Daimler kupuje podíl v čínské automobilce BAIC. Ano, čtete dobře.

V dnešní době, kdy čínské společnosti skupují řadu firem v Evropě i USA, tato informace zní více než překvapivě, ale je to pravda. Německý koncern Daimler kupuje podíl 12 % v čínské společnosti BAIC.
Daimler kupuje podíl v čínské automobilce BAIC. Ano, čtete dobře.

Partnerství stuttgartského Daimleru s pekingským BAIC (Beijing Automotive Industry Holding Corp.) je tradiční záležitostí. Divize Beijing Benz Automotive Company (BBAC) staví v Číně vozy Mercedes-Benz v licenci již od roku 2006, jiná divize vloni přidala produkci nákladních aut a oddělení Beijing Mercedes-Benz Sales Service Company Ltd. na tamním trhu zajišťuje prodeje všech vozů Mercedes-Benz, a to nejen těch v Číně vyrobených, ale také těch importovaných.

Autosalon Peking 2012: originály a napodobeniny (fotogalerie)

Autosalon Peking 2012: originály a napodobeniny (fotogalerie)

Je tedy jasné, že má Daimler ve svého partnera důvěru, a to i přesto, že mu za zády vyrábí kopie Mercedesů pod vlastním jménem (např. BAIC BC301Z alias Mercedes-Benz B-Class). Nyní obě společnosti oznámily, že podepsaly dohodu, na základě níž se Daimler stane majitelem podílu 12 % v koncernu BAIC, čímž se vlastník značky Mercedes-Benz stává zřejmě první automobilkou z Evropy, které se to v Číně dosud podařilo.

Klepněte pro větší obrázek
Dohodu podepsali Dr. Dieter Zetsche za Daimler a Xu Heyi za BAIC

Daimler za tuto investici získá nejen dvě křesla ve správní radě BAIC, ale hlavně majoritní podíl v prodejním oddělení Beijing Mercedes-Benz Sales Service Company Ltd. BAIC však není jedinou akvizicí Daimleru v Číně. Vlastní již poloviční podíl v projektu na výrobu elektromobilů značky Denza s čínskou firmou BYD. Je tedy jasné, že představitelé Daimleru kupní potenciál čínských zákazníků nepodceňují a jsou připravení z něj utrhnout co nejvíce.
 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků