Daimler kupuje podíl v čínské automobilce BAIC. Ano, čtete dobře.

V dnešní době, kdy čínské společnosti skupují řadu firem v Evropě i USA, tato informace zní více než překvapivě, ale je to pravda. Německý koncern Daimler kupuje podíl 12 % v čínské společnosti BAIC.
Daimler kupuje podíl v čínské automobilce BAIC. Ano, čtete dobře.

Partnerství stuttgartského Daimleru s pekingským BAIC (Beijing Automotive Industry Holding Corp.) je tradiční záležitostí. Divize Beijing Benz Automotive Company (BBAC) staví v Číně vozy Mercedes-Benz v licenci již od roku 2006, jiná divize vloni přidala produkci nákladních aut a oddělení Beijing Mercedes-Benz Sales Service Company Ltd. na tamním trhu zajišťuje prodeje všech vozů Mercedes-Benz, a to nejen těch v Číně vyrobených, ale také těch importovaných.

Autosalon Peking 2012: originály a napodobeniny (fotogalerie)

Autosalon Peking 2012: originály a napodobeniny (fotogalerie)

Je tedy jasné, že má Daimler ve svého partnera důvěru, a to i přesto, že mu za zády vyrábí kopie Mercedesů pod vlastním jménem (např. BAIC BC301Z alias Mercedes-Benz B-Class). Nyní obě společnosti oznámily, že podepsaly dohodu, na základě níž se Daimler stane majitelem podílu 12 % v koncernu BAIC, čímž se vlastník značky Mercedes-Benz stává zřejmě první automobilkou z Evropy, které se to v Číně dosud podařilo.

Klepněte pro větší obrázek
Dohodu podepsali Dr. Dieter Zetsche za Daimler a Xu Heyi za BAIC

Daimler za tuto investici získá nejen dvě křesla ve správní radě BAIC, ale hlavně majoritní podíl v prodejním oddělení Beijing Mercedes-Benz Sales Service Company Ltd. BAIC však není jedinou akvizicí Daimleru v Číně. Vlastní již poloviční podíl v projektu na výrobu elektromobilů značky Denza s čínskou firmou BYD. Je tedy jasné, že představitelé Daimleru kupní potenciál čínských zákazníků nepodceňují a jsou připravení z něj utrhnout co nejvíce.
 

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků