Dakarská rallye v dnešní podobně možná skončí

Okamžitě po zrušení letošního ročníku dakarské rallye se začalo diskutovat o budoucnosti tohoto slavného závodu. Problémy s bezpečností posádek panují poměrně dlouho a nejednou v průběhu závodů byly posádky přepadeny. Organizátoři tak zvažují, že se tento slavný závod radikálně změní, případně se přesune úplně jinam.

Ostatně trať jako taková se upravovala mnohokrát, ale vždy se jelo po africkém kontinentu do cílového města Dakar. Start byl mnohokrát upraven, ale pouštní závod to byl vždy.

První z možností je upravit trať tak, že povede zcela jinou trasou. Závod by se vyhnul nebezpečné Mauretánii a vedla by jinou pouštní cestou do Dakaru. Zde se ovšem naráží na fakt, že hranice afrických států nejsou tak neprodyšné jako v Evropě a útočníci z Mauretánie se mohou lehce přesunout do sousedního státu. Ostatně v minulosti již vypadly etapy v Nigérii, Alžíru a Mali a to z důvodu bezpečnosti.

Navíc v Mauretánii probíhala vždy nejdelší a nejnáročnější pasáž závodů, která rozhodla o tom, kdo bude vítěz a kdo poražený. Přeci jenom najít při zhruba stejné délce závodu podobně náročnou pasáž je problém.

Druhou možností je přesunout závod úplně jinam a Dakarská rallye jako taková by zanikla. V minulosti zde již bylo několik závodů v Rusku, Číně a Jižní Americe, ovšem žádný z nich se nedokázal prosadit. Je tedy otázkou, zda by nově vzniklý závod dokázal zaujmout závodníky a firmy natolik, aby investovali tolik peněz do vývoje.

Zda se tedy závod v příštím roce uskuteční v dnešní podobě, nebo se radikálně změní, nebo se přesune úplně jinam prozatím nikdo neví. Můžeme ovšem doufat, že ať se organizátoři rozhodnou pro cokoli, půjde o opravdový a prestižní závod, který bude radost sledovat.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků