Dakarská rallye v dnešní podobně možná skončí

Okamžitě po zrušení letošního ročníku dakarské rallye se začalo diskutovat o budoucnosti tohoto slavného závodu. Problémy s bezpečností posádek panují poměrně dlouho a nejednou v průběhu závodů byly posádky přepadeny. Organizátoři tak zvažují, že se tento slavný závod radikálně změní, případně se přesune úplně jinam.

Ostatně trať jako taková se upravovala mnohokrát, ale vždy se jelo po africkém kontinentu do cílového města Dakar. Start byl mnohokrát upraven, ale pouštní závod to byl vždy.

První z možností je upravit trať tak, že povede zcela jinou trasou. Závod by se vyhnul nebezpečné Mauretánii a vedla by jinou pouštní cestou do Dakaru. Zde se ovšem naráží na fakt, že hranice afrických států nejsou tak neprodyšné jako v Evropě a útočníci z Mauretánie se mohou lehce přesunout do sousedního státu. Ostatně v minulosti již vypadly etapy v Nigérii, Alžíru a Mali a to z důvodu bezpečnosti.

Navíc v Mauretánii probíhala vždy nejdelší a nejnáročnější pasáž závodů, která rozhodla o tom, kdo bude vítěz a kdo poražený. Přeci jenom najít při zhruba stejné délce závodu podobně náročnou pasáž je problém.

Druhou možností je přesunout závod úplně jinam a Dakarská rallye jako taková by zanikla. V minulosti zde již bylo několik závodů v Rusku, Číně a Jižní Americe, ovšem žádný z nich se nedokázal prosadit. Je tedy otázkou, zda by nově vzniklý závod dokázal zaujmout závodníky a firmy natolik, aby investovali tolik peněz do vývoje.

Zda se tedy závod v příštím roce uskuteční v dnešní podobě, nebo se radikálně změní, nebo se přesune úplně jinam prozatím nikdo neví. Můžeme ovšem doufat, že ať se organizátoři rozhodnou pro cokoli, půjde o opravdový a prestižní závod, který bude radost sledovat.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků