Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat

České dálnice budou ode dneška dozorovat neoznačené Škody Superb. Dálniční policie si je převzala v Mladé Boleslavi.

Tradičně před zákaznickým centrem Škody u muzea automobilky v Mladé Boleslavi proběhlo předání devatenácti neoznačených modelů Superb. Policejní prezident Tomáš Tuhý a ředitel dopravní policie Tomáš Lerch vozidla převzali k dohledu nad českými dálnicemi. Celkem bude dodáno 38 vozidel za celkových 64 milionů korun.

Jedná se o první část přebírky. Zbývající vozy policie převezme v druhé polovině roku. Již tato auta ale rozmístí do všech krajů republiky. Superby s motorem 2.0 TSI o výkonu 206 kW budou dodány výhradně s karoserií liftback, pohon všech kol a převodovka DSG jsou pro tento agregát standardem. Takto papírově zvládnou zrychlit z nuly na sto za 5,8 sekund a maximální rychlost činí 250 km/h.

Žádné Superby! V tomhle by měla jezdit naše dálniční policie

Žádné Superby! V tomhle by měla jezdit naše dálniční policie

Tovární výbava vozidel zahrnuje prvky stupně Ambition a příplatky v podobě osmnáctipalcových disků kol, rezervy, adaptivního podvozku a zesíleného spodního krytu motoru.

Zabudovaný systém umožní policistům měřit i rychlost. Kamerový systém ukládá nepřetržitý záznam. Za skly vozu jsou ukryty modré majáky. Zadní sklo je jako u jiných "policejních stíhaček" zatmavené. Poznávacím znamením bude i dlouhá anténa na střeše. Díky komunikačnímu systému MATRA je posádka stále připojena k datovým službám. Podobně jako naposledy dodaným octaviím, vozům chybí jakékoli označení policie.

„Služba u dálniční policie vytváří ty nejnáročnější podmínky, v nichž je možné automobil provozovat. Automobily musejí snášet extrémní zátěž a při tom spolehlivě fungovat. Proto nás velmi těší, že policie vložila důvěru do vozů značky Škoda. Je to další praktické ocenění jejich kvalit,“ řekl šéf prodejní organizace Škoda Auto Česká republika Luboš Vlček.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků