DaimlerChrysler nasadí dvouspojkový automat již zanedlouho

Koncern DaimlerChrysler oznámil, že vývoj jeho dvouspojkové automatické převodovky je téměř dokončen. Investice ve výši 560 mil. dolarů, které šly jednak do vlastního vývoje převodovky a druhak do vybudování nového závodu na jejich výrobu, tak přinesou ovoce.

Již v roce 2008 nebo 2009 přijdou na trh vozy Chrysler a Mercedes-Benz vybavené automatickou převodovkou, která již nebude mít klasický hydrodynamický měnič. Ročně chce koncern vyrábět až 700 000 převodovek, které by měly z nabídky postupně vytlačit všechny nynější typy automatů.

Analytici předpokládají, že tento typ převodovek dosáhne v roce 2012 celkového tržního podílu až 3,5 procent, což je proti dnešním 0,2 procentům velký nárůst. Na něm se bude podílet nejen Volkwagen, který byl první, a Daimler, ale také další automobilky, které již ohlásily, že automat podobného druhu začnou používat.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků