Daihatsu Materia Inden Design: ledový čertík

Renomovaní evropští ladiči nezapomínají čas od času ani na skutečné exoty. Inden tentokrát místo Ferrari upravil Daihatsu...

Německá ladičská společnost Inden-Design je známa především svými projekty vycházejícími z exkluzivních vozů Ferrari nebo Mercedes, nyní však představila svoji sadu úprav určenou pro Daihatsu Materia, jež se prodává pouze v některých evropských zemích za ceny pod 15 000 eur. Při pohledu na hranatou, bíle lakovanou karoserii tohoto vozu je pozorovateli jasné, proč tento vůz u Inden-Designu nazvali Icecube, tedy kostka ledu. My bychom se přiklonili spíše k českému „čertík v krabičce”, ale když už je oděn v bílé, tak alespoň ledový čertík...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Daihatsu Materia dostalo řadu nových prvků. K mání je čtveřice nových povrchových panelů, jež se připevňují na ty stávající, dále si všimneme světel pro denní svícení a nového zadního nárazníku s difuzorem. Pozměněna byla zpětná zrcátka, dveřní kliky a lišta na výklopné zadní stěně jsou vyrobeny ze skutečných uhlíkových kompozitů.

Trojdílné lité ráfky BBS byly upraveny speciálně pro použití ve voze Daihatsu Materia, mají rozměry 8,5x18 palců vpředu a 9,5x18 palců vzadu a sada vás přijde na 5 800 eur. Obouvají pneumatiky o rozměrech 215/35 R18, resp. 225/35 R18. Úprav doznal zadní diferenciál, motor dostal nový výfukový trakt s dvojicí leštěných koncovek a zvláštními katalyzátory.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér se vyznačuje řadou ozdobných prvků vyrobených z imitace stříbřitých uhlíkových kompozitů nebo čalouněním Alcantarou, jež se nachází v okolí přístrojového štítu, loketních opěrách ve dveřích i na obkladech sloupků. Středové konzoli vévodí rozměrný displej audiosoustavy Phillips kombinované s navigačním systémem.

Ačkoli lze výše popsané prvky objednávat samostatně, jejich úhrnná cena v sadě je dražší než celé auto, u Inden-designu si za ni řeknou o 20 200 eur. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Daihatsu Materia od Inden Designu
Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků