Daihatsu Mebius: klid, jenom Prius V pro Japonsko

Značka Toyota pokračuje v diverzifikaci svých modelů na domácím trhu. Nyní přichází nový model Daihatsu Mebius.

Automobily značky Daihatsu v Evropě skončily s lednem letošního roku, ale na některých světových trzích stále přítomny jsou. A zřejmě také zůstanou, třeba na loňském podzimním autosalonu v indonéské Jakartě značka Daihatsu představila zajímavé studie roadsterů D-R a D-X a MPV Daihatsu UFC. Automobilka s bohatou tradicí (je to nejstarší automobilka v Japonsku!) a stylizovaným písmenem D ve znaku nyní pokračuje v přebírání některých standardních modelů Toyoty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové Daihatsu Mebius bude pouze pětimístné

Poté co se na japonském trhu objevilo Daihatsu Altis jako nově pojmenovaná Toyota Camry Hybrid, nyní přichází Daihatsu Mebius. Jde o prakticky nezměněný model Toyota Prius V představený na počátku roku 2011 a v Evropě prodávaný jako Toyota Prius+. Mebius na rozdíl od své předlohy bude k mání výhradně v pětimístném uspořádání (Prius+ může být sedmimístný), jinak jsou vozy zvenčí i zevnitř, tedy až na příslušné emblémy, shodné.

Test: Toyota Prius+ - sedm hybridních

Test: Toyota Prius+ - sedm hybridních

Daihatsu Mebius alias Toyota Prius V sdílí svoji hybridní pohonnou soustavu se stávající řadou Prius zahrnující elektromotor a zážehový čtyřválec 1,8 l pracující v tzv. Atkinsonově cyklu a s kombinovaným výkonem 126 koní (100 kW). Daihatsu má vykazovat také shodnou průměrnou spotřebu ve výši 3,82 l/100 km (podle evropských norem 4,1 l/100 km). 

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

dnes | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků