DaimlerChrysler nasadí dvouspojkový automat již zanedlouho

Koncern DaimlerChrysler oznámil, že vývoj jeho dvouspojkové automatické převodovky je téměř dokončen. Investice ve výši 560 mil. dolarů, které šly jednak do vlastního vývoje převodovky a druhak do vybudování nového závodu na jejich výrobu, tak přinesou ovoce.

Již v roce 2008 nebo 2009 přijdou na trh vozy Chrysler a Mercedes-Benz vybavené automatickou převodovkou, která již nebude mít klasický hydrodynamický měnič. Ročně chce koncern vyrábět až 700 000 převodovek, které by měly z nabídky postupně vytlačit všechny nynější typy automatů.

Analytici předpokládají, že tento typ převodovek dosáhne v roce 2012 celkového tržního podílu až 3,5 procent, což je proti dnešním 0,2 procentům velký nárůst. Na něm se bude podílet nejen Volkwagen, který byl první, a Daimler, ale také další automobilky, které již ohlásily, že automat podobného druhu začnou používat.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

dnes | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků