Daimler promluvil o zákazu dieselů. Je rázně proti, uvedl i důvody

Společnost Daimler se po měsíci analýz a sestavování dat rozhodla vydat stanovisko k zakazování dieselů v centrech měst.
Daimler promluvil o zákazu dieselů. Je rázně proti, uvedl i důvody

Diesel. Slovo, o kterém se nejedné automobilce snad už i sní. V posledním období se opět jedná o velice diskutované téma. Hlavně vzhledem k zákazu dieselových automobilů v centrech některých německých měst. A to bude zřejmě pouze začátek.

Již teď se některé evropské země zavázaly, že dieselové automobily v centrech měst zcela zakážou. Než se tak stane, je pravděpodobné, že Evropská unie učiní určité opatření podobné opatřením přijatým v Německu všem členským státům ve snaze omezit znečištění.

Soumrak dieselů už nastal i v Česku: Letošní prodejní podíl klesnul o 8 procent

Soumrak dieselů už nastal i v Česku: Letošní prodejní podíl klesnul o 8 procent

Po více než měsíci analýz a sestavování dat se k problémů čelem jako první německá automobilka postavil Daimler. Ve velmi dlouhém prohlášení byly nastíněny všechny důvody, proč je lepší udělat naftové motory čistější, než je úplné zakázat. Společnosti dospěla k závěru, že zbavit se dieselových motorů by bylo pro prostředí horší, než s nimi žít nadále.

V argumentaci jsou zmíněny hlavně tři hlavní body:

  • Dieselové vozy spotřebují méně paliva, tedy produkují méně oxidu uhličitého
  • Emise oxidu dusíku lze zlepšit novými technologiemi
  • Vozidel splňujících emisní normu Euro 6 rychle přibývá

"Vyřazení naftového pohonu v tomto okamžiku by bylo velkou chybou, a to jak z environmentálních, tak z ekonomických důvodů. Jako společnost, která již více než 130 let prokázala svůj závazek pomáhat lidem být mobilní, odmítáme zákazy řízení, které jsou nuceným omezením mobility," stojí v prohlášení společnosti Daimler.

Prohlášení přichází společně se zveřejněním plánu německé vlády o úpravě stávajících naftových automobilů, které nesplňují emisní normu Euro 6. Podle listu Der Spiegel budou muset být i staré vozy vybaveny systémem vstřikováním močoviny, což by bylo nejenom zdlouhavé, ale také nákladné. Konkrétně se hovoří o téměř 130 miliardách korun.

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků