Svůj první silniční model Stradale představil výrobce Dallara před čtyřmi lety. Poháněn je čtyřválcem 2.3 z  Focusu RS  o výkonu 294 kW (400 k) a s točivým momentem 500 Nm.  Zdroj: Dallara

Svůj první silniční model Stradale představil výrobce Dallara před čtyřmi lety. Poháněn je čtyřválcem 2.3 z Focusu RS o výkonu 294 kW (400 k) a s točivým momentem 500 Nm.  | Zdroj: Dallara

Nyní si značka udělala radost vyladěnou okruhovou verzí EXP, která odhodila veškeré kompromisy, které mohlo mít auto „na značkách.“ Zdroj: Dallara

Nyní si značka udělala radost vyladěnou okruhovou verzí EXP, která odhodila veškeré kompromisy, které mohlo mít auto „na značkách.“ | Zdroj: Dallara

Z motoru se podařilo vydolovat dalších sto koní díky ladění firmou Bosch, nyní tedy disponuje silou 368 kW (500 k) a točivým momentem 700 Nm. Zdroj: Dallara

Z motoru se podařilo vydolovat dalších sto koní díky ladění firmou Bosch, nyní tedy disponuje silou 368 kW (500 k) a točivým momentem 700 Nm. | Zdroj: Dallara

Zadní kola jsou poháněna skrze šestistupňovou sekvenční převodovku a samosvorný diferenciál Quaife. EXP váží pouhých 890 kilogramů, každá koňská síla tedy musí rozhýbat jen 1,78 kilogramu. Zdroj: Dallara

Zadní kola jsou poháněna skrze šestistupňovou sekvenční převodovku a samosvorný diferenciál Quaife. EXP váží pouhých 890 kilogramů, každá koňská síla tedy musí rozhýbat jen 1,78 kilogramu. | Zdroj: Dallara

Už silniční Stradale bylo pečlivě vyladěno pro účinnou aerodynamiku a maximální efektivitu v zatáčkách. EXP mohlo zajít ještě dál, například díky většímu zadnímu křídlu. Zdroj: Dallara

Už silniční Stradale bylo pečlivě vyladěno pro účinnou aerodynamiku a maximální efektivitu v zatáčkách. EXP mohlo zajít ještě dál, například díky většímu zadnímu křídlu. | Zdroj: Dallara

Při maximální rychlosti 290 km/h generuje přítlak 1249 kilogramů, v oblouku pak odolá bočnímu přetížení až 2,7 G. Zdroj: Dallara

Při maximální rychlosti 290 km/h generuje přítlak 1249 kilogramů, v oblouku pak odolá bočnímu přetížení až 2,7 G. | Zdroj: Dallara

Pro srovnání, vozy F1 v nejrychlejších zatáčkách lisují vnitřnosti pilotů silou 5-6 G. Zdroj: Dallara

Pro srovnání, vozy F1 v nejrychlejších zatáčkách lisují vnitřnosti pilotů silou 5-6 G. | Zdroj: Dallara

Cena Dallary EXP nebyla zveřejněna, ale dá se čekat, že bude o kus vyšší, než u Stradale za přibližně 4,9 milionu korun. Zdroj: Dallara

Cena Dallary EXP nebyla zveřejněna, ale dá se čekat, že bude o kus vyšší, než u Stradale za přibližně 4,9 milionu korun. | Zdroj: Dallara

Dallara EXP Zdroj: Dallara

Dallara EXP | Zdroj: Dallara

Dallara EXP Zdroj: Dallara

Dallara EXP | Zdroj: Dallara

Dallara EXP Zdroj: Dallara

Dallara EXP | Zdroj: Dallara

Dallara EXP Zdroj: Dallara

Dallara EXP | Zdroj: Dallara

Dallara EXP Zdroj: Dallara

Dallara EXP | Zdroj: Dallara

Dallara EXP Zdroj: Dallara

Dallara EXP | Zdroj: Dallara

Dallara EXP Zdroj: Dallara

Dallara EXP | Zdroj: Dallara

Nyní si značka udělala radost vyladěnou okruhovou verzí EXP, která odhodila veškeré kompromisy, které mohlo mít auto „na značkách.“ Zdroj: Dallara
Z motoru se podařilo vydolovat dalších sto koní díky ladění firmou Bosch, nyní tedy disponuje silou 368 kW (500 k) a točivým momentem 700 Nm. Zdroj: Dallara
Zadní kola jsou poháněna skrze šestistupňovou sekvenční převodovku a samosvorný diferenciál Quaife. EXP váží pouhých 890 kilogramů, každá koňská síla tedy musí rozhýbat jen 1,78 kilogramu. Zdroj: Dallara
Už silniční Stradale bylo pečlivě vyladěno pro účinnou aerodynamiku a maximální efektivitu v zatáčkách. EXP mohlo zajít ještě dál, například díky většímu zadnímu křídlu. Zdroj: Dallara
15
Fotogalerie

Dallara odhazuje SPZ a přidává přítlak. Nový okruhový speciál má 500 koní!

Italský výrobce závodních aut nedávno vstoupil do světa silničních aut. Se speciálem EXP se vrací na závodní okruhy.

Svůj první silniční model Stradale představil výrobce Dallara před čtyřmi lety. Poháněn je čtyřválcem 2.3 z Focusu RS o výkonu 294 kW (400 k) a s točivým momentem 500 Nm. Nyní si značka udělala radost vyladěnou okruhovou verzí EXP, která odhodila veškeré kompromisy, které mohlo mít auto „na značkách.“

Z motoru se podařilo vydolovat dalších sto koní díky ladění firmou Bosch, nyní tedy disponuje silou 368 kW (500 k) a točivým momentem 700 Nm. Zadní kola jsou poháněna skrze šestistupňovou sekvenční převodovku a samosvorný diferenciál Quaife. EXP váží pouhých 890 kilogramů, každá koňská síla tedy musí rozhýbat jen 1,78 kilogramu.

Už silniční Stradale bylo pečlivě vyladěno pro účinnou aerodynamiku a maximální efektivitu v zatáčkách. EXP mohlo zajít ještě dál, například díky většímu zadnímu křídlu. Při maximální rychlosti 290 km/h generuje přítlak 1249 kilogramů, v oblouku pak odolá bočnímu přetížení až 2,7 G.

Pro srovnání, vozy F1 v nejrychlejších zatáčkách lisují vnitřnosti pilotů silou 5-6 G. Cena Dallary EXP nebyla zveřejněna, ale dá se čekat, že bude o kus vyšší, než u Stradale za přibližně 4,9 milionu korun.

Doporučujeme

Články odjinud