Dallara chystá malosériový sporťák ve stylu KTM X-Bow

Dallara chystá malosériový sporťák ve stylu KTM X-Bow

Italská společnost Dallara nebude neznámá především fanouškům motorsportu. Na svědomí má například celou řadu strojů pro IndyCar, svůj otisk ale zanechala i ve Formuli 3 či královské Formuli 1. Teď se však Italové pouští do vývoje auta na běžné silnice.

Nepůjde však o typické auto se střechou a dveřmi. Nic z toho totiž nedostane. Nejblíže bude mít nový model ke KTM X-Bow, které mimochodem Dallara pomáhala vyvíjet, stejně jako Alfu Romeo 4C či Bugatti Veyron.

KTM X-Bow R: šílený Rakušan posiluje

KTM X-Bow R: šílený Rakušan posiluje

K pohonu poslouží čtyřválcový motor Ford Ecoboost s objemem 2,3 litru, který můžete znát například z Focusu RS či nového Mustangu. Zde by měl disponovat výkonem okolo 294 kW (400 koní), hýbat by přitom měl autem o hmotnosti okolo 800 kilogramů. Už z toho můžete vytušit, že auto pojede zatraceně rychle.

KTM: další X-BOW dostane pětiválec Audi s výkonem 480 koní

KTM: další X-BOW dostane pětiválec Audi s výkonem 480 koní

Cena zřejmě převýší „konkurenční“ KTM X-Bow, které stojí přibližně 1,8 milionu korun. A to i kvůli tomu, že z hlediska jízdních výkonů bude Dallara o poznání dál. V plánu je výroba nanejvýš 120 kusů ročně, představení by se mělo odehrát ještě letos, kdy sám Gian Paolo Dallara oslaví osmdesátku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků