Daimler představuje elektromobil. Je to sedan, který vypadá jako hatchback

Čínský elektromobil se chlubí slušným dojezdem, německými kořeny, ale také zvláštní karoserií.

Shenzhen Denza New Energy Automotive, tak zní kompletní název automobilky, která je v polovičním vlastnictví Daimleru a čínského BYD. Vznikla v roce 2011 a nyní představuje modernizovanou a přejmenovanou modelovou řadu, Denza 500. Jak symbolizuje "new energy" v názvu, jde o čistý elektromobil.

Jde o vůz nižší střední třídy. Vypadá jako hatchback, kuriózní ovšem je, že jde o sedan - má totiž výklopné víko zavazadelníku, sklo se neotevírá. Toto řešení vyplývá z obliby sedanů v Číně, ovšem nemůžeme se zbavit dojmu, že tohle auto spojuje nevýhody obou řešení. Nenabídne elegantní křivky sedanu ani praktičnost hatchbacku...

Mercedes zveřejnil české ceny nové třídy A. Většina motorů je od Renaultu

Mercedes zveřejnil české ceny nové třídy A. Většina motorů je od Renaultu

Číslovka 500 symbolizuje počet kilometrů, kterých má novinka zdolat mezi dvěma dobitími. Čína je sice obrovská země, avšak život s elektromobilem zde usnadňuje vysoký počet nabíjecích stanic v civilizovaných oblastech - je jich přes 112 tisíc.

Pomoci má baterie o kapacitě 70 kWh. Elektromotor může mít 86 či 135 kilowatt výkonu. Zrychlení z nuly na sto tak může trvat 14 či 10,5 sekundy. V přepočtu startuje nejlevnější verze na 977 tisíc korunách, v prodeji však zůstane jen v Číně.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků