Daimler se zřejmě opravdu zbaví Chrysleru

Americko-německé spojenectví na poli automobilového průmyslu se mílovými blíží kroky ke konci.

Vedení koncernu DaimlerChrysler hledá cestu, jak změnit uspořádání firmy. Vedle úspěšné větve Daimler tu totiž stojí zadlužená větev Chrysleru. A jednostranné dotování se již nelíbí německé části, což je ostatně pochopitelné.

Ztrátové hospodaření Chrysleru by tak mělo v rámci koncernu brzy skončit. I když vedení koncernu oficiálně neřeklo, že chce „divizi” Chrysler prodat, věc se zdá být vcelku jasnou.

Přes mnohé pokusy se nedaří oživit prodeje Chrysleru a ani velká reorganizace nic nepřináší. Jediným logickým krokem tak je prodej. Tuto možnost navíc vedení koncernu nevyloučilo a prohlásilo, že tato alternativa patří mezi ty, nad kterými uvažuje.

Tuto možnost navíc podporuje i fakt, že DaimlerChrysler začal oficiálně přijímat nabídky na odkup Chrysleru. Ty se prozatím pohybují okolo 4 až 5 mld. dolarů. To je ovšem suma, která je dle analytiků velmi nízká, protože Chrysler má mít hodnotu okolo 10 mld. dolarů zejména díky značkám Chrysler, Jeep a Dodge.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků