DaimlerChrysler nasadí dvouspojkový automat již zanedlouho

Koncern DaimlerChrysler oznámil, že vývoj jeho dvouspojkové automatické převodovky je téměř dokončen. Investice ve výši 560 mil. dolarů, které šly jednak do vlastního vývoje převodovky a druhak do vybudování nového závodu na jejich výrobu, tak přinesou ovoce.

Již v roce 2008 nebo 2009 přijdou na trh vozy Chrysler a Mercedes-Benz vybavené automatickou převodovkou, která již nebude mít klasický hydrodynamický měnič. Ročně chce koncern vyrábět až 700 000 převodovek, které by měly z nabídky postupně vytlačit všechny nynější typy automatů.

Analytici předpokládají, že tento typ převodovek dosáhne v roce 2012 celkového tržního podílu až 3,5 procent, což je proti dnešním 0,2 procentům velký nárůst. Na něm se bude podílet nejen Volkwagen, který byl první, a Daimler, ale také další automobilky, které již ohlásily, že automat podobného druhu začnou používat.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků