Dálnice D11 je nejrychleji stavěná dálnice v Evropě

Dálnice D11 je nejrychleji stavěná dálnice v Evropě

ŘSD: Česká republika si může v oblasti výstavby dopravní infrastruktury připsat mezinárodní primát. Úsek dálnice D11 mezi Žehuní a Chýští vedoucí na tahu mezi Prahou a Hradcem Králové je ve svém měřítku nejrychleji stavěnou dopravní tepnou v Evropě. Stavba dlouhá 16 kilometrů byla zahájena v říjnu 2004 a zprovozněna v polovičním profilu bude v prosinci 2005.

Stavba 1104 je dlouhá 26 kilometrů a vede z Libic nad Cidlinou do Chýště, navazuje na ní stavba 1105 do Hradce Králové. Na všech částech úseku 1104 již probíhají stavební práce, kterých se účastní několik stovek dělníků, desítek dopravních prostředků a další stavební techniky (velkoobjemové dempry, dozery, bagry, vrtací soupravy apod.). "Pokud se, co do rychlosti výstavby, podíváme na jiné stavby v České republice nebo v Evropě, tak žádná z nich se nemůže dálnici D11 vyrovnat. Stavba 1104 je díky velkému nasazení nejrychleji stavěným dopravním tahem," uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Petr Laušman.

Dálnice D11 v úseku od Libic nad Cidlinou do Chýště je velmi sledovanou komunikací v České republice. Prvním důvodem jsou velmi vysoké intenzity dopravy na stávající silnici I/11 a snaha otevřít obchvat dopravou sužovaného města Chlumec n.C. již letos. Druhým důvodem je vládní slib z roku 2001 továrně TPCA. Dopravní obslužnost na Prahu již byla zajištěna a zbývá ještě směr východní.

Náklady na výstavbu 26 kilometrů dlouhého úseku se pohybují kolem 8 miliard korun. Výstavbu komplikovalo dlouhé studené počasí na přelomu let 2004 a 2005. V průběhu výstavby musela být využita ojedinělá stavební technologie. "Za běžných okolností se některé práce v tak extrémních klimatických podmínkách provádět nedají. Na stavbě pokračují práce často i 24 hodin denně a pro splnění termínu, kterým je prosinec 2005, bylo nutné najmout mnohem větší počet pracovníků než obvykle." doplnil Petr Laušman

Celý úsek D11 od Poděbrad k Hradci Králové bude jako plnohodnotná dálnice zprovozněn koncem roku 2006. Těchto 45 km bude stát zhruba 15 mld. Kč. Poloviční neboli "silniční" profil mezi Žehuní a Chýští bude ale řidičům či továrně TPCA k dispozici již v prosinci 2005.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků