Daimler představuje elektromobil. Je to sedan, který vypadá jako hatchback

Čínský elektromobil se chlubí slušným dojezdem, německými kořeny, ale také zvláštní karoserií.

Shenzhen Denza New Energy Automotive, tak zní kompletní název automobilky, která je v polovičním vlastnictví Daimleru a čínského BYD. Vznikla v roce 2011 a nyní představuje modernizovanou a přejmenovanou modelovou řadu, Denza 500. Jak symbolizuje "new energy" v názvu, jde o čistý elektromobil.

Jde o vůz nižší střední třídy. Vypadá jako hatchback, kuriózní ovšem je, že jde o sedan - má totiž výklopné víko zavazadelníku, sklo se neotevírá. Toto řešení vyplývá z obliby sedanů v Číně, ovšem nemůžeme se zbavit dojmu, že tohle auto spojuje nevýhody obou řešení. Nenabídne elegantní křivky sedanu ani praktičnost hatchbacku...

Mercedes zveřejnil české ceny nové třídy A. Většina motorů je od Renaultu

Mercedes zveřejnil české ceny nové třídy A. Většina motorů je od Renaultu

Číslovka 500 symbolizuje počet kilometrů, kterých má novinka zdolat mezi dvěma dobitími. Čína je sice obrovská země, avšak život s elektromobilem zde usnadňuje vysoký počet nabíjecích stanic v civilizovaných oblastech - je jich přes 112 tisíc.

Pomoci má baterie o kapacitě 70 kWh. Elektromotor může mít 86 či 135 kilowatt výkonu. Zrychlení z nuly na sto tak může trvat 14 či 10,5 sekundy. V přepočtu startuje nejlevnější verze na 977 tisíc korunách, v prodeji však zůstane jen v Číně.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků