Dálnice z Vídně na české hranice bude zpoplatněna mýtem a to i pro osobní vozy

Přestože bude spojena rakouská metropole Vídeň s českými hranicemi až v roce 2012, již nyní je jasné, že se na této silnici bude vybírat mýtné a to nejen u nákladních vozů, ale také u osobních. S touto informací přišel na Evropský dopravní kongres sekretář rakouského ministra dopravy.

Rakouská dálnice A5, která spojí vnější okruh Vídně s českou hranicí. bude financována systémem PPP (Public Private Partnership - partnerství veřejného a soukromého sektoru). Rakousko zvolilo pro výstavbu a 33letý provoz koncesní model, který počítá s výběrem mýta. Výstavba dálnice v délce 58 km bude stát zhruba 600 mil. eur a o financování se podělí jak stát, tak soukromý sektor. Tomu pak budou investované peníze vráceny právě prostřednictvím mýta. Stát tak získá díky soukromému sektoru okamžitě finance na výstavbu a poté nebude muset nic splácet, protože mýto vybere dostatek financí jak pro splátky, tak pro údržbu.

Prozatím však není jasné, kudy přesně dálnice povede, protože česká strana ještě neschválila definitivní trasu rychlostní silnice R52, která se má na dálnici A5 napojit. Proto budou Rakušané budovat dálnici jen do Mistelbachu a až česká strana oznámí kudy silnice R52 povede, dobudují i zbytek silnice. Spojení z Brna do Vídně by tak mělo být hotové v roce 2012.
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků