Daihatsu má dvoutaktní naftové auto plnící Euro 5

Když jsme nedávno psali o novince z dílny Daihatsu, modelu Copen ZZ, netušili jsme, jaké plány s ním tato společnost má. Tento sportovní koncept totiž dostane i jednu technickou lahůdku. Copen ZZ totiž mimo klasické motory dostane i dvouválcový naftový motor o objemu 1.2 litru, který bude přeplňovaný kompresorem a turbodmychadlem zároveň. Toto by nebylo zas až tak zvláštní, ale tento motor je dvoutaktní, což je v segmentu osobních automobilů jasné prvenství. Pokud se někomu při počtu taktů vybaví staré německé vozy, může zůstat zcela klidný. Daný motor totiž plní emistní normu Euro 5. Motor s označením 2 CDDI-II využívá vstřikování common-rail. Motor dává výkon 65 kW (88 k) a točivý moment 230 Nm. I když jde prozatím o prototyp, který se objeví v konceptu, tak díky minimálním emisím a slušnému výkonu se ukazuje, kudy by mohly jít příští motory.

Podrobnější informace o fungování nového motoru Daihatsu připravujeme, více informací můžete prozatím najít v angličtině na www.daihatsu.com

Jen je škoda, že Daihatsu svůj produkt dostatečně neprezentuje, protože si vedle evropských konkurentů určitě zaslouží velkou pozornost.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků