Daihatsu Materia Inden Design: ledový čertík

Renomovaní evropští ladiči nezapomínají čas od času ani na skutečné exoty. Inden tentokrát místo Ferrari upravil Daihatsu...

Německá ladičská společnost Inden-Design je známa především svými projekty vycházejícími z exkluzivních vozů Ferrari nebo Mercedes, nyní však představila svoji sadu úprav určenou pro Daihatsu Materia, jež se prodává pouze v některých evropských zemích za ceny pod 15 000 eur. Při pohledu na hranatou, bíle lakovanou karoserii tohoto vozu je pozorovateli jasné, proč tento vůz u Inden-Designu nazvali Icecube, tedy kostka ledu. My bychom se přiklonili spíše k českému „čertík v krabičce”, ale když už je oděn v bílé, tak alespoň ledový čertík...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Daihatsu Materia dostalo řadu nových prvků. K mání je čtveřice nových povrchových panelů, jež se připevňují na ty stávající, dále si všimneme světel pro denní svícení a nového zadního nárazníku s difuzorem. Pozměněna byla zpětná zrcátka, dveřní kliky a lišta na výklopné zadní stěně jsou vyrobeny ze skutečných uhlíkových kompozitů.

Trojdílné lité ráfky BBS byly upraveny speciálně pro použití ve voze Daihatsu Materia, mají rozměry 8,5x18 palců vpředu a 9,5x18 palců vzadu a sada vás přijde na 5 800 eur. Obouvají pneumatiky o rozměrech 215/35 R18, resp. 225/35 R18. Úprav doznal zadní diferenciál, motor dostal nový výfukový trakt s dvojicí leštěných koncovek a zvláštními katalyzátory.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér se vyznačuje řadou ozdobných prvků vyrobených z imitace stříbřitých uhlíkových kompozitů nebo čalouněním Alcantarou, jež se nachází v okolí přístrojového štítu, loketních opěrách ve dveřích i na obkladech sloupků. Středové konzoli vévodí rozměrný displej audiosoustavy Phillips kombinované s navigačním systémem.

Ačkoli lze výše popsané prvky objednávat samostatně, jejich úhrnná cena v sadě je dražší než celé auto, u Inden-designu si za ni řeknou o 20 200 eur. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Daihatsu Materia od Inden Designu
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků