Dálnice bude sledovat centrální kamerový systém

Jednou z možností, jak pomocí dopravní situaci na dálnici D1, je instalace řady kamer, které budou napojeny na centrální dispečink. Ten by sledoval nejvíce kritická místa a v případě nehody by mohla policie, první pomoc či hasiči rychleji a efektivněji zasáhnout. Dispečink by mohl pomocí proměnných značek o nehodě včas informovat řidiče a případně odklonit dopravu mimo dálnici, aby nevznikaly zbytečné kolony. Současně by tímto způsobem - značkami s variabilními texty - bylo možné varovat řidiče před náledím či je připravit na sněhovou vánici.

To by výrazným způsobem ovlivnilo „průchodnost“, nehody by tolik nebrzdily dopravu; navíc by se jich mohlo stávat méně díky včasnému informování řidičů o aktuální situaci. Počet nehod na dálnicích, zejména D1, je totiž alarmující: za minulý rok jich bylo o 20 procent více než v roce 2003. Další informace najdete v článku na iDnes.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků