Oprava D1 jde letos do finále. Příští rok bude nejhorší v historii rekonstrukce

19 komentářů

Zelí
26. listopadu • 12:41

Běžná státní tunelovka. Jinak zcela zbytečná oprava. Kvalitní betonová vozovka, která by ještě cca 10-20 let s drobnýma opravama vydržela bude nahrazena typickou ošizenou porevoluční betonovkou s životností cca 15 let do začátku borcení a 20let do nezbytného vybourání. To je realita "kvalitní" výstavby dálnic, na což upozorníl i Tok před svým odstoupením, že nemáme očekávat životnost 50let, ale spíš těch 15 let. Takže než to s velkou slávou dolepí, tak můžou za Prahou zase začít bourat.

statistika
26. listopadu • 15:25

Na několika málo místech D1 možná ještě je ta "Kvalitní betonová vozovka, která by ještě cca 10-20 let s drobnýma opravama vydržela ...", ale většinou to bylo za hranicí životnosti a přezdívky jako tankodrom nebyly jen tak pro nic za nic. Klidně si projeďe ty dosud neopravené schodišťové úseky směrem z Prahy mezi 21 až 29 km, 119 až 128 km (tam je kousek novější a pak zase začínají schody cca od 130? až po 134km), 141 až 146 km (kromě už opraveného mostu nad Vel. Meziříčím) a pak 168 až 178 km. To by už moc dlouho nevydrželo ani "s drobnýma opravama".

hasič
25. listopadu • 17:38

V klimaticky tvrdých, ne-li vůbec na Zemi nejtvrdších podmínkách, které v ČR jiz minimálně 80let panují, není možné tuto stavbu s managementem z ČR nikdy dokončit. Leda , že by jsme se na 10let stali opět Protektorátem Böhmen und Mähren. Jsem zvědav , jestli ty dnešní stavby infrastruktury vydrží alespoň 30% délku plánované životnosti. Na víc bych si rozhodně nevsadil.

bzzz
26. listopadu • 12:19

Vite, vy, jak je narocne stavet dalnici, ktera vydrzi prave jen 'vase' funkcni obdobi (kdyz navic nemate jistotu celeho mandatu), aby se po odchodu do tfariky okamzite stala problemem 'vasich' nastupcu? ;-)

mpolan
25. listopadu • 20:30

Už před pěti lety jsem na D0 (Pražský okruh) nad tunely měl pocit, že dálnice začíná "kopat" ve stylu D1 před rekonstrukcí. Dlouho jsem tudy ale nejel, jak to vypadá teď? Jestli stejnou kvalitou udělali všechny opravy, pak do pěti let máme o zábavu postaráno.

Pozarnik
25. listopadu • 17:51

D1/D47 na Ostravu stavena podvodnou firmou Eurovia ktera dodnes vyhrava zakazky se rozbila driv, nez na ni zacal ostry provoz. Takze 1/3 je znacne optimisticky stav :-D

bzzz
25. listopadu • 14:17

Nemela by tedy byt pristi rok jizda po D1 bez poplatku?

petr r. (petrumr)
25. listopadu • 15:25

ano bude, seznam vozidel bez poplatku najdeš na myto.cz

statistika
25. listopadu • 13:55

To je tak, když se jako rekonstrukce D1 bere pokaždé něco trochu jiného, např. teď jen úsek mezi Mirošovicemi a Brno západ bez mostu Šmejkalka. Každý rok opravovali něco kolem Brna a i v úseku mezi Prahou a Mirošovicemi, takže celková délka uzavírek D1 od 0 km a až po 200 km byla i v minulých letech reálně delší. Původně se do toho řadil i ten most Šmejkalka, ale když zjistili, že ten do r. 2021 opravit nestihnou, tak už se do toho také nepočítá - viz např. https://zdopravy.cz/protektoratni-most-na-d1-... ...
Zkrátka rekonstrukce jde do finále, do kterého se ovšem to, co se bude rekonstruovat až po r. 2021, raději nezahrnuje ... :-/

ACE
25. listopadu • 13:35

Ono bude nějaké finále, já myslel že jak se dokončí poslední úsek, začnou se zase opravovat ty první opravené a tak furt dokola.

MM
25. listopadu • 13:21

Ano, bude líp. ;-) Babišovi už líp je.

Karcher Tool
25. listopadu • 17:49

Anofertni Bures je zas***j zlodej, h*jzl a darebak. Jedna sorta jako Krejcir nebo Kocner. Jen si dava vice pozor a jde na to chytreji. D1 je prezitek a tunel. Ja tama nejezdim. Takovi lide se budou rodit vzdycky, s tim nic nenadelas. Jen nechapu, jak "to" mohl nekdo volit. Zejmena podruhe.

Assire var Anahid
26. listopadu • 9:35

Co je na tom k nepochopení? Na jednodušší lidi jeho "všeci kradnú" a "Kalousek" stačí. Kalouska nesnáší asi 90 % populace, takže na tom se dalo hezky stavět. A pak pár slibů, rozhazování příspěvků a přidávání vhodným skupinám, zasít trochu zášti mezi lidi kvůli podnikatelům a živnostníkům a máme tu jistého vítěze voleb i pro třetí období.
Nejhorší je, když lidi vidí, jak se jim soustavným zdražováním kvůli EET vytáhlo z kapes více, než co dostali přidáno, ale přesto ho i tak budou dál volit.

Lord Owl
26. listopadu • 8:40

to chce klid... chystá se napotřetí... Párků, koblihů a piva pro darmošlapy má dost....

ijon
25. listopadu • 13:15

Jek tak mimochodem, co jsem kde četl, ihned po ukončení rekonstrukce by měla být zahájena akce rozšíření na 3 pruhy u Brna.

p.
25. listopadu • 19:18

Tak rozsireni na 3 pruhy v kazdem smeru D1 u Brna je/bylo v planu uz na letosni rok... Policie to chtela prosadit a udelat... jak se k tomu postavili RSD nevim... Viz.
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/jihomoravsky-kraj... ... https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/vic-pruhu-a... ...

Wolfsteen
25. listopadu • 15:04

Osobně bych nejraději viděl, jak se dělá na propojení Pardubice - Mohelnice. Ať se D1 uleví a pak ji můžou rozšiřovat na 3 pruhy...

R2
25. listopadu • 13:52

Udajne by tomu tak melo byt. Na jednu stranu asi dobra zprava na druhou clovek trochu nechape planovani oprav a rekonstrukci v CR. Na D1 v Brne se v techto dnech stale pracuje na opravach dvoupruhu, aby se temer v zapeti po dokonceni techto oprav zaclo pracovat na tretim pruhu.

Pavel
25. listopadu • 13:30

Po ukončení rekonstrukce v roce 2030 se budou moci zbrourat všechny nyná postavené mosty a rozšířit je o třetí pruh. :-D

Doporučujeme

Články odjinud