Oprava D1 jde letos do finále. Příští rok bude nejhorší v historii rekonstrukce

Pokud jste si dosud stěžovali na neustálá omezení na opravované dálnici D1, na příští rok si připravte ještě silnější nervy.

Přestože na letošní zimu už pomalu mizí velká část omezení na dálnici D1 a probíhající modernizace míří do finále, práce na řadě úseků budou pokračovat i příštím rokem. A podle vedení Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se máme připravit na ještě rozsáhlejší omezení, která překonají všechna dosavadní. V roce 2020 bude totiž rekonstrukce probíhat až na 71 kilometrech dálnice.

Kremlík napravuje Ťokovy chyby. Zimní kolaps na D1 už by se neměl opakovat

Kremlík napravuje Ťokovy chyby. Zimní kolaps na D1 už by se neměl opakovat

„Měla by to být asi nejhorší stavební sezóna v rámci celé modernizace. Jsme ve finále,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Modernizace D1 je rozdělena do 20 úseků a dokončeno je zatím 13. Letos stavební firmy zvládly dokončit celkem 61 kilometrů. Informace přinesla ČTK.

Příští rok se dělníci vhrnou také na desetikilometrový úsek u Ostrovačic na Brněnsku, takže počet opravovaných kilometrů ještě stoupne. Ani příští rok ale nebude pro rekonstrukci D1 konečným. Závěrečné práce budou pokračovat i v roce 2021, kdy už mají být omezeny jen tři úseky dálnice.

Galerie: Jak se stavěla dálnice D1. Výstavba začala již před 80 lety

Galerie: Jak se stavěla dálnice D1. Výstavba začala již před 80 lety

Podle Mátla se pak letošní práce zpozdily jen v řádů dnů či nanejvýš týdnů. „Dá se říci, že všechny práce, které jsme si naplánovali na letošní rok, byly splněny,“ dodal. Poslední dopravní omezení na opravovaných částech dálnice D1 na Vysočině letos skončilo a D1 je od dnešního dne opět průjezdná téměř bez omezení.

Plně průjezdné jsou už také úseky u Větrného Jeníkova a Velkého Meziříčí. Opravy u Brna mají skočit ve středu a příští víkend bude odstraněno poslední omezení dané opravami mostu na 27. kilometru D1 u Hvězdonic na Benešovsku. Dálnice mezi Prahou a Brnem pak bude plně průjezdná až do zahájení nové stavební sezóny, což je důležité i pro její zimní údržbu.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

dnes | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 85 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků