Daimler promluvil o zákazu dieselů. Je rázně proti, uvedl i důvody

Společnost Daimler se po měsíci analýz a sestavování dat rozhodla vydat stanovisko k zakazování dieselů v centrech měst.
Daimler promluvil o zákazu dieselů. Je rázně proti, uvedl i důvody

Diesel. Slovo, o kterém se nejedné automobilce snad už i sní. V posledním období se opět jedná o velice diskutované téma. Hlavně vzhledem k zákazu dieselových automobilů v centrech některých německých měst. A to bude zřejmě pouze začátek.

Již teď se některé evropské země zavázaly, že dieselové automobily v centrech měst zcela zakážou. Než se tak stane, je pravděpodobné, že Evropská unie učiní určité opatření podobné opatřením přijatým v Německu všem členským státům ve snaze omezit znečištění.

Soumrak dieselů už nastal i v Česku: Letošní prodejní podíl klesnul o 8 procent

Soumrak dieselů už nastal i v Česku: Letošní prodejní podíl klesnul o 8 procent

Po více než měsíci analýz a sestavování dat se k problémů čelem jako první německá automobilka postavil Daimler. Ve velmi dlouhém prohlášení byly nastíněny všechny důvody, proč je lepší udělat naftové motory čistější, než je úplné zakázat. Společnosti dospěla k závěru, že zbavit se dieselových motorů by bylo pro prostředí horší, než s nimi žít nadále.

V argumentaci jsou zmíněny hlavně tři hlavní body:

  • Dieselové vozy spotřebují méně paliva, tedy produkují méně oxidu uhličitého
  • Emise oxidu dusíku lze zlepšit novými technologiemi
  • Vozidel splňujících emisní normu Euro 6 rychle přibývá

"Vyřazení naftového pohonu v tomto okamžiku by bylo velkou chybou, a to jak z environmentálních, tak z ekonomických důvodů. Jako společnost, která již více než 130 let prokázala svůj závazek pomáhat lidem být mobilní, odmítáme zákazy řízení, které jsou nuceným omezením mobility," stojí v prohlášení společnosti Daimler.

Prohlášení přichází společně se zveřejněním plánu německé vlády o úpravě stávajících naftových automobilů, které nesplňují emisní normu Euro 6. Podle listu Der Spiegel budou muset být i staré vozy vybaveny systémem vstřikováním močoviny, což by bylo nejenom zdlouhavé, ale také nákladné. Konkrétně se hovoří o téměř 130 miliardách korun.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků