Dálnice D47: stavba se rozjíždí, ale s problémy

Dálnice D47 je součástí větve multimodálního koridoru v trase Katovice - Bohumín - Ostrava - Brno - Vídeň. Ve směru na Katovice a Varšavu má dálnice pokračování v polské dálnici A1, propojení D47 a A1 ukládá mezivládní dohoda z května 2002. Dálnice je technicky náročnou stavbou, což ji bohužel značně prodražuje; navíc se objevují problémy se stavebním zákonem a ministerstvem pro životní prostředí. V současné době probíhají na mnoha úsecích průzkumy prostředí, pracuje se na územních rozhodnutích, řeší se odvolání Dětí země apod.

Přesto se už v prosinci začne stavět na úseku 4704 Lipník n.B. - Bělotín (podle současného harmonogramu), bylo již vybráno sdružení zhotovitelů stavby. Trasa je dlouhá přes 15 km a obsahuje 3 MÚK a stejný počet významnějších mostních objektů. Součástí tohoto úseku bude MÚK Bělotín (křižovatka s budoucí R48), na kterou naváže obchvat Bělotína, jenž je v realizaci. Celkově je tento úsek zvláštní tím, že zde bude dálnice ve třípruhovém uspořádání, a to vzhledem k souběhu významných dopravních tepen D1 a R35 na straně jedné a D47 a R48 na straně druhé (viz mapa) a tedy vyšších intenzit provozu. Po zprovoznění úseku, které je plánováno na srpen 2008, se odlehčí především Hranicím na Moravě. (zdroj: www.ceskedalnice.cz)

Poznámka: Zatím se na dálnici D47 staví jen úsek Ostrava, Rudná - Hrušov.

Klepněte pro větší obrázek

Dálnice D47 má následující části:

  • Lipník nad Bečvou – Bělotín, délka 15,387 km, zahájení prosinec 2004, zprovoznění listopad 2008 
  • Bělotín – Hladké Životice, délka 18,097 km, zahájení srpen 2005, zprovoznění listopad 2008 
  • Hladké Životice – Bílovec, délka 11,682 km, zahájení srpen 2005, zprovoznění listopad 2008
  • Bílovec – Ostrava, Rudná, délka 11,677 km, zahájení červen 2004, zprovoznění listopad 2008
  • Ostrava, Rudná – Hrušov, 1. stavba, zahájení únor 2001, zprovoznění červen 2004 
  • Ostrava, Rudná – Hrušov, 2. stavba, délka 8,54 km, zahájení květen 2002, zprovoznění srpen 2008
  • Hrušov – Bohumín, 1. stavba, délka 4,46 km, zahájení duben 2004, zprovoznění září 2007 
  • Hrušov – Bohumín, 2. stavba, délka 4,2 km, zahájení srpen 2004, zprovoznění srpen 2008 
  • Bohumín – státní hranice, délka 6,113 km, zahájení srpen 2005, zprovoznění listopad 2008 

Tip: Více o stavbě dálnic v Česku najdete v dřívějším článku. Zajímavý článek o problémech D47 zveřejnil server Novinky.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků