Dálnice z Vídně na české hranice bude zpoplatněna mýtem a to i pro osobní vozy

Přestože bude spojena rakouská metropole Vídeň s českými hranicemi až v roce 2012, již nyní je jasné, že se na této silnici bude vybírat mýtné a to nejen u nákladních vozů, ale také u osobních. S touto informací přišel na Evropský dopravní kongres sekretář rakouského ministra dopravy.

Rakouská dálnice A5, která spojí vnější okruh Vídně s českou hranicí. bude financována systémem PPP (Public Private Partnership - partnerství veřejného a soukromého sektoru). Rakousko zvolilo pro výstavbu a 33letý provoz koncesní model, který počítá s výběrem mýta. Výstavba dálnice v délce 58 km bude stát zhruba 600 mil. eur a o financování se podělí jak stát, tak soukromý sektor. Tomu pak budou investované peníze vráceny právě prostřednictvím mýta. Stát tak získá díky soukromému sektoru okamžitě finance na výstavbu a poté nebude muset nic splácet, protože mýto vybere dostatek financí jak pro splátky, tak pro údržbu.

Prozatím však není jasné, kudy přesně dálnice povede, protože česká strana ještě neschválila definitivní trasu rychlostní silnice R52, která se má na dálnici A5 napojit. Proto budou Rakušané budovat dálnici jen do Mistelbachu a až česká strana oznámí kudy silnice R52 povede, dobudují i zbytek silnice. Spojení z Brna do Vídně by tak mělo být hotové v roce 2012.
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků