DaimlerChrysler nasadí dvouspojkový automat již zanedlouho

Koncern DaimlerChrysler oznámil, že vývoj jeho dvouspojkové automatické převodovky je téměř dokončen. Investice ve výši 560 mil. dolarů, které šly jednak do vlastního vývoje převodovky a druhak do vybudování nového závodu na jejich výrobu, tak přinesou ovoce.

Již v roce 2008 nebo 2009 přijdou na trh vozy Chrysler a Mercedes-Benz vybavené automatickou převodovkou, která již nebude mít klasický hydrodynamický měnič. Ročně chce koncern vyrábět až 700 000 převodovek, které by měly z nabídky postupně vytlačit všechny nynější typy automatů.

Analytici předpokládají, že tento typ převodovek dosáhne v roce 2012 celkového tržního podílu až 3,5 procent, což je proti dnešním 0,2 procentům velký nárůst. Na něm se bude podílet nejen Volkwagen, který byl první, a Daimler, ale také další automobilky, které již ohlásily, že automat podobného druhu začnou používat.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků