Dálnice D47: stavba se rozjíždí, ale s problémy

Dálnice D47: stavba se rozjíždí, ale s problémy

Dálnice D47 je součástí větve multimodálního koridoru v trase Katovice - Bohumín - Ostrava - Brno - Vídeň. Ve směru na Katovice a Varšavu má dálnice pokračování v polské dálnici A1, propojení D47 a A1 ukládá mezivládní dohoda z května 2002. Dálnice je technicky náročnou stavbou, což ji bohužel značně prodražuje; navíc se objevují problémy se stavebním zákonem a ministerstvem pro životní prostředí. V současné době probíhají na mnoha úsecích průzkumy prostředí, pracuje se na územních rozhodnutích, řeší se odvolání Dětí země apod.

Přesto se už v prosinci začne stavět na úseku 4704 Lipník n.B. - Bělotín (podle současného harmonogramu), bylo již vybráno sdružení zhotovitelů stavby. Trasa je dlouhá přes 15 km a obsahuje 3 MÚK a stejný počet významnějších mostních objektů. Součástí tohoto úseku bude MÚK Bělotín (křižovatka s budoucí R48), na kterou naváže obchvat Bělotína, jenž je v realizaci. Celkově je tento úsek zvláštní tím, že zde bude dálnice ve třípruhovém uspořádání, a to vzhledem k souběhu významných dopravních tepen D1 a R35 na straně jedné a D47 a R48 na straně druhé (viz mapa) a tedy vyšších intenzit provozu. Po zprovoznění úseku, které je plánováno na srpen 2008, se odlehčí především Hranicím na Moravě. (zdroj: www.ceskedalnice.cz)

Poznámka: Zatím se na dálnici D47 staví jen úsek Ostrava, Rudná - Hrušov.

Klepněte pro větší obrázek

Dálnice D47 má následující části:

  • Lipník nad Bečvou – Bělotín, délka 15,387 km, zahájení prosinec 2004, zprovoznění listopad 2008 
  • Bělotín – Hladké Životice, délka 18,097 km, zahájení srpen 2005, zprovoznění listopad 2008 
  • Hladké Životice – Bílovec, délka 11,682 km, zahájení srpen 2005, zprovoznění listopad 2008
  • Bílovec – Ostrava, Rudná, délka 11,677 km, zahájení červen 2004, zprovoznění listopad 2008
  • Ostrava, Rudná – Hrušov, 1. stavba, zahájení únor 2001, zprovoznění červen 2004 
  • Ostrava, Rudná – Hrušov, 2. stavba, délka 8,54 km, zahájení květen 2002, zprovoznění srpen 2008
  • Hrušov – Bohumín, 1. stavba, délka 4,46 km, zahájení duben 2004, zprovoznění září 2007 
  • Hrušov – Bohumín, 2. stavba, délka 4,2 km, zahájení srpen 2004, zprovoznění srpen 2008 
  • Bohumín – státní hranice, délka 6,113 km, zahájení srpen 2005, zprovoznění listopad 2008 

Tip: Více o stavbě dálnic v Česku najdete v dřívějším článku. Zajímavý článek o problémech D47 zveřejnil server Novinky.

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Coupe 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků