Daimler se zřejmě opravdu zbaví Chrysleru

Americko-německé spojenectví na poli automobilového průmyslu se mílovými blíží kroky ke konci.

Vedení koncernu DaimlerChrysler hledá cestu, jak změnit uspořádání firmy. Vedle úspěšné větve Daimler tu totiž stojí zadlužená větev Chrysleru. A jednostranné dotování se již nelíbí německé části, což je ostatně pochopitelné.

Ztrátové hospodaření Chrysleru by tak mělo v rámci koncernu brzy skončit. I když vedení koncernu oficiálně neřeklo, že chce „divizi” Chrysler prodat, věc se zdá být vcelku jasnou.

Přes mnohé pokusy se nedaří oživit prodeje Chrysleru a ani velká reorganizace nic nepřináší. Jediným logickým krokem tak je prodej. Tuto možnost navíc vedení koncernu nevyloučilo a prohlásilo, že tato alternativa patří mezi ty, nad kterými uvažuje.

Tuto možnost navíc podporuje i fakt, že DaimlerChrysler začal oficiálně přijímat nabídky na odkup Chrysleru. Ty se prozatím pohybují okolo 4 až 5 mld. dolarů. To je ovšem suma, která je dle analytiků velmi nízká, protože Chrysler má mít hodnotu okolo 10 mld. dolarů zejména díky značkám Chrysler, Jeep a Dodge.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků