tak, co jiného...

František
19. prosince • 10:06

Můžete mi, prosím, vysvětlit pojem "nahánět" ?
Osobně jsem zásah policejního Passatu viděl jen jednou... předjížděl jsem Passat, který jel odhadem 110km/h, když já jsem jel 130km/h. Během chvíle mě přejelo Audi o hodně větší rychlostí než jsem jel já. Passat se "probudil" a začal Audi pronásledovat. Pronásledování skončilo asi po 300metrech, kdy řidič Audi zvolnil a nechal se Passatem zastavit... žádné nahánění v tom nebylo.

Bobby Deerfield
20. prosince • 0:18

Měl ten passát nějaký důvod, aby se ploužil po dálnici 110? Řekl bych, že pokud mají dbát na bezpečnost, tak by bylo vhodné jet na limitu a nad něj to sbírat.

tito
23. prosince • 9:30

Passat k tomu určitě žádný důvod neměl. Zda k tomu měl smysluplný důvod policista, sedící za volantem, to je otázka do pranice.

Experience
19. prosince • 15:12

Policení Superb v akci jsem už párkrát na dálnici viděl, většinou jelo rychleji v levém pruhu nějaké auto, za ním Superb s modrými majáky a zmizeli za horizontem. Jednou jsem měl dokonce dojem, že v policisté v Superbu chějí zastavit naše auto. Když jsem dokončil předjíždění v levém pruhu asi ve 140km/h, dal pravý blinkr a vracel se přes prostřední pruh do volného pravého, tak dál vzadu v tom pravém byl černý Superb, který pustil modrou diskotéku. Tak jsem přibrzdil a uvažoval, zda zajet do odstavného nebo kde vůbec zastavit. V zrcátkách jsem viděl, jak spolujezdec v tom policejním Superbu mával za sklem rukou dopředu a dozadu, tak jsem usoudil, že mám asi zastavit až někde dál, kde to bude bezpečnější. Pak ale Superb začal najíždět do odstavného pruhu a za ním nějaká stará orezlá dodávka, která by určitě rychlost nepřekročila. Tak jsem usoudil, že asi zastavují ji, zase zrychlil a doufal, že mě nezačnou pronásledovat, což se opravdu nestalo. ;-)

rt
19. prosince • 10:48

to fanóš:
hele, já bych to tak viděl, že si vymýšlíš blbosti, o kterých tak možná sníš pokaždé, když tě někdo na dálnici předjede...
pokud by jsi jel 130, a ono audi "o hodně větší rychlostí", řekněme 200, čož je nějakých 55m/s, tak bych rád viděl, jak ten passat v pěti a půl vteřině (300m při rychlosti 200) zrychlil ze 110 na víc než než 200, aby dojel piráta, zapnul diskotéku a poté spolu zastavili...
v reálu by tohle všechno trvalo tak dvě, tři minuty, což je doba po kterou se počínání policie dá klasifikovat jako "nahánění".

Max
19. prosince • 10:29

Přejít z rychlosti 110 km/h na rychlost 160 km/h, zahájit tak stíhání pronásledovaného vozidla...dohnat ho a následně zastavit. To, co jste viděl od doby "probuzení" do doby zastavení Audi...Nicméně, ne každý řidič hned zvolní, poté, co se za ním rozjede policejní Passat, pak už je to opravdu nahánění v pravém slova smyslu ;)

tito
19. prosince • 15:19

Pokud tam přemontovali z passatů pitomost zvanou Polcam, tak řidič, který jede libovolnou rychlostí ale současně přitom sleduje dění kolem, tj. ví, že za ním vyrazili, jim velmi snadno změření úplně znemožní. Stačí směšně málo - měnit rychlost, tedy neustále buď zpomalovat nebo zrychlovat nebo obojí a není třeba ani moc intenzivně. Polcam neumožní měření, pokud policejní vozidlo nesleduje měřené vozidlo konstatní rychlostí v konstantní vzdálenosti na úseku nejméně 100m. V záznamu je sice měnící se údaj rychlosti, ale fixace měření neproběhne, pokud nejsou splněny všechny podmínky, tedy konstantní rychlost, konstantní odstup (=velikost měřeného vozu v obraze kamery) a 100m úsek. A bez fixace ani neexistuje důkaz, použitelný pro kohokoli jiného, než pro novináře. Pokutu v takovém případě dostat nemůžete.

Petr
20. prosince • 9:10

Tak takovu kravinu jsem už dlouho nečetl, takže jedu přes 130 a když zmerčím zasebou fízli, tak začnu měnit rychlost ve fázích pod 100m a oni mně nezměří? Tak to jste přesně napsal...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jendabenda
20. prosince • 11:17

No a? Vždyť má naprostou pravdu. Nepleť si polcam s radarem. První série 16 passatů měla výhradně polcam, druhá naopak výhradně radar. Do superbů se postupně přemontovávaly polcamy z vyřazených nebo zbořených passatů. A vyhnout se změření polcamem je opravdu hračka.

Petr
20. prosince • 18:33

vy jste asi taky nechodil na fyziku na ZŠ

Jan Taraba
21. prosince • 21:28

Péťo, měl byses už konečně smířit s tím, že jsi idiot a neplést se dospělým do diskuze o věcech, kterým nerozumíš. Až se jednou dozvíš, jak funguje Polcam, zjistíš, co jsi za pitomce a přestaneš tu inzerovat čerstvé nabyté informace z fyziky v 7. třídě, s kterými to navíc nijak nesouvisí. Ale určitě nás pobavíš, když nám důvod svého odmítáni pravdy trochu vysvětlíš. Klidně i na bázi fyziky.

tito
20. prosince • 13:55

Tak pokud s postihem řidič souhlasí, mohou ho změřit i školním trojúhelníkem s ryskou. Problém policii nastává v okamžiku, kdy musí předložit správnímu orgánu důkaz. Pak je polcam docela problém, protože nejen že musí mít 100m ustálenou rychlost a odstup, ale i přesto ještě je úředně ověřen s chybou 10%. Takže 150km/h s lockem =prokázaných 135. Videozáznam s 250km/h bez locku = není důkaz a bez důkazu není ani přestupek. Prokazuje to jen to, že policejní vůz jel přibližně 250km/h, nic jiného. Tedy pokud řidič není trouba a nesouhlasí.

Bobby Deerfield
19. prosince • 9:10

Ano, je. A když není hříšník, tak je potřeba u trošku pomoci.

Hlinda
19. prosince • 16:56

Řidiči těchto vozů prý provokují řidiče ke zvýšení rychlosti přilepením se těsně za auto,nebo předjedou auto a přibrzdí.
Účelem je zkasírovat. Kdyby dohlíželi na bezpečnost, tak nebudou jezdit po nejbezpečnějších dálnicích. B-]

tom
19. prosince • 23:54

trochu paranoik..... ne?
najezdím hlavně po D1 cca 30tis/rok a ještě se mi to nestalo ani jsem neviděl/neslyšel

Bobby Deerfield
20. prosince • 0:16

Proč hned paranoik? Zažil jsem to 2x na vlastní auto (D1, D8), takže z žádného vyprávění. K tomu bych přidal i nepříjemnou zkušenost s prací (nečinností) DP v Nové Vsi. Na druhou stranu, jestli najezdíš ročně 30t.km po D1, tak třeba nestandardní chování ani nevnímáš.B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
DaewooMaster
22. prosince • 13:59

Já 1x a nebylo to ani na dálnici (byla to paralelní silnice s dálnici z HK na Prahu). Provoz skoro žádný, zřejmě nebyl ani na dálnici, tak si zajeli lovit bokem. Minul jsem Passata stojící v protisměru před nějakým jiným autem, když tu se najednou Passat s kouřem od pneumatik otočil o 180° a hnal se za mnou (a to jsem nejel rychle a ani jinak neprovokoval!) a nalepený těsně za mnou vydržel přes 2 vesnice, než to zase otočil zprudka o 180° a jal se hledat lepší sousto. Možná, kdyby nebyli nenápadní jako černoch na srazu Ku-klux-klanu, vydělali by si na sebe rychleji... :-/

Bobby Deerfield
22. prosince • 14:25

Oni nemůžou být nenápadní. To by museli být nejdřív chytřejší. Aby věděli, jak na to. Přesto jsi měl kliku, že tě nezastavili a nezkusili aspoň něco najít.

Doporučujeme

Články odjinud