DaimlerChrysler nasadí dvouspojkový automat již zanedlouho

Koncern DaimlerChrysler oznámil, že vývoj jeho dvouspojkové automatické převodovky je téměř dokončen. Investice ve výši 560 mil. dolarů, které šly jednak do vlastního vývoje převodovky a druhak do vybudování nového závodu na jejich výrobu, tak přinesou ovoce.

Již v roce 2008 nebo 2009 přijdou na trh vozy Chrysler a Mercedes-Benz vybavené automatickou převodovkou, která již nebude mít klasický hydrodynamický měnič. Ročně chce koncern vyrábět až 700 000 převodovek, které by měly z nabídky postupně vytlačit všechny nynější typy automatů.

Analytici předpokládají, že tento typ převodovek dosáhne v roce 2012 celkového tržního podílu až 3,5 procent, což je proti dnešním 0,2 procentům velký nárůst. Na něm se bude podílet nejen Volkwagen, který byl první, a Daimler, ale také další automobilky, které již ohlásily, že automat podobného druhu začnou používat.

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků