Dálnice D11 nebude letos dostavěna, TPCA vyčkává

Dálnice D11, která měla pokračovat z Poděbrad do Hradce Králové, nebude dostavěná do konce tohoto roku. Přitom její dokončení do konce roku 2005 slíbila vláda, když lákala konsocrium TPCA, aby zde postavilo továrnu pro vozy Aygo, C1 a 107. Kvůli absenci dálnice musí kamiony z a do továrny jezdit po okresních komunikacích, což nejen zdržuje, ale také trápí obyvatele okolních vesnic.

Stavbaři letos dokončí pouze úsek do Žehuně, kde budou kamiony z dálnice sjíždět směrem k továrně TPCA. Kamiony a řidiči jedoucí na Prahu budou muset jet přes Velký Osek, což se obyvatelům a starostovi nelíbí; po zahájení plného provozu by totiž mohlo jít až o 300 kamionů denně. Starosta dokonce zvažuje, že by silnici na prostest zablokovali.

Dálnice bude dostavěna až příští rok; dříve to nebude kvůli ekologickým aktivistům a sporům o pozemky možné. Otázkou je, jaké z toho vyvodí TPCA důsledky.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků