Oprava D1 jde letos do finále. Příští rok bude nejhorší v historii rekonstrukce

Pokud jste si dosud stěžovali na neustálá omezení na opravované dálnici D1, na příští rok si připravte ještě silnější nervy.

Přestože na letošní zimu už pomalu mizí velká část omezení na dálnici D1 a probíhající modernizace míří do finále, práce na řadě úseků budou pokračovat i příštím rokem. A podle vedení Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se máme připravit na ještě rozsáhlejší omezení, která překonají všechna dosavadní. V roce 2020 bude totiž rekonstrukce probíhat až na 71 kilometrech dálnice.

Kremlík napravuje Ťokovy chyby. Zimní kolaps na D1 už by se neměl opakovat

Kremlík napravuje Ťokovy chyby. Zimní kolaps na D1 už by se neměl opakovat

„Měla by to být asi nejhorší stavební sezóna v rámci celé modernizace. Jsme ve finále,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Modernizace D1 je rozdělena do 20 úseků a dokončeno je zatím 13. Letos stavební firmy zvládly dokončit celkem 61 kilometrů. Informace přinesla ČTK.

Příští rok se dělníci vhrnou také na desetikilometrový úsek u Ostrovačic na Brněnsku, takže počet opravovaných kilometrů ještě stoupne. Ani příští rok ale nebude pro rekonstrukci D1 konečným. Závěrečné práce budou pokračovat i v roce 2021, kdy už mají být omezeny jen tři úseky dálnice.

Galerie: Jak se stavěla dálnice D1. Výstavba začala již před 80 lety

Galerie: Jak se stavěla dálnice D1. Výstavba začala již před 80 lety

Podle Mátla se pak letošní práce zpozdily jen v řádů dnů či nanejvýš týdnů. „Dá se říci, že všechny práce, které jsme si naplánovali na letošní rok, byly splněny,“ dodal. Poslední dopravní omezení na opravovaných částech dálnice D1 na Vysočině letos skončilo a D1 je od dnešního dne opět průjezdná téměř bez omezení.

Plně průjezdné jsou už také úseky u Větrného Jeníkova a Velkého Meziříčí. Opravy u Brna mají skočit ve středu a příští víkend bude odstraněno poslední omezení dané opravami mostu na 27. kilometru D1 u Hvězdonic na Benešovsku. Dálnice mezi Prahou a Brnem pak bude plně průjezdná až do zahájení nové stavební sezóny, což je důležité i pro její zimní údržbu.

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 68 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků