Daimler představuje elektromobil. Je to sedan, který vypadá jako hatchback

Čínský elektromobil se chlubí slušným dojezdem, německými kořeny, ale také zvláštní karoserií.

Shenzhen Denza New Energy Automotive, tak zní kompletní název automobilky, která je v polovičním vlastnictví Daimleru a čínského BYD. Vznikla v roce 2011 a nyní představuje modernizovanou a přejmenovanou modelovou řadu, Denza 500. Jak symbolizuje "new energy" v názvu, jde o čistý elektromobil.

Jde o vůz nižší střední třídy. Vypadá jako hatchback, kuriózní ovšem je, že jde o sedan - má totiž výklopné víko zavazadelníku, sklo se neotevírá. Toto řešení vyplývá z obliby sedanů v Číně, ovšem nemůžeme se zbavit dojmu, že tohle auto spojuje nevýhody obou řešení. Nenabídne elegantní křivky sedanu ani praktičnost hatchbacku...

Mercedes zveřejnil české ceny nové třídy A. Většina motorů je od Renaultu

Mercedes zveřejnil české ceny nové třídy A. Většina motorů je od Renaultu

Číslovka 500 symbolizuje počet kilometrů, kterých má novinka zdolat mezi dvěma dobitími. Čína je sice obrovská země, avšak život s elektromobilem zde usnadňuje vysoký počet nabíjecích stanic v civilizovaných oblastech - je jich přes 112 tisíc.

Pomoci má baterie o kapacitě 70 kWh. Elektromotor může mít 86 či 135 kilowatt výkonu. Zrychlení z nuly na sto tak může trvat 14 či 10,5 sekundy. V přepočtu startuje nejlevnější verze na 977 tisíc korunách, v prodeji však zůstane jen v Číně.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků