Daihatsu má dvoutaktní naftové auto plnící Euro 5

Haya  |  10. 10. 2005 08:14

no tak to je zpráva jako hrom

Odpovědět  |   | 
JiVi  |  10. 10. 2005 08:31

tak tenhle prispevek je bomba ...

Odpovědět  |   | 
Jogurt  |  10. 10. 2005 08:49

Dvoutaktní diesel měl například i malotraktor TK14 nebo slavný tahač vlaků alias Rudý Sergej. Nemyslím si, že by dvouválcový dvoutakt s turbo+kompresor přeplňováním byl něčím jiným než technickou zajímavostí.
Použitelnost takového dvouválce  bude méně než minimální, umím si představit enormní hodnotu vibrací ještě v úrovni harmonické čtvrtého řádu. Vyvažovací hřídele nahoře i dole, s dvojitou a čtyřnásobnou úhlovou rychlostí zaberou dvě třetiny hmotnosti agregátu protože jinak to skrz kapotu vyskočí milému Daihatsu až na střechu. Ale jako pohon vibračního silničního válce by to mohlo být fajn.

Odpovědět  |   | 
jiri  |  10. 10. 2005 09:04

Jestli tomu pridaji dalsi dva valce nemeni nic na tom, ze maji funkcni krasne cisty a silny dvoutaktni diesel.

Odpovědět  |   | 
xerxon  |  10. 10. 2005 09:14

U nas v Cechach rikame tahaci vlaku lokomotiva .

Odpovědět  |   | 
Jogurt  |  10. 10. 2005 10:46

To je ošklivé cizí slovo. Tahač vlaků se mi líbí víc.

Odpovědět  |   | 
Mirko  |  10. 10. 2005 11:48

Slovo francouzského původu (la locomotive), ovšem v Čechách už min. 150 let zdomácnělé, tedy české. Podobně jako původní české slovo "robot" v jiných jazycích (dokonce bez zkomolení)  

Odpovědět  |   | 
Jogurt  |  10. 10. 2005 12:44

No vidíš. A protože se mi to slovo nelíbí a někteří to komolí do ohavné podoby lomokotýva, používám raději tuzemský ryzí výraz tahač vlaků. Možná by ale bylo přesnější použít tahač železničních vlaků. Kromě toho se mi zdá že část populace používá jiný nečeský výraz mašina.

Odpovědět  |   | 
Stan  |  11. 10. 2005 00:18

Jestli chces v dnesni dobe pouzivat ryze ceska slova tak se uz nedomluvis nebo budes vypadat jak wool

Odpovědět  |   | 
dobyvateľ  |  11. 10. 2005 13:19

Snad tahač vagónů, ne?

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  10. 10. 2005 15:00

motor ma pouze jednu vyvazovaci hridel, i kdyz je to dvoutakt, neni treba michat palivo s olejem atd. navic ma extremne nizke emise + na svuj objem velmi solidni vykon.

Odpovědět  |   | 
standa  |  10. 10. 2005 15:53

Sergej ovšem nesplňoval normu Euro 5.

Odpovědět  |   | 
koffr  |  10. 10. 2005 11:06

dvoutaktni naftaky ma vetsina postarsich americkych tahacu silnicnich vlaku, diky skoro dvakrat vetsimu vykonu na objem nez u 4taktu, nepotrebe jakekoliv elektriky a temer nesmrtelnosti motou. navic nejake motory meli dokonce i jeden ventil na valec, ktery slouzil jako urychlovac vypousteni spalin (podobne to mela jiz zminena ruska lokomotiva t699 (rudy sergej)). pak nastavili tak velky emisni hodnoty, že se do toho nevlezly - amici maj rozum, na naftu jezdej jenom prasata kurv*ci zuivotni prostredi

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  10. 10. 2005 14:54

Přesně jak píšete, ono to není nějaká novinka, ale je to první nasazení v osobních vozech. To, že se tyto motory běžně používají v nákladních vozech z americké produkce, je poměrně známá věc. Proto jsem v článku zdůraznil, že se jedná o primát u osobních vozů. Navíc norma EURO 5, kterou motor plní, zatím leží někdě v Bruselu v šuplíku, proto tento motor jistě stojí za pozornost, na rozdíl od bombastických zpráv automobilek, které přináší pouze malé evoluce stávajících motorů.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  11. 10. 2005 13:41

Jak se pozná že motor plní normu, která ještě neexistuje (leží v šuplíku) ?

Odpovědět  |   | 
-LK-  |  11. 10. 2005 14:09

Něco jiného je existence normy a něco jiného její platnost. Zákony taky známe dříve, než vstoupí v platnost, abychom se na ně mohli připravit.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  11. 10. 2005 16:24

Přesně tak, zavádění emisních norem je na dlouhou dobu. Nemůže se zavést emisní norma během roku. Ale nejdřív se oznámí jak bude vypadat. A pak se určí poměrně dlouhý horizont, kdy bude zavedena, aby se automobilky mohly připravit. Ono udělat motor s emisní normou o třídu lepší není jen tak a EURO 5 je již poměrně tvrdá. V podstatě Euro 4 začne platit od nového roku.

Odpovědět  |   | 
Mirko  |  10. 10. 2005 11:51

Nafta s kompresorem na hřídeli a turbem na výfuku je (bude) silnou konkurencí i pro benzínové hybridy. A co teprve takový nafťák kombinovaný s elektromotorem ... hmm  

Odpovědět  |   | 
Fabia RS  |  10. 10. 2005 12:27

není náhodou trošku rozdíl mezi dvoutaktem a dvouválcem? myslím, že pletete jabka s hruškama...

Odpovědět  |   | 
Jogurt  |  10. 10. 2005 12:39

Nepletem. Je to dvouválec A SOUČASNĚ dvoutakt. Tedy dvoudobý dvouválcový motor. Jako například trabbi. Jen s tím rozdílem že tohle je diesel, turbo, kompresor a nikoliv od soudruhů z endéer ale z rákosí.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  10. 10. 2005 15:00

Jestli ten motor bude mít taky takový překrásný zvuk jak sergej,tak sem sním

Odpovědět  |   | 
Panda  |  10. 10. 2005 15:21

Nechci vypadat moc chytře, ale nadávno jsem sám přemýšlel, proč na tom někdo nepracuje. Japonci mě zase předběhli. Alespoň mě to nepřekvapilo a tak mohu dát k dispozici odkazy, které jsem sám procházel. Povídání začíná na http://auto.howstuffworks.com/diesel-two-stroke.htm, obrázek jako z učebnice je pak na další stránce http://auto.howstuffworks.com/diesel-two-stroke1.htm, ... .
Benzínový dvoutakt má 2 zásadní nevýhody (obě mají vliv na emise):
1) K vyplachování benzínového dvoutaktu se používá spodní strany pístu pohybem dolů. Palivo pak prochází skříní a musí obsahovat olej.
2) Vypláchnutí čerstvou směsí není dokonalé. Část čerstvé směsi se může dostat do výfuku.
U benzíňáku je problematické vstřikování paliva.
Dieselův dvoutakt musí mít kompresor, který vyplachuje čístým vzduchem. Pro jistotu se ho může válcem prohnat o něco více, aby vypláchnutí bylo dokonalé. Po stlačení pak můžete vstříknout přesné množství paliva.
Na obrázku dle odkazu jsou 2 ventily, ale oba jsou výfukové. Technicky by bylo řešitelné obrátit chod paliva válcem a ventil nebo ventily budou sací a půjde přes ně jen čerstvý vzduch. Na sedlech ventilů se nebude mít co  usazovat a takový motor poběží na všechno možné, třeba oblíbený olej z hranolků, projde-li tryskou.
Co se týče vibrací, 2 válcový dvoutakt by snad měl chodit lépe než 3 válcový čtyřtakt.
Zkuste, prosím, dát někdo přesnější odkaz k tématu na www.daihatsu.com, já jsem tam nic nemohl najít.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  10. 10. 2005 19:53

kdyby ten ventil byl sací,tak už by to nemohl být dvoutakt.Ta lokotka sergej měla ten motor z ponorky.

Odpovědět  |   | 
Panda  |  11. 10. 2005 08:12

Bude to pořád dvoutakt, i kdyby tam nebyl ventil žádný. Stačí pak v úrovni dolní úvrati pístu sací a proti němu výfukový kanál, jak se to běžně dělá u benzínového dvoutaktu. Pak se ale píst nevyplachuje shora dolů (nebo naopak), ale z jedné strany na druhou (viz. http://science.howstuffworks.com/two-stroke2.htm). Ventil je tam i proto, aby bylo možno motor přeplňovat. Je-li výfukový, je to jednodušší. Ventil se zavře, ale vzduch se ještě chvilku tlačí do válce.

Odpovědět  |   | 
Ráďa  |  10. 10. 2005 20:41

Doutaktní ropák před pár lety zkoušel i M-B, účinnost spalování to mělo solidní, ale pak se od toho upustilo

Odpovědět  |   | 
737888840  |  11. 10. 2005 18:22

Výborně,čekal jsem,kdo s tím přijde první,jenže MB řešil otázku kvality a životnosti.....

Odpovědět  |   | 
mlok  |  11. 10. 2005 11:19


http://www.bath.ac.uk/~ccsshb/12cyl/

Odpovědět  |   | 
737888840  |  11. 10. 2005 18:17

Sorry že budu skeptický,až možná i zhořklý,ale připomíná mi to jeden ukazatel,který je pro některé asijské výrobky charakteristický:ŽIVOTNOST. A věřím tomu, že to dva možná tři roky bude sloužit,ale jako ojetina to bude nefunkční pokladnička,strkat do toho budete,ale nic z toho nevytáhnete! (a NEJEN FINANČNĚ) Malinkatý dovětek: Např: Mitsubishi používá motory TDI od VW,protože...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 73 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

včera | | 22 N/A
Škoda Favorit mohla mít facelift. Zbavila by se ošklivých částí, došly však peníze

Škoda Favorit mohla mít facelift. Zbavila b…

Je poměrně známé, že tvary první moderní škodovky s motorem vpředu a pohonem předních kol navrhlo proslulé stylistické studio Bertone. Mnohem méně se ví, že Italové stihli udělat také facelift Škody Favorit, do výroby se už ale nedostala.

29.  12.  2019 | | 37 N/A
Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost. Stroje Číňanů připomínají vládní limuzíny

Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost.…

Mezi renomovanými značkami a týmy se letos na dakarské rallye ukazuje i čínský tým s docela netradičními vozidly.

3.  1.  2020 | | 18 N/A
Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující auta. Drzost řidičů zjevně nezná hranic

Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující …

Také vás štvou lajdácky zaparkovaná auta, která na ulicích a parkovištích zabírají zbytečně moc místa, přestože by nemusela? Víme o místě, kde najdete pochopení.

12.  1.  2020 | | 60 N/A
Francie jde tvrdě proti SUV. Ekologická daň se vyšplhá až na 20 tisíc euro

Francie jde tvrdě proti SUV. Ekologická daň…

Velké, žíznivé a „špinavé“ SUV budou pro Francouze stále nákladnější představou. Od nového roku chce tamní vláda ještě zpřísnit ekologickou daň za nákup takových vozidel.

27.  12.  2019 | | 316 N/A