Daimler promluvil o zákazu dieselů. Je rázně proti, uvedl i důvody

Společnost Daimler se po měsíci analýz a sestavování dat rozhodla vydat stanovisko k zakazování dieselů v centrech měst.
Daimler promluvil o zákazu dieselů. Je rázně proti, uvedl i důvody

Diesel. Slovo, o kterém se nejedné automobilce snad už i sní. V posledním období se opět jedná o velice diskutované téma. Hlavně vzhledem k zákazu dieselových automobilů v centrech některých německých měst. A to bude zřejmě pouze začátek.

Již teď se některé evropské země zavázaly, že dieselové automobily v centrech měst zcela zakážou. Než se tak stane, je pravděpodobné, že Evropská unie učiní určité opatření podobné opatřením přijatým v Německu všem členským státům ve snaze omezit znečištění.

Soumrak dieselů už nastal i v Česku: Letošní prodejní podíl klesnul o 8 procent

Soumrak dieselů už nastal i v Česku: Letošní prodejní podíl klesnul o 8 procent

Po více než měsíci analýz a sestavování dat se k problémů čelem jako první německá automobilka postavil Daimler. Ve velmi dlouhém prohlášení byly nastíněny všechny důvody, proč je lepší udělat naftové motory čistější, než je úplné zakázat. Společnosti dospěla k závěru, že zbavit se dieselových motorů by bylo pro prostředí horší, než s nimi žít nadále.

V argumentaci jsou zmíněny hlavně tři hlavní body:

  • Dieselové vozy spotřebují méně paliva, tedy produkují méně oxidu uhličitého
  • Emise oxidu dusíku lze zlepšit novými technologiemi
  • Vozidel splňujících emisní normu Euro 6 rychle přibývá

"Vyřazení naftového pohonu v tomto okamžiku by bylo velkou chybou, a to jak z environmentálních, tak z ekonomických důvodů. Jako společnost, která již více než 130 let prokázala svůj závazek pomáhat lidem být mobilní, odmítáme zákazy řízení, které jsou nuceným omezením mobility," stojí v prohlášení společnosti Daimler.

Prohlášení přichází společně se zveřejněním plánu německé vlády o úpravě stávajících naftových automobilů, které nesplňují emisní normu Euro 6. Podle listu Der Spiegel budou muset být i staré vozy vybaveny systémem vstřikováním močoviny, což by bylo nejenom zdlouhavé, ale také nákladné. Konkrétně se hovoří o téměř 130 miliardách korun.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků