Daihatsu v Tokiu s ofenzívou novinek

Daihatsu v Tokiu s ofenzívou novinek

Automobilka Daihatsu patří v posledních týdnech k nejaktivnějším. Na veřejnost vypouští jeden koncept za druhým, který občas proloží i nějakou reálnou noviknou, která se v dohledné dobˇobjeví na trhu. V Tokiu ji patří přední příčka v počtu novinek, pojďme se na ně podrobněji podívat.

Úsporný UFE III

První představným konceptem je projekt ekologického vozu s extrémně nízkou spotřebou. Daihatsu spojil ve své studii klasický benzínový motor o objemu 0,66 litru s elektromotorem a vytvořil tak dnes typický hybridní pohon. Studie se vyznačuje extrémně nízkou spotřebou, ta se pohybuje okolo 1.4 litru na 100 km. Toho bylo dosaženo nejen díky pohonu, ale také použitím ultra-lehkých materiálu a také výslednému součinitelu aerodynamického odporu Cx, který dosáhl pouze 0,168. Koncept měří na délku 3400 mm, na šírku 1480 mm, na výšku 1200 mm a pojme celkem tři pasažéry. Ti sedí ve dvou řadách, kdy v přední sedí pouze řidič a jeho místo je uprostřed kabiny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Daihatsu UFE III

Nová krabicová móda, SK-Tour

Mimo své koncepty nabídne návštěvníkům i modely, které se jistě objeví na silnici. Jedním z nich je nový kompaktní minivan SK-Tour, který odráží novou módní vlnu v Japonsku v tomto segmentu. Po létech zakulacených tvarů přichází do módy hrany a krabicovitý design. Ten je v tomto minivanu zřejmý již na první pohled. Zda se tato vlna uchytí i v dalších zemích, je předčasné odhadovat, ale Daihatsu prozatím neplánuje nasadit tento vůz v jiných zemích, než Japonsku. Minivan je 3400 mm dlouhý, 1480 mm široký a 1450 mm vysoký s velkou prosklenou střechou. Nabídne místo pro čtyři pasažéry a pod kapotou se objeví přeplňovaný motor o objemu 660 ccm. O přenos energie se postará převodovka CVT.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Daihatsu SK - Tour

Daihatsu Esse

Premiéru si v Tokiu odbyde také studie Esse. Koncept má sloužit k městskému provozu a má pohodlně odvést čtyři pasažéry. Při svých rozměrech 3400 mm na délku, 1480 na šírku, 1470 mm na výšku a rozvoru 2390 mm se na evropském trhu asi neprosadí. Tyto rozměry totiž nedostačují pro běžnou výšku evropských zákazníků, a tak, pokud Esse spatří světlo světa, bude se prodávat pouze v Asii. Daihatsu ovšem uvádí, že s tímto modelem počítá na konci tohoto roku. Koncept, jako téměř všechny v Tokiu dostal pod kapotu motor o objemu 660 ccm, který pohání prostřednictvím automatické převodovky přední kola. Pokud se někomu zdá Esse povědomý, je to tím, že Daihatsu si vzalo inspiraci v modelu Renault 5 z osmdesátých let.

Poznámka (Pavel Janda): Proslýchá se, že automobilka plánuje proniknout s modelem na německý trh, kde jej bude nabízet pod názvem Essess...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Daihatsu Esse připomíná starší Renault 5

Daihatsu Be-Go

Poslední z prozatímně zveřejněných novinek je studie Be-Go. Tento koncept poměrně silně připomíná další ze studíí, kteřé představilo Daihatsu - D-Compact. Hlavními rozdíly jsou rozměry. Be-Go měří necelé 4 metry na délku, 1700 mm na šířku a 1700 na výšku. Rozvor čini 2580 mm. Rozměrově se jedná tedy o velmi malé auto a to je určeno pro pět dospělých pasažérů. Pod kapotou se nachází trochu netradičně motor o objemu 1.5 litru. Be-Go využívá náhonu na všechna kola z produkce Subaru a výkon je na tato kola přenášen prostřednictvím automatické převodovky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Daihatsu Be-Go

Doporučujeme

Články odjinud