Dálnice z Vídně na české hranice bude zpoplatněna mýtem a to i pro osobní vozy

16 komentářů

bedrich
12. června • 20:50

Na tomhle textu je zajímavé něco jiného:  1 km dálnice za 10mega Euro = 300mega CZK  !!!!  to je za třetinu toho co se staví u Paroubků !!!! 
Asi to bude tou levnější pracovní silou v Rakousku

redswift
12. června • 21:27

dekuju za upozorneni, nevsiml bych si toho. to je fakt hodne zajimavy!!!

Jogurt
13. června • 10:18

Jo, oni nestaví každých 300m jedno přemostění a samostatný nájezd nemá každá hájovna. Račte si prohlédnout polodostavěný 8km úsek D11 na trase Poděbrady - Opolany - Sány. Vysokohorská dálnice v polabské nížině. Buď máme takové idioty projektanty silničních staveb a schvalovače ve státní investorskoé organizaci, nebo někdo za tohle vyhazování peněz dobře zaplatil. Stejně tak je kouzelné pozorovat, jak se loni stavělo-nestavělo a pak se najednou stavělo pár týdnů před otevřením a teď jak se staví-nestaví. Taky proč, když do otevření je ještě půl roku. Že by se to stihlo za měsíc, to je přeci fuk. Ve skutečnosti se něco začne dít až koncem října.

puck
12. června • 17:00

spravne - konecne rozumny krok aj v socialistickej EU. som zvedavy, kedy konecne slovensko prestane mrhat rozpoctom na stavby dialnic, a zacne ich financovat PPP.

RedBaron
12. června • 12:28

Můj názor je takový, že veškeré mýtné na dálnicích by měla platit pouze nákladní doprava. Ta jediná je totiž používá ke tvorbě zisku a navíc je ničí několika sty násobně než osobní auto, které jen projíždí.

puck
12. června • 17:03

moj nazor je, ze za prejazd dialnice by mal platit kazdy, kto ju pouziva - tak isto aj bezne cesty I, II triedy. je uplne nelogicke, aby stat staval tieto cesty a nespraval sa ekonomicky.
cesta ja investicia ako ktorakolvek ina. ak investujem niekde 600 milionov eur, tak ocakavam primerany zisk za primerane dlhu dobu.

Jogurt
12. června • 20:05

Hmm, taky názor. Až na to, že zapomínáš, že stát uvaluje na pohonné hmoty značnou spotřební dań, která ve skutečnosti tvoří většinu jeho ceny a tuto daň ospravedlňuje tím, že slouží především ke krytí nákladů na dopravní infrastrukturu. Každý tedy tím že tankuje, ono mýto již platí. Z toho mi logicky vyplývá povinnost státu z vybraných daní infrastrukturu financovat, což se zde evidentně porušuje. Když pomineme jiné, zcela nemorální daně typu daně dědické, je vzhledem k Evropě obvyklé výši právě spotřební daň jednou z nejnemorálnějších, pokud za ni stát poplatníkům nevrací odpovídající servis.  Rakousko totiž (stejně jako ČR) dále ještě inkasuje dálniční poplatek - mýto - ve formě povinného zakoupení nálepky u aut do 3500kg a poplatek za kilometrový výkon evidovaný elektronickým systémem u aut nad 3500kg. Paralelní dálnice k B7 na 60km úseku mezi Mikulovem a Vídní rozhodně není nijak náročným terénem, aby zde neplatil systém stejný jako na ostatních dálnicích, tedy nálepka resp. go-box. Financování formou PPP na takto nenáročném úseku, který je z hlediska rozpočtu Rakouska zcela bezvýznamnou investicí, pak já osobně chápu jen ve dvou možných souvislostech: buď jde o represi či chcete-li naschvál vůči konkurujícímu "Ostbloku", nebo jde o rozhodnutí s nápadně korupčním podtextem tvořeným malou domů od investující privátní firmy. Na systému výběru mýta totiž prodělá každý řidič osobního vozu, který tímto úsekem projede ale zároveň bude používat i jiné rakouské dálnice, takže stejně bude muset známku zakoupit. Kamionů se to nedotkne, protože v privátním úseku jim nebude go-box odečítat kredit.

NovoCZ
12. června • 13:04

Pokud se něco používá k tvorbě zisku, mělo by to být naopak od poplatků osvobozeno, protože se z toho platí daně, sociálky, zdravky apod. Pokud se tam jezdí jen tak pro zábavu, tak by to mělo být zpoplatněno, protože to státu nic nedává. Ale Ty přemýšlíš socialisticky a nejsi bohužel sám ...

Marek71
12. června • 13:54

Jediné kritérium pre výber/nevýber mýta, príp. pre výšku mýta by malo byť, ako ten ktorý automobil tú diaľnicu ničí. Pretože je úplne jedno, či to auto je používané za účelom tvorby zisku, alebo pre zábavu (súkromne), tomu prevádzkovateľovi diaľnice to tú diaľnicu ničí úplne rovnako a on z toho zisku nič nemá...

Riccardo
12. června • 15:49

Hlavně jak už tady někdo psal, by se měli rozhodnout, jestli vybírat mýtné, nebo chtít dálniční známky.

Delphin
12. června • 8:50

Rád bych věděl, odkud autor tyto informace čerpal. Je to informace z novin nebo z jiného zdroje? Původně chtěli mít dálnici mnohem dříve a tohle už je několikátá zpráva o odložení.

Black_Talon
12. června • 8:37

takze za nejakou dobu se dostaneme do situace, kdy si budeme platit i stavbu nemocnic nebo fizlaren pomoci tohohle modelu (v novinach nebo na inetu si akorat precteme, jak je to super, ze diky soukromym financim nemusi stat nic splacet) - a to aniz by jakkoliv klesla danova zatez - proste ty svine se postupne zbavujou povinnosti reinvestovat penize ktery nakradli firmam i lidem a klidne je to nechaj zaplatit 2x... :(

Jozo
12. června • 16:33

A jak vis ze se v Rakousku dane nesnizily? A u nas se tedy urcite snizily za posledni 4 roky a to o hodne (coz ovsem neni relevantni, za nase dane to nebude)....
P.S.A taky se Rakusakum nechce investovat penize do dalnice, ktera pomuze jejich nejvetsimu hospodarskemu konkurentovi. Pulku zaplati EU, pulku vyberou od Cechu a Polaku a jine "vychodni verbeze" jako mytne, urcite tam budou vyhodne slevy pro mistni

Standa
12. června • 22:33

No to DPH se opravdu krásně snížilo stejně tak jako odvody za tdravotní a sociální pojištění.

Jarda.abc
12. června • 8:28

V Rakousku dálniční známka + mýto. Za průjezd Rakouskem se bude platit pěkná suma. Asi budu do Vídně používat současnou silnici.

Jogurt
12. června • 8:38

Chápu dodatečné mýto na horských sedlech a v dlouhých tunelech, kde je mimořádně drahá výstavba i údržba. Nechápu mýto v nížině, kde jde o běžné podmínky. Pro tyto účely je standardní zpoplatnění ve formě známky. I když jak známo, v Rakousku je možné úplně všechno, domnívám se, že i přes očekávatelné sekýrování "neúplatnou a spravedlivou" rakouskou policií na staré trase a doplnění průjezdních restrikcí ve městech - viz dnes Wolkersdorf - se stejně bude jezdit starou trasou. I když mě pár euro navíc defakto nepálí, do tohoto projektu rozhodně přisypávat peníze nebudu a starou trasu budu užívat i za cenu časové ztráty. A nebudu sám.

Doporučujeme

Články odjinud