Dálnice D8 může být po 28 letech dokončena, rozhodl kraj

Práce na dokončení dálnice D8, která se staví už od roku 1984, se mohou od 5. května rozeběhnout naplno. Krajský úřad dnes zamítl odvolání proti stavebnímu a územnímu povolení.
Dálnice D8 může být po 28 letech dokončena, rozhodl kraj

Stavba posledního úseku přes CHKO České středohoří začala už před pěti lety, ale jen na části trasy. Na nejsevernějších zhruba pěti kilometrech stále chyběla povolení, která po sérii soudních sporů musel stavební úřad koncem loňského roku znovu vydat.

Jedno ekologické sdružení se odvolalo i proti němu, ale neuspělo. „Šlo především o neodůvodněnost těch námitek,“uvedla vedoucí krajského stavebního úřadu Zdeňka Švehlová.

Na dokončení zbývajících 12,7 kilometru D8 je podle tři týdny starého odhadu ŘSD potřeba ještě 32 měsíců stavebních prací, takže dokončení vychází na přelom let 2014 a 2015.

Dálnice D8 se staví už od roku 1984 a stále není hotová, chybí 16,4 kilometru přes České středohoří. Jeden úsek, dlouhý 3,7 kilometru, je hotový už od loňských Vánoc, ale otevření překazily problémy se stavební dokumentací a řidiči na něj zřejmě poprvé vyjedou až začátkem května. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) totiž postavilo odlišný most, než na jaký mělo povolení. Podobné administrativní problémy a spory ekologů provázejí stavbu dálnice už od 90. let.

Na dokončení zbývajících 12,7 kilometru D8 je podle tři týdny starého odhadu ŘSD potřeba ještě 32 měsíců stavebních prací, takže dokončení vychází na přelom let 2014 a 2015.

Klepněte pro větší obrázek

Dvě objízdné trasy o celkové délce 60 kilometrů vedou okolo Teplic a přes Ústí nad Labem, po první jezdí denně 8500 aut, po druhé přes 10 000.

Policie a ŘSD minulý týden vyčíslily, že za pět let na obou objížďkách zahynulo 52 lidí a dalších 303 utrpělo zranění. Podle ekologů je to ale číslo, které je srovnatelné i s jinými problémovými místy Česka.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků