Když jsme nedávno psali o novince z dílny Daihatsu, modelu Copen ZZ, netušili jsme, jaké plány s ním tato společnost má. Tento sportovní koncept totiž dostane i jednu technickou lahůdku. Copen ZZ totiž mimo klasické motory dostane i dvouválcový naftový motor o objemu 1.2 litru, který bude přeplňovaný kompresorem a turbodmychadlem zároveň. Toto by nebylo zas až tak zvláštní, ale tento motor je dvoutaktní, což je v segmentu osobních automobilů jasné prvenství. Pokud se někomu při počtu taktů vybaví staré německé vozy, může zůstat zcela klidný. Daný motor totiž plní emistní normu Euro 5. Motor s označením 2 CDDI-II využívá vstřikování common-rail. Motor dává výkon 65 kW (88 k) a točivý moment 230 Nm. I když jde prozatím o prototyp, který se objeví v konceptu, tak díky minimálním emisím a slušnému výkonu se ukazuje, kudy by mohly jít příští motory.
Podrobnější informace o fungování nového motoru Daihatsu připravujeme, více informací můžete prozatím najít v angličtině na www.daihatsu.com
Jen je škoda, že Daihatsu svůj produkt dostatečně neprezentuje, protože si vedle evropských konkurentů určitě zaslouží velkou pozornost.