Kurna, proc na prostredni svodidla nemehou dat ty lamely, aby se mohlo sviti dalkovymi!!!
Neustále jezdím Lovosice-Ústí kde je nyní stavba a kolony a druhá varianta těmi lesy a kopci je v zimě docela adrenalin. Kéž by ta stavba tohoto úseku D8 nějakým zázrakem dokázala sloužit lépe, než D1 třeba mezi Ostravou a Polskem, kde je omezení 40kmh :-/
Kde je u Ostravy čtyřicítka na dálnici? Minulý týden jsem tudy jel, je tam nejméně 80.
Mosty około Shellky
To ale je mimo hlavní těleso, ne? Na nájezdech a tak... Protože jinde omezení nebylo.
"Jakési sudy" to mě vážně pobavilo. Když o něčem píšu a nevím co to je, tak nejdřív zkusím aspoň google. "Tlumič nárazu" se to jmenuje.
To je slávy... Tohle tu mělo být už před dvaceti lety, ale jinde, ve stabilním podloží. Tohle je jen přehlídka prošustrovaných peněz. Viník je pochopitelně v klidu, stíhat se budou např hospodští na udání, řidiči za lekárničku nebo čoud z komína... Ale aspoň něco, taky se to nemuselo postavit vůbec, jako D3 od Jesenice.....
Jinde? Jako ze by se dalnice z Prahy do Drazdan postavila treba nekde na jihu Moravy? :D
Podle dostupných info před zahájením stavby, to je před asi 20ti lety, bylo na stole mnoho variant, kudy stavět. Tohle byla nejdražší a nejrizikovější varianta, a přesto byla zvolena. Odborníci varovali, že k zajištění stavbility je potřeba více než 50m hluboké piloty, protože v menší hloubce dochází k pohybu a celá dálnice cestuje do údolí rychlostí větší, než akceptovatelnou.
Ne, zadna jina realisticka varianta nikdy nebyla, coz lze zjistit uz pri pohledu na mapu. Jako nahradni varianta byl uvazovan "obchvat" cele oblasti, ale ten predstavoval prodlouzeni dalnice o vice nez tricet kilometru. To by znamenalo, ze vsechny kamiony by i nadale jezdily po stavajicich okrskach, protoze by to pro ne vyslo levneji, coz je v nakladni doprave zasadni. Dopady na obce kolem neni treba zduraznovat.
:-D Politické hledisko je rozhodujůce, Kefalín! Ten obchvat by byl levnější protože by nebylo potřeba těch šílených tunelů a mostů a hlavně by se vyhnul těm pohyblivým svahům. Existuje mnoho prostředků, jak kamionům zakázat objíždění dálnic, například značkami. Mimo to, kudy myslíš budou asi ty kamiony jezdit, až se ten 17tého prosince otevřený úsek zase zavře? Zase těmi dvěma trasami, co doposud.
Praxe ukazuje, ze zakazat prujezd kamionum pro ne vyhodnou trasou fakticky neni mozne. Znacky tam muzete samozrejme dat, ale nikdo z kamionaku je nebude respektovat. Pokud tam date policajta, tak jakmile zastavi prvni kamion, tak tento da hlasku kolegum vysilackou a ostatni zvoli jiny obchvat, i kdyz obsadite vsechny objizdne varianty, tak budou kamionaci zase chvili jezdit po dalnici nez dostanou echo, ze uz je vzduch cisty a vrati se zase zpatky na ty okrsky. To jsou zkusenosti z mnoha mest a vesnic Ceske republiky. Jedine co funguje je neustale vynucovani zakazu mestskou policii, ale to je jenom reseni lokalni situace v jednom miste a muze si ho navic dovolit jen vetsi mesto, protoze mala vesnice na placeni ctyr policajtu k hlidani jednoho mista nema penize. Nemluve o tom, ze ve spouste tech vesnic fakticky ani nemuzete kamiony pokutovat, protoze je nemate kde odstavit.Dalsi vase tvrzeni o "zavirani 17teho prosince", "profinancování 9x větších prostředků na údržbu než stála stavba" nebudu snad ani komentovat. Ty vychazi z poplasnych zprav jednoho geologa, ktery si na tom postavil medialni karieru, nicmene sam byl donucen priznat, ze k posouzeni za a) nema kvalifikaci a za b) nema informace, protoze se pruzkumu nezucastnil a o situaci na miste nic nevi. To jen tak naokraj. Experti z hned nekolika instituci vcetne akademickych, kteri se tamni geologii zabyvali oznacili jeho tvrzeni za nicim nepodlozene blaboly.
Máš zřejmě na mysli geologa Cajze, který se na mediální výsluní dostal letos, ale dálnicí se zabývá minimálně od roku 1995, kdy na dělal posudek na projekt pro projekční firmu. Nepochybně k tomu měl kvalifikaci i dostatek informací. Realizovanou trasu nedoporučil podobně jako později geologog Hroch najatý MŽP. Ano, později se stavby ujali jiní geologičtí experti a ti jediní mají podrobné informace o současném stavu stavby. Přírodní poměry se však za tu dobu změnily minimálně. Koho to zajímá více, může začít třeba zde: https://www.pressreader.com/czech-republic/respekt/20... ... .
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1095913550-nedej-s... ...
Dementujete účinnost opatření, která všude ve světě fungují, pseudodůvody které spočívají v nechopnosti policie. Lokalně máte pravdu, nicméně fakticky jsou tam jen dvě pro kamiony vhodné trasy a obě jsou již 30let používány, a pokud se nový úsek D8 kdykoliv zavře, (stačí obyčejná nehoda) budou opět sloužit jako objízdné trasy. Ten geolog má větší přehled, než celá armáda geologů placených stavebními firmami a státními orgány, které najednou tvrdí, že miliony let probíhající pohyb krajiny najednou NEEXISTUJE. :-D
Čili to odskáčou vesnice, miliardy se proinvestovaly, a dle odhadů se očakává pro nejbližších 30let profinancování 9x větších prostředků na údržbu, než stála stavba doposud. Stavět na bohyblivém svahu je náročnější, než na dně moře.
Nezda se ti to skuhrani nad eet uz ponekud trapne ? Me osobne uz to docela unavuje porad cist o tom, jak nekdo breci,ze musi platit to,co ma za povinost. A zaroven rvat po politicich o jejich povinnostech - to je malomestactvi, drzost a pokrytectvi.
Přesně tak, neskuhrej, a buď dobrý, občane! B-]
Mám takové tušení, že se to otevře jen na čas, protože si potřebují splnit svazácký závazek. Po pár týdnech provozu se to zavře z technických důvodů na neurčito.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.