Daihatsu je zpátky v Evropě, třeste se

Daihatsu je pro české řidiče celkem neznámou značkou, ovšem ve světě patří k oblíbeným. Nyní vyráží do Evropy s novými modely.

Materia

Po domácím japonském a americkém trhu přichází i do Evropy nový model Materia. Poměrně malý vůz má svůj základ v modelu Scion xB a Toyota dB. Velmi specificky tvarované auto je dlouhé pouhých 3 800 mm, široké 1 690 mm a vysoké 1 640 mm. Rozvor má hodnotu 2 540 mm. Z rozměrů je patrné, že se jedná o opravdové mini. Pro představu dnešní Peugeot 207, nebo Fiat Punto hravě atakují 4 metry.

Do malých vnějších rozměrů se ovšem díky tvaru karosérie podařilo dostat dostatek prostoru pro čtyři až pět cestujících. Těm bude sloužit čtyřválec o objemu 1,5 l se slušným výkonem 77 kW (105 k) a točivým momentem 132 Nm. Model si vystačí průměrně se 7,2 l paliva na 100 km a při ceně pod 16 000 eur (přibližně 450 000 Kč) nabídne dobrý poměr prostoru, výbavy, výkonu a ceny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Daihatsu Materia 

Terios a Sirion Sport

Mimo nový model byly v Paříži představeny i dva stávající, které dostaly ke svému jménu i nový nápis "Sport". Za ním se skrývá malý paket se stylingovými doplňky a také nový výkon.

Oba motory dostanou pod kapotu čtyřválec o objemu 1,5 l, který je z původních 77 kW (105 k) naladěn na skvělých 95 kW (130 k). Tím se motor řadí na samotný vrchol dnešního trhu, protože najít takto vyladěný malý motor dá velký problém.

Oba vozy k tomu dostaly nové 16" kola z lehké slitiny, nové koncovky výfuku, nové dekorace interiéru a také sportovní volant a hlavici řadicí páky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Daihatsu Sirion Sport
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Daihatsu Terios Sport
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků