Dálnice D11 je nejrychleji stavěná dálnice v Evropě

ŘSD: Česká republika si může v oblasti výstavby dopravní infrastruktury připsat mezinárodní primát. Úsek dálnice D11 mezi Žehuní a Chýští vedoucí na tahu mezi Prahou a Hradcem Králové je ve svém měřítku nejrychleji stavěnou dopravní tepnou v Evropě. Stavba dlouhá 16 kilometrů byla zahájena v říjnu 2004 a zprovozněna v polovičním profilu bude v prosinci 2005.

Stavba 1104 je dlouhá 26 kilometrů a vede z Libic nad Cidlinou do Chýště, navazuje na ní stavba 1105 do Hradce Králové. Na všech částech úseku 1104 již probíhají stavební práce, kterých se účastní několik stovek dělníků, desítek dopravních prostředků a další stavební techniky (velkoobjemové dempry, dozery, bagry, vrtací soupravy apod.). "Pokud se, co do rychlosti výstavby, podíváme na jiné stavby v České republice nebo v Evropě, tak žádná z nich se nemůže dálnici D11 vyrovnat. Stavba 1104 je díky velkému nasazení nejrychleji stavěným dopravním tahem," uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Petr Laušman.

Dálnice D11 v úseku od Libic nad Cidlinou do Chýště je velmi sledovanou komunikací v České republice. Prvním důvodem jsou velmi vysoké intenzity dopravy na stávající silnici I/11 a snaha otevřít obchvat dopravou sužovaného města Chlumec n.C. již letos. Druhým důvodem je vládní slib z roku 2001 továrně TPCA. Dopravní obslužnost na Prahu již byla zajištěna a zbývá ještě směr východní.

Náklady na výstavbu 26 kilometrů dlouhého úseku se pohybují kolem 8 miliard korun. Výstavbu komplikovalo dlouhé studené počasí na přelomu let 2004 a 2005. V průběhu výstavby musela být využita ojedinělá stavební technologie. "Za běžných okolností se některé práce v tak extrémních klimatických podmínkách provádět nedají. Na stavbě pokračují práce často i 24 hodin denně a pro splnění termínu, kterým je prosinec 2005, bylo nutné najmout mnohem větší počet pracovníků než obvykle." doplnil Petr Laušman

Celý úsek D11 od Poděbrad k Hradci Králové bude jako plnohodnotná dálnice zprovozněn koncem roku 2006. Těchto 45 km bude stát zhruba 15 mld. Kč. Poloviční neboli "silniční" profil mezi Žehuní a Chýští bude ale řidičům či továrně TPCA k dispozici již v prosinci 2005.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků