Daihatsu Mira Cocoa: čistě ženská záležitost

Na první pohled se může zdát, že všechna japonská městská auta jsou doslova na jedno kopyto. Vyznačují se svými hranatými „krabicoidními“ tvary, malými motory a většinou i možností připlatit si za pohon všech čtyř kol. Je přitom úplně jedno, zda podobný model vyrobí Daihatsu, Suzuki nebo Mazda, všechny se podobají jak vejce vejci. Malou výjimkou je však novinka od Daihatsu s „něžným“ názvem Mira Cocoa a to i navzdory tomu, že splňuje takřka všechna výše zmiňovaná kriteria.

Nové mini od Daihatsu je přitom vyrobeno speciálně pro ženy, což nenaznačuje už jen samotný název ale i vnější a vnitřní provedení. Mira Cococa má uvnitř nabízet maximální komfort, čemuž jsou přizpůsobeny téměř všechny prvky od tvarování sedadel až po rozmístnění ovládacích prvků na palubní desce.  Zevnějšek má podle tvůrců znázorňovat ženské emoce, působit přitom něžně a nenuceně, což zajisté i bude mj. i pro pohonnou jednotku ukrývající se pod kapotou.
Daihatsu Mira Cococa je k dispozici s jediným agregátem a to 660cc tříválcem s výkonem 58 koní a maximálním točivým momentem 65 Nm, přičemž standardem je čtyřstupňový automat. K dispozici je přitom i verze s pohonem všech čtyř kol. Automobilka plánuje ročně prodat zhruba 3 000 kusů těchto vozidel, na trhák to tedy nevypadá...
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Daihatsu Mira Cocoa
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků