Daimler promluvil o zákazu dieselů. Je rázně proti, uvedl i důvody

Společnost Daimler se po měsíci analýz a sestavování dat rozhodla vydat stanovisko k zakazování dieselů v centrech měst.
Daimler promluvil o zákazu dieselů. Je rázně proti, uvedl i důvody

Diesel. Slovo, o kterém se nejedné automobilce snad už i sní. V posledním období se opět jedná o velice diskutované téma. Hlavně vzhledem k zákazu dieselových automobilů v centrech některých německých měst. A to bude zřejmě pouze začátek.

Již teď se některé evropské země zavázaly, že dieselové automobily v centrech měst zcela zakážou. Než se tak stane, je pravděpodobné, že Evropská unie učiní určité opatření podobné opatřením přijatým v Německu všem členským státům ve snaze omezit znečištění.

Soumrak dieselů už nastal i v Česku: Letošní prodejní podíl klesnul o 8 procent

Soumrak dieselů už nastal i v Česku: Letošní prodejní podíl klesnul o 8 procent

Po více než měsíci analýz a sestavování dat se k problémů čelem jako první německá automobilka postavil Daimler. Ve velmi dlouhém prohlášení byly nastíněny všechny důvody, proč je lepší udělat naftové motory čistější, než je úplné zakázat. Společnosti dospěla k závěru, že zbavit se dieselových motorů by bylo pro prostředí horší, než s nimi žít nadále.

V argumentaci jsou zmíněny hlavně tři hlavní body:

  • Dieselové vozy spotřebují méně paliva, tedy produkují méně oxidu uhličitého
  • Emise oxidu dusíku lze zlepšit novými technologiemi
  • Vozidel splňujících emisní normu Euro 6 rychle přibývá

"Vyřazení naftového pohonu v tomto okamžiku by bylo velkou chybou, a to jak z environmentálních, tak z ekonomických důvodů. Jako společnost, která již více než 130 let prokázala svůj závazek pomáhat lidem být mobilní, odmítáme zákazy řízení, které jsou nuceným omezením mobility," stojí v prohlášení společnosti Daimler.

Prohlášení přichází společně se zveřejněním plánu německé vlády o úpravě stávajících naftových automobilů, které nesplňují emisní normu Euro 6. Podle listu Der Spiegel budou muset být i staré vozy vybaveny systémem vstřikováním močoviny, což by bylo nejenom zdlouhavé, ale také nákladné. Konkrétně se hovoří o téměř 130 miliardách korun.

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků