Daihatsu má dvoutaktní naftové auto plnící Euro 5

Když jsme nedávno psali o novince z dílny Daihatsu, modelu Copen ZZ, netušili jsme, jaké plány s ním tato společnost má. Tento sportovní koncept totiž dostane i jednu technickou lahůdku. Copen ZZ totiž mimo klasické motory dostane i dvouválcový naftový motor o objemu 1.2 litru, který bude přeplňovaný kompresorem a turbodmychadlem zároveň. Toto by nebylo zas až tak zvláštní, ale tento motor je dvoutaktní, což je v segmentu osobních automobilů jasné prvenství. Pokud se někomu při počtu taktů vybaví staré německé vozy, může zůstat zcela klidný. Daný motor totiž plní emistní normu Euro 5. Motor s označením 2 CDDI-II využívá vstřikování common-rail. Motor dává výkon 65 kW (88 k) a točivý moment 230 Nm. I když jde prozatím o prototyp, který se objeví v konceptu, tak díky minimálním emisím a slušnému výkonu se ukazuje, kudy by mohly jít příští motory.

Podrobnější informace o fungování nového motoru Daihatsu připravujeme, více informací můžete prozatím najít v angličtině na www.daihatsu.com

Jen je škoda, že Daihatsu svůj produkt dostatečně neprezentuje, protože si vedle evropských konkurentů určitě zaslouží velkou pozornost.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků