Daihatsu Mud Master-C: koncept na cestu-necestu

Japonská automobilka Daihatsu představí na domácím autosalonu svůj nejnovější koncept., který umožní jízdu cestou i necestou.

Na nedávném Frankfurtském autosalonu se automobilka prezentovala sportovněji laděnými koncepty. Teď se však Daihatsu zaměřila na studii vozu vhodného do (téměř) každého terénu.

Koncept nesoucí název Mud Master-C je podle automobilky přímo stvořen do terénu a to i navzdory své šířce a malému objemu motoru. Ten činí 660 cm3, ale vzhledem k speciálnímu pomalému převodu zvládne tenhle vůz vylézt na nejeden kopec. Díky systému posuvné osy pohonu, která se posouvá vůči ose kola, lze měnit světlou výšku podle situace. Maximální dosažitelná světlá výška je pak 370 mm.

Vevnitř může překvapit strohý interiér, který je ale „prošpikován“ různými technickými zařízeními, jako je například LCD display a elektronick panel nástrojů. Odkládací prostor konceptu je koncipován pro horská kola, při otevření střechy však zvládne i větší náklad. 

Podle prvotních informací není výroba podobného vozidla až tak nereálná.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Daihatsu Mud Master-C
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků