Daimler promluvil o zákazu dieselů. Je rázně proti, uvedl i důvody

Společnost Daimler se po měsíci analýz a sestavování dat rozhodla vydat stanovisko k zakazování dieselů v centrech měst.
Daimler promluvil o zákazu dieselů. Je rázně proti, uvedl i důvody

Diesel. Slovo, o kterém se nejedné automobilce snad už i sní. V posledním období se opět jedná o velice diskutované téma. Hlavně vzhledem k zákazu dieselových automobilů v centrech některých německých měst. A to bude zřejmě pouze začátek.

Již teď se některé evropské země zavázaly, že dieselové automobily v centrech měst zcela zakážou. Než se tak stane, je pravděpodobné, že Evropská unie učiní určité opatření podobné opatřením přijatým v Německu všem členským státům ve snaze omezit znečištění.

Soumrak dieselů už nastal i v Česku: Letošní prodejní podíl klesnul o 8 procent

Soumrak dieselů už nastal i v Česku: Letošní prodejní podíl klesnul o 8 procent

Po více než měsíci analýz a sestavování dat se k problémů čelem jako první německá automobilka postavil Daimler. Ve velmi dlouhém prohlášení byly nastíněny všechny důvody, proč je lepší udělat naftové motory čistější, než je úplné zakázat. Společnosti dospěla k závěru, že zbavit se dieselových motorů by bylo pro prostředí horší, než s nimi žít nadále.

V argumentaci jsou zmíněny hlavně tři hlavní body:

  • Dieselové vozy spotřebují méně paliva, tedy produkují méně oxidu uhličitého
  • Emise oxidu dusíku lze zlepšit novými technologiemi
  • Vozidel splňujících emisní normu Euro 6 rychle přibývá

"Vyřazení naftového pohonu v tomto okamžiku by bylo velkou chybou, a to jak z environmentálních, tak z ekonomických důvodů. Jako společnost, která již více než 130 let prokázala svůj závazek pomáhat lidem být mobilní, odmítáme zákazy řízení, které jsou nuceným omezením mobility," stojí v prohlášení společnosti Daimler.

Prohlášení přichází společně se zveřejněním plánu německé vlády o úpravě stávajících naftových automobilů, které nesplňují emisní normu Euro 6. Podle listu Der Spiegel budou muset být i staré vozy vybaveny systémem vstřikováním močoviny, což by bylo nejenom zdlouhavé, ale také nákladné. Konkrétně se hovoří o téměř 130 miliardách korun.

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků
První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

Range Rover Velar SVA (první svezení)

Do vymazleného Range Roveru Velar nacpali inženýři divize SVO svůj klasický osmiválec a na silnicích nad Barcelonou se nás snažili přesvědčit, proč tento recept dává smysl. Dobrá, přesvědčovat nás zrovna nemuseli…

10.  6.  2019 | Daniel Fuglevič | 11 příspěvků